Ik krijg de melding dat ik banners zou blokkeren sinds de laatste Tweakers update, maar ik heb in mijn adblock ingesteld dat niet te doen voor dit domein. Gaat ergens iets mis?
Nee, en de totale hoeveelheid informatie die je geeft is, even kijken, niets. Lees Stoute Bugs FAQ nog eens door en geef de informatie die we nodig hebben. Zo hebben sommige browsers een anti-tracking functie ingebouwd die deze melding kan geven. Maar als we niet weten wat je überhaupt gebruikt (is het Windows 98 met IE4?) kunnen we niets zeggen hierover.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik had gisteren dezelfde melding, bleek dat Adblocker ineens niet meer Tweakers op de whitelist had staan. Zowel de frontpage als GoT.
Coding in the cold; <brrrrr />
had gisteren precies hetzelfde windows 10 en chrome, heb het weer opnieuw moeten instellen een aantal keer in addblock en nu zie ik de adds weer.
Ik gebruik geen adblock+ (wel noscript, met Tweakers gewhitelist) en ik kreeg gister voor het eerst sinds maanden ook weer die melding in FF (51.0.1 x64, W7x64). Er is echter niets verandert hier.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 22-02-2017 10:08 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Die melding is zeker een half jaar stuk geweest en hebben we gisteren weer gefixed. Dat je hem een tijdje niet gezien hebt kan dus kloppen 
De hamvraag bij vermeende false-positives is en blijft echter: zie je dan wel banners? Uit ervaring is gebleken dat bijna in alle gevallen dat gebruikers meenden geen banners te blokkeren er toch op een of andere manier sprake was van een blokkade waar men geen weet van had...
De hamvraag bij vermeende false-positives is en blijft echter: zie je dan wel banners? Uit ervaring is gebleken dat bijna in alle gevallen dat gebruikers meenden geen banners te blokkeren er toch op een of andere manier sprake was van een blokkade waar men geen weet van had...
Intentionally left blank
crisp schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:13:
Die melding is zeker een half jaar stuk geweest en hebben we gisteren weer gefixed. Dat je hem een tijdje niet gezien hebt kan dus kloppen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@crisp Dat verklaart hem. Had er ook al last van terwijl ik niks veranderd had. En ja, het bericht was volledig terecht bij mij. Ublock staat uit, maar Pihole niet
[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 22-02-2017 12:17 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik heb geen adblocker. Ik draai firefox 51.0.1, x64 onder ubuntu. Ik heb wel de in firefox ingebouwde "tracking protection" aan staan (staat default aan, uit te zetten door te clicken op het "schild" icoontje links naast het groene slotje, links van de adres-bar). Als ik die voor tweakers uitzet, verdwijnt de tweakers klacht. Maar dat is geen banners blokkeren!
Klopt. Zoals ik al zei, die tracking protection zorgt voor de melding omdat de check meer is dan alleen het kunnen weergeven van een banner.jcvw schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:16:
Ik heb geen adblocker. Ik draai firefox 51.0.1, x64 onder ubuntu. Ik heb wel de in firefox ingebouwde "tracking protection" aan staan (staat default aan, uit te zetten door te clicken op het "schild" icoontje links naast het groene slotje, links van de adres-bar). Als ik die voor tweakers uitzet, verdwijnt de tweakers klacht. Maar dat is geen banners blokkeren!
Technisch is er weinig verschil tussen een trackerblocker en een adblocker. Het effect op advertenties is in ieder geval hetzelfde: die worden geblokkeerd...jcvw schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:16:
Intentionally left blank
Zelfde hier, Tweakers is de enige gewhiteliste site in Pi-hole. Nooit deze melding gekregen maar sinds gisteren wel. Meerdere mensen in mijn omgeving die hetzelfde hebben.
Ik heb het ook: Zowel op het forum als de Frontpage.
Ik zie de banners wel en de extenties staan uit op de site.(printscreen komt zodra het nog eens gebeurt).
Browser: Version 56.0.2924.87 (64-bit) [Ghostery en Adguard]
Ik zie de banners wel en de extenties staan uit op de site.(printscreen komt zodra het nog eens gebeurt).
