Meerdere meetwaardes in enkele Grafana grafiek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:25
Mijn vraag
Hoe krijg ik in Grafana in een enkele grafiek meerdere metingen ingevoerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
InfluxDB 1.2.0 en Grafana, naast Domoticz op RPI Jessie. Ik heb deze stappen gevolgd voor het installeren van Influx en Grafana.

Wat ik al gevonden of geprbeerd heb
Ik heb een vracht met meetdata in InfluxDB, deze kan ik in mooie grafiekjes weergeven. Wanneer ik echter meerdere 'metrics' aan eenzelfde grafiek toevoeg dan krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
error parsing query: found SELECT, expected ; at line 2, char 1

Voorbeeld query:
code:
1
SELECT mean("value") FROM "koelkastvriezer" WHERE $timeFilter GROUP BY time($interval) fill(null)

Die foutmelding is op zich geen abacadabra, ik sluit simpel beide query's af met een punt-komma. De foutmelding is dan verdwenen, echter krijg ik uitsluitend data van de eerste 'metric' te zien. Zet ik een andere metric bovenaan, dan krijg ik die data te zien.

Iemand die me op weg kan helpen? :-)

Groetjes

Beste antwoord (via Woy op 27-02-2017 15:25)

• Nhz
Gelukt. De installatie af kunnen ronden door de overwrite te forceren (dpkg -i --force-overwrite). Even kort getest en nu kan ik inderdaad netjes meerdere metrics in 1 grafiek zetten.

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:14

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Je kunt onderin voor add query kiezen. Dan krijg je een extra vak om een nieuwe query te doen en kun je dus in 1 grafiek meerdere queries uitvoeren. Werkt hier prima

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
prein2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:17:
Je kunt onderin voor add query kiezen. Dan krijg je een extra vak om een nieuwe query te doen en kun je dus in 1 grafiek meerdere queries uitvoeren. Werkt hier prima
Bedankt voor je antwoord, maar dat heb ik al geprobeerd. Staat ook in mijn OP, meerdere metrics aan 1 grafiek werkt niet. Daar is de hele post op gebaseerd. ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ondanks dat je domotica gegevens wilt plotten is het toch meer een software vraagstuk, daarom een move naar 'Programming (PRG)' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

heb je het er zo in staan?

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/KpDgT

klik dan eens op het oogje aan het eind van de regel.

[ Voor 13% gewijzigd door prein2 op 22-02-2017 12:43 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
prein2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:42:
heb je het er zo in staan?

[afbeelding]

klik dan eens op het oogje aan het eind van de regel.
Min of meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i4QuhVk8D7buOM5qjPCJl8hg/thumb.jpg

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

en als je de query rechtstreeks aan influxdb voert?
http://ip_influx:8083
rechtsboven even je database aanpassen
SELECT last("value") FROM "koelkastvriezer"

tevens kun je met de oogjes nog de ene uit zetten en de andere aan. dan kun je zien in welke query de fout zit.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
prein2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:15:
en als je de query rechtstreeks aan influxdb voert?
http://ip_influx:8083
rechtsboven even je database aanpassen
SELECT last("value") FROM "koelkastvriezer"

tevens kun je met de oogjes nog de ene uit zetten en de andere aan. dan kun je zien in welke query de fout zit.

[...]
Beide query's an sich doen het prima, ook via console werken ze goed. Als ik de eerste query uitschakel dmv het oogje dan krijg ik een grafiek te zien over query twee, andersom net zo.

Wanneer ik achter de beide query's een punt-komma zet en beide query's inschakel, dan krijg ik alleen gegevens te zien van de query met de hoogste prioriteit.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

dan weet ik ook niet veel meer.

laatste check: je weet zeker dat ze er niet beiden gewoon wel instaan? als je ene grafiek kWh is (een oplopend getal) en je andere grafiek Watt (0 of 80 gok ik), dan kun je ook nog met de schaal te maken hebben. Hiervoor kun je een tweede y-as aanwijzen aan een van de grafieken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
prein2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:32:
dan weet ik ook niet veel meer.

laatste check: je weet zeker dat ze er niet beiden gewoon wel instaan? als je ene grafiek kWh is (een oplopend getal) en je andere grafiek Watt (0 of 80 gok ik), dan kun je ook nog met de schaal te maken hebben. Hiervoor kun je een tweede y-as aanwijzen aan een van de grafieken.
Nope, want als ik de schaal handmatig instel (van 0 tot 100 bijvoorbeeld) dan zie ik nog steeds maar 1 waarde. Ook als ik twee series pak die qua meetwaarden dicht bij elkaar liggen (koelkast en vriezer bijvoorbeeld), krijg ik maar 1 waarde te zien in de grafiek.

Ik heb een onderbuik gevoel dat Grafana niet lekker werkt. Bij versie staat ook 'Master', dat is niet echt een versie, lijkt mij. Hoe hebben anderen Grafana geinstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Nhz op 22-02-2017 13:46 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
Grafana opnieuw geïnstalleerd, via apt, maar ook dat lost het niet op.

Iemand nog een idee?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je een semi column ( ; ) achter de queries zetten?

Het lijkt er op dat onderliggend de twee queries aan elkaar geplakt worden en tegelijk worden uitgevoerd. Alleen mag een query maar 1 select statement bevatten. Je kan de twee queries van elkaar scheiden door ze af te sluiten met een ;. Als je de foutmelding leest dan lijkt het erop dat dit het probleem is.

Of Grafana vervolgens beide queries netjes uitvoert en de data kan parsen zou je even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
Dat zou inderdaad de meest logische oplossing zijn, maar in mijn OP staat dat ik dat al geprobeerd heb.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
Grafana nogmaals weggegooid, probeer het nu met behulp van deze handleiding. Helaas ook nog niet echt het gewenste resultaat. :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
root@raspberrypi:/etc/apt# apt-get install grafana
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following NEW packages will be installed:
  grafana
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 42.5 MB of archives.
After this operation, 120 MB of additional disk space will be used.
Get:1 https://dl.bintray.com/fg2it/deb-rpi-1b/ jessie/main grafana armhf 4.1.2-1487023486 [42.5 MB]
Fetched 42.5 MB in 20s (2,119 kB/s)
(Reading database ... 48252 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack .../grafana_4.1.2-1487023486_armhf.deb ...
Unpacking grafana (4.1.2-1487023486) ...
dpkg: error processing archive /var/cache/apt/archives/grafana_4.1.2-1487023486_armhf.deb (--unpack):
 trying to overwrite '/usr/share/grafana/public/emails/reset_password.html', which is also in package grafana-data 2.6.0+dfsg-3
dpkg-deb: error: subprocess paste was killed by signal (Broken pipe)
Errors were encountered while processing:
 /var/cache/apt/archives/grafana_4.1.2-1487023486_armhf.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Groetjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
Gelukt. De installatie af kunnen ronden door de overwrite te forceren (dpkg -i --force-overwrite). Even kort getest en nu kan ik inderdaad netjes meerdere metrics in 1 grafiek zetten.

Groetjes

Pagina: 1