Toon posts:

internet share apperaatje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in verschillende bladen en avertenties een apperaat gezien om je internet mee te delen.
het gaat om een zogenaamd kastje waar bijvoorbeeld je upc kabel ingaat en via ene registratie bbij de fabricant van het kastje krijg je zo 4 andere ip adressen?
heeft iemand hier ervaring mee of heeft er nuttige informatie over?
dan lees ik dat graag >:)
want me pctje wrd wel erg heet sosm na ander halve dag aangestaan t ehebben ( p3-800 niet overgeklokt rond de 67,5 graden ;(

Verwijderd

als je nog een ouwe pc hebt staan kan je die ook als routertje gebruiken!

gebruik de search eens dan krijg je alle informatie die je nodig hebt!

(zoek bijv. onder router, of freesco)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02
Op dinsdag 03 juli 2001 15:29 schreef steve-a17 het volgende:
het gaat om een zogenaamd kastje waar bijvoorbeeld je upc kabel ingaat en via ene registratie bbij de fabricant van het kastje krijg je zo 4 andere ip adressen?
Ehm, dat van die IP adressen lijkt me niet. Zou je verder ook niet is cooling aanschaffen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben ook al op zoek naar cooling alleen zit ik nog ff te kijken wat ik wil gaan doen. zat te kijken voor zo'n antec kast en dan wat extra fans erin.
heb nu een normale midi tower en een standaard p3 cooler.

en het idee van router heb ik ook al over gedacht heb ook wel de spullen hiervoor staan maar die moet dan nog de hele dag aanstaan en ik d8 dat dit apperaatje om zo je internet te delen een leuek oplossing was.

wat is jullie cpu temperatuur ongeveer bij een p3-800 niet overgeklokt?
tidjje geleden was ie in de bios nog maar 40 graden bij mij en nu laatste tijd opeens dik in de 60 en onder win2k ook af en toe het hang effect van 1 seconden en mp3's die overslaan

Verwijderd

[Joke mode]

Wat is een "Upc kabel" ???

[/Joke mode]

Weet je trouwens wat zoiets kost??
Namelijk ook wel in geinstresseerd.

Verwijderd

Topicstarter
ja de prijs hiervan ligt rond de 450,-
ik zal nog wel ff opzoeken van welk merk ie was. bij planet stond ie een tijdje geleden vaak aangeboden

Verwijderd

450,- piek!!! Duur!!!

Is er geen mogelijkheid om zelf zoiets te bouwen?

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

iGadget

Wowsers!

Voor 250 piek bouw ik een Linux routertje voor je, inclusief hardware, compleet geinstalleerd met alles d'r op en d'r an. Pleur je de meterkast in en kijk je nooit meer naar.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die 450,- er best voor over als het me al dat lawaai van die pc die de hele dag aanstaat weghoud en blijf mijn pc ook wat langer leven denk ik. :)
het wake on lan hielp al wat maar nu in de vakantie word het vervelend om er steeds wakker door te worden zo'n opstartende pc :D

Verwijderd

Topicstarter
welke hardware gebruik je dan ik heb hier zelf ook ngo wel 468 dx2-66 en p75 staan ergens in een hoekje

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:26

Dark

who tweaked the light?

--- edit --- stom laat maar :)

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedoel je misschien zoiets :

http://www.xrouter.nl/products/products.asp?id=Vigor-2200E :P

Pricewatch : http://www.tweakers.net/pricewatch/17614

Ik heb er helaas geen ervaring mee maar ik weet dat hij voor kabel/adsl geschikt is en dat er een DHCP server zit ingebouwd *D

Verwijderd

Topicstarter
zo'n vigor ding bedoel ik ja, iemand ervaring hiermee?

en eenzelfde probleem met het hangen onder win2k?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

SMC Barricade, heb ik ook, werkt perfect.

4 poort switch (geen hub dus)
DHCP
firewall
NAT router

Verwijderd

Topicstarter
en het is toch zo dat er dan geen host pc hoeft aan te staan?

en de snelheid van het internetten is dat beetje te vergelijken met de snelheid die je hebt als je gewoon je internet deelt dmv een tweede netwerkkaartje in je pc?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 03 juli 2001 15:52 schreef steve-a17 het volgende:
en het is toch zo dat er dan geen host pc hoeft aan te staan?

en de snelheid van het internetten is dat beetje te vergelijken met de snelheid die je hebt als je gewoon je internet deelt dmv een tweede netwerkkaartje in je pc?
Ik heb een 10/100MB switch erin zitten en ik heb dus gewoon de maximale snelheid van de kabelmodem naar mijn PC toe. En er hoeft niets verder aan te staan nee. Alleen dat kastje, en die is ongeveer even groot als een CD doosje. (wel wat hoger, ongeveer 3 a 4 doosjes opstapelen)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oh ja, bij mij zit er ook nog een printerserver in en een seriele poort.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 16:16
Zeg Obsidian, heb jij toevallig nog een firmware van voor 192e voor mij?

Ik heb die Barricade ook en ik het vindt het een zeer handig ding. Vooral die printerserver en die seriele poort voor een extern modem vindt ik erg handig.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Topicstarter
http://shop2.outpost.com/product/61183/
hier heb ik hem te koop gezien maar dit is in amerika iemand een adresje n nederland van dit model?

Verwijderd

LinkSys Instant BroadBand Series BEFSRU11 (enkelpoorts) / 31(3*10/100switch+1USB) / 41(4*10/100 Switch)

ik heb de 31...werkt super..(575,-)

In USA al zelfs leverbaar met printerserver intern...jammer dat ze die nog niet hadden hier..had ik meteen mijn USB printer geshared

Verwijderd

Topicstarter
en die vigor uit pricewatch heeft iemand hier ervaring mee?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 03 juli 2001 16:08 schreef steve-a17 het volgende:
http://shop2.outpost.com/product/61183/
hier heb ik hem te koop gezien maar dit is in amerika iemand een adresje n nederland van dit model?
In Nederland is ie 600+ gulden hoor. In Amrika maar 99 dollar. En die firmware kan je gewoon downloaden van hun site. Moet je bij drivers kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik wete dan genoeg bestel hem wel via familie daarzo *D

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dan wordt ie waarschijnlijk nog een stuk goedkoper. Voor amerikanen en canadezen is er nl vaak een $50 coupon voor een rebate!!
lekker hor :P

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

ik heb een linux pc'tje (486) die op een hub staat aangesloten. dus: utp van provider naar 486, van 486 naar hub, van hub naar werkstations.... kost bijna niks, en werkt als een trein
Pagina: 1