Browser: Version 56.0.2924.87 (64-bit) [Ghostery en Adguard]
Windows 10 + Chrome (56)
AdBlock zegt "Deze pagina is uitgesloten van het blokkeren van advertenties."
Chrome developer tools geeft aan: "[Report Only] Refused to load the script 'about:blank' because it violates the following Content Security Policy directive: "default-src https: data: 'unsafe-inline' 'unsafe-eval'". Note that 'script-src' was not explicitly set, so 'default-src' is used as a fallback."
Ik heb in het verleden altijd advertenties gezien.
AdBlock zegt "Deze pagina is uitgesloten van het blokkeren van advertenties."
Chrome developer tools geeft aan: "[Report Only] Refused to load the script 'about:blank' because it violates the following Content Security Policy directive: "default-src https: data: 'unsafe-inline' 'unsafe-eval'". Note that 'script-src' was not explicitly set, so 'default-src' is used as a fallback."
Ik heb in het verleden altijd advertenties gezien.
General_Snuss schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:19:

Na een refresh krijg ik wel gewoon de banners te zien? Dus begrijp niet helemaal wat hier mis gaat. Het gebeurt iedere keer dat ik chrome opnieuw start. Daarna niet meer.
[ Voor 31% gewijzigd door General_Snuss op 25-02-2017 18:03 ]
Ghostery kan iig ook deze melding veroorzaken. Zet daar Tweakers ook op de whitelist.
De enige manier om zeker te weten of er wel of niet iets geblokkeerd wordt is door te kijken naar het netwerkverkeer (kan via de developer tools - F12). Als je de melding sluit met het kruisje blijft hij dan wel weg?General_Snuss schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:59:
[...]
[afbeelding]
Na een refresh krijg ik wel gewoon de banners te zien? Dus begrijp niet helemaal wat hier mis gaat. Het gebeurt iedere keer dat ik chrome opnieuw start. Daarna niet meer.
Intentionally left blank
Zoals je op de screenshot kan zien is tweakers gewhitelist.Hero of Time schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:25:
Ghostery kan iig ook deze melding veroorzaken. Zet daar Tweakers ook op de whitelist.
Zal ik morgen even naar kijken, iets waar ik speciaal naar op zoek moet?crisp schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:07:
[...]
De enige manier om zeker te weten of er wel of niet iets geblokkeerd wordt is door te kijken naar het netwerkverkeer (kan via de developer tools - F12). Als je de melding sluit met het kruisje blijft hij dan wel weg?
[ Voor 43% gewijzigd door General_Snuss op 25-02-2017 20:09 ]
Ik betaal netjes een T.Net abo (tegenwoordig) maar m'n router BLIJFT een aantal zaken uiteraard gewoon op DNS naam blokkeren omdat niet alleen T.Net van die zaken gebruik maakt.Hero of Time schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:25:
Sinds "gisteren" krijg ik dus "witte" pagina's terug als er zo'n check plaats vind (met een "F5 / CMD-R" komt 't weer goed, maar....). Lijkt me persoonlijk netter als die checks gewoon in z'n geheel NIET plaats vinden als er abonneegelden betaald worden?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als je een vinkje hebt staan bij banners uitschakelen Dan worden er geen banners geladen en dus ook niets "gechecked"wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:16:
[...]
Ik betaal netjes een T.Net abo (tegenwoordig) maar m'n router BLIJFT een aantal zaken uiteraard gewoon op DNS naam blokkeren omdat niet alleen T.Net van die zaken gebruik maakt.
Sinds "gisteren" krijg ik dus "witte" pagina's terug als er zo'n check plaats vind (met een "F5 / CMD-R" komt 't weer goed). Lijkt me persoonlijk netter als die checks gewoon in z'n geheel NIET plaats vinden als er abonneegelden betaald worden?
Overigens hebben we de melding al afgelopen dinsdag gefixed, en zie ik niet hoe het voor witte pagina's kan zorgen. Weet je zeker dat jou problemen hiermee te maken hebben?
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 25-02-2017 20:30 ]
Intentionally left blank
Dat vinkje staat er uiteraard maar dan nog blijft 't een kwestie van "onderhandelen" tussen m'n browser én de server aan de kant van T.Net (Kip / Ei).crisp schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:27:
[...]
Als je een vinkje hebt staan bij banners uitschakelen Dan worden er geen banners geladen en dus ook niets "gechecked"
Ik moet inloggen en voordat ik ingelogd ben worden die "extra" (reclame) sites al geladen (óf in mijn geval: geblokkeerd)
Dan ga je rechtstreeks naar de login-pagina; daar staan geen banners opwimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:30:
[...]
Dat vinkje staat er uiteraard maar dan nog blijft 't een kwestie van "onderhandelen" tussen m'n browser én de server aan de kant van T.Net (Kip / Ei).
Ik moet inloggen en voordat ik ingelogd ben worden die "extra" sites al geladen
Intentionally left blank
Ik zal m'n startpagina's (tab's) eens aanpassencrisp schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:32:
[...]
Dan ga je rechtstreeks naar de login-pagina; daar staan geen banners op
Voor jouw info: Ik maak er verder écht geen probleem van hoor, 't viel me alleen op
Sowieso is het effect van een adblocker doorgaans niet dat je witte pagina's krijgt. Dat heeft verder denk ik ook niets met onze detectie te maken...wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:51:
[...]
Ik zal m'n startpagina's (tab's) eens aanpassen![]()
Voor jouw info: Ik maak er verder écht geen probleem van hoor, 't viel me alleen op
Intentionally left blank
Ik heb het denk ik gevonden, blijkbaar vind adguard het nodig om alleen bij de 1e start de whitelist te negeren. Heeft waarschijnlijk te maken met de setting in chrome (on start up : continue where you left off). Zodra ik refresh is er niets aan de hand.
Als iemand weet hoe ik dat kan fixen dan hou ik mij aanbevolen.
Als iemand weet hoe ik dat kan fixen dan hou ik mij aanbevolen.
Hier was het "Disconnect" dat als extensie op de achtergrond meedraaide... daar nu ook Tweakers.net op de whitelist gezet en nu werkt het weer.
Vond het ook een beetje sneu dat m'n browser automatisch de banners blokkeert, maar vond de oplossing hier: https://tweakers.net/aboshop/details/?subscriptionTypeId=15
Voor 12,- kun je geheel probleemloos bannerloos door het leven - voor een heel jaar
Ik vond het wel een faire deal in ieder geval.
Voor 12,- kun je geheel probleemloos bannerloos door het leven - voor een heel jaar
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik krijg op Edge versie 39.14986.1000.0 ook de melding dat ik banners blokkeer al heb ik pop-ups blokkeren uitstaan en verder ook geen extensies gebruik. Nu kan ik ook Google diensten niet gebruiken via Edge maar dat staat er volgens mij los van...
Heb je tracking protection aanstaan?Bramvlieg schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:40:
Ik krijg op Edge versie 39.14986.1000.0 ook de melding dat ik banners blokkeer al heb ik pop-ups blokkeren uitstaan en verder ook geen extensies gebruik. Nu kan ik ook Google diensten niet gebruiken via Edge maar dat staat er volgens mij los van...
Intentionally left blank
@crisp nee die staat uit... misschien moet ik de cache een keer leeg gooien
Je geeft al aan dat je ook geen Google-diensten kan gebruiken, dus het lijkt me dat er toch iets van een blokkade is. Wij gebruiken zelf ook een Google-dienst (Doubleclick) voor het serveren van banners, dus dat kan best met elkaar te maken hebben.Bramvlieg schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:56:
@crisp nee die staat uit... misschien moet ik de cache een keer leeg gooien
Intentionally left blank
Zou die banner niet een keer uitgebreid kunnen worden met een hint (in de vorm van een domeinnaam) van wat nu de trigger is van de melding? Dan kunnen mensen wat gerichter zoeken
Oscar Wilde
Ik denk niet dat mensen die niet eens door hebben dat ze banners blokkeren iets zullen hebben aan technische beschrijvingen van wat er geblokkeerd wordt. Meestal zal dat toch google-tagservices.com en/of doubleclick.net zijn.Raven schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:01:
Zou die banner niet een keer uitgebreid kunnen worden met een hint (in de vorm van een domeinnaam) van wat nu de trigger is van de melding? Dan kunnen mensen wat gerichter zoeken
Intentionally left blank
Laten die 2 nu net mijn probleem zijn, deze komen heel erg laat binnen. (Enen keer wel andere keer niet). En dan staat er al weer dat ik de banner blokkeer. (Nu zit ik nu op company network, zal later thuis checken).crisp schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:09:
[...]
Ik denk niet dat mensen die niet eens door hebben dat ze banners blokkeren iets zullen hebben aan technische beschrijvingen van wat er geblokkeerd wordt. Meestal zal dat toch google-tagservices.com en/of doubleclick.net zijn.
Ik krijg de melding nu ook terwijl ublock expliciet uitstaat voor tweakers. Het lijkt echter dat gewoon https://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js niet reageert en dit de melding toont op dit moment voor mij.
[ Voor 9% gewijzigd door DYX op 17-03-2017 08:27 ]
Hopelijk is dat een tijdelijk probleem van Google. Helaas kunnen wij daar ook weinig aan doen, en de bannerblockmelding 'weet' natuurlijk ook niet of het al dan niet buiten je eigen 'schuld' isDYX schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:26:
Ik krijg de melding nu ook terwijl ublock expliciet uitstaat voor tweakers. Het lijkt echter dat gewoon https://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js niet reageert en dit de melding toont op dit moment voor mij.
Intentionally left blank
Ik heb de melding ook. Ik bezoek tweakers.net via een PC op het werk en voor zover ik weet zit daar geen adblocker oid. op. Zal ergens achter de schermen wel iets lopen wat de banners tegen houdt. Geen zin om er een heel onderzoek naar te doen, ik kijk thuis wel of ik dezelfde melding heb en zal het thuis uiteraard oplossen.
Toch vind ik dit vreemd. Als ik het goed begrijp is de melding dinsdag gefixed? Ik heb zowel dinsdag, als woensdag en ook donderdag tweakers.net via deze PC bezocht en heb 3 dagen geen melding gekregen. Nu krijg ik hem ineens wel?crisp schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:27:
[...]
Overigens hebben we de melding al afgelopen dinsdag gefixed.
Kijk eens naar de datum van die postAlxRoelofs schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:38:
[...]
Toch vind ik dit vreemd. Als ik het goed begrijp is de melding dinsdag gefixed? Ik heb zowel dinsdag, als woensdag en ook donderdag tweakers.net via deze PC bezocht en heb 3 dagen geen melding gekregen. Nu krijg ik hem ineens wel?
Intentionally left blank
Hier sinds vandaag het zelfde probleem, zit alleen niet bij Tweakers maar bij Google.AlxRoelofs schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:38:
Ik heb de melding ook. Ik bezoek tweakers.net via een PC op het werk en voor zover ik weet zit daar geen adblocker oid. op.
Die serveert af en toe de ads niet op tijd.
Jezus, ik heb niets gezegd...crisp schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:49:
[...]
Kijk eens naar de datum van die postEr is de afgelopen 3 weken verder niets aan veranderd aan onze kant...
Overigens zie ik nu (zonder dat ik iets gedaan heb) ineens wel weer banners (en dus geen melding).
Zojuist kreeg ik de melding ook
* ik heb alleen adblock, met tweakers gewhitelist
* de whitelist gechcekt, die stond nog goed
* het was 1x, een tweede load (de tweede pagina van dit topic) ging wel goed
* tegelijk krijg ik ook een javascript error, die ik verdenk.
Helaas heb ik de javascript error nu niet meer, maar het was een google (adservices?) .js die niet geladen werd.
Mijn conclusie was dus dat de ad niet geladen werd door externe redenen, en dat er daarom een error kwam? Kan dat?
edit: een andere tab had de error nog wel!
* ik heb alleen adblock, met tweakers gewhitelist
* de whitelist gechcekt, die stond nog goed
* het was 1x, een tweede load (de tweede pagina van dit topic) ging wel goed
* tegelijk krijg ik ook een javascript error, die ik verdenk.
Helaas heb ik de javascript error nu niet meer, maar het was een google (adservices?) .js die niet geladen werd.
Mijn conclusie was dus dat de ad niet geladen werd door externe redenen, en dat er daarom een error kwam? Kan dat?
edit: een andere tab had de error nog wel!
Die geeft een error, en dan krijg je ook de "je blocked onze banners" melding.File not found: https://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js
[ Voor 