Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenVPN connectie forceren via WLAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 15:02
Mijn vraag

Is het mogelijk om een OpenVPN connectie te forceren via een WLAN adapter. De situatie is als volgt. Ik maak gebruik van een desktop met een netwerk kaart. Daarin is een losse WLAN adapter geplaatst. Het LAN is een netwerk wat achter een firewall zit. Het WLAN gaat over een losse adsl lijn. Het is mogelijk om de LAN adapter uit te schakelen om daarna via het WLAN connectie te maken met m'n OpenVPN server thuis gewoon via udp 1194. Zodra de LAN adapter ingeschakeld wordt verbreekt de verbinding met de OpenVPN server weer.

Is het mogelijk om de OpenVPN verbinding te forceren op de WLAN zonder deze uit te schakelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop
Windows 10 Pro
Asus WLAN adapter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Instellingen in de OpenVPN connectie. WLAN als 1e adapter in te stellen.

Beste antwoord (via Murrays op 22-02-2017 14:28)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou je OpenVPN client kunnen 'binden' aan je WLAN IP-adres.

Hoe je dat doet: http://serverfault.com/qu...envpn-client-bind-address

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Alle reacties

• Kaalus
  • Niet online
Laat OpenVPN altijd draaien over je WLAN zodat wanneer de verbinding met je LAN vervalt automatisch je VPN wordt gebruikt. Maar voor zover ik weet pakt OpenVPN altijd de primaire internetverbinding.
Je kunt ook een script maken waarin je je LAN adapter uitschakelt via apparaatbeheer en vervoglens gelijk OpenVPN start, welke dan autoamtisch over je WLAN gaat.

• XiMMiX
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-11 14:57
Ik weet niet zeker waarom bij inschakelen van je LAN adapter de verbinding met je OpenVPN verbroken wordt, maar het zou kunnen dat dit het gevolg is van de default gateway die je LAN adapter toevoegt.
Je zou dan kunnen proberen een static route toe te voegen aan je routing table die verkeer naar je OpenVPN server over het WLAN stuurt ipv over het LAN.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij probeer je op een bedrijfsnetwerk een backdoor open te zetten. Maakt mij niet uit maar ben je bewust van de risico's en vaak de inbreuk op de bedrijfsregels.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Murrays
Frogmen schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:14:
Volgens mij probeer je op een bedrijfsnetwerk een backdoor open te zetten. Maakt mij niet uit maar ben je bewust van de risico's en vaak de inbreuk op de bedrijfsregels.
Dat zeker niet hoor het zijn 2 aparte lijnen en daar wordt het niet voor gebruikt maar bedankt voor de reactie.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat wil je bereiken. Ik denk Lan verbinding internet en lokaal netwerk WLAN vpn verbinding naar huis liefst gelijktijdig. Klopt dat?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou je OpenVPN client kunnen 'binden' aan je WLAN IP-adres.

Hoe je dat doet: http://serverfault.com/qu...envpn-client-bind-address

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
moet je je LAN gebruiken ?
want sowieso gaat het niet ( makkelijk ) tegelijkertijd werken.
De pc zal vziw altijd lan prefereren boven wlan

( als je je openVPN op TCP443 doorzet, zal het meestal ook wel via een firewalled LAN werken )

• Murrays
Bedankt voor alle info. Ik ga aan de slag met de bindings. Mocht dat niet lukken kan ik alsnog de TCP443 proberen ipv de standaard UDP1194 poort.
Pagina: 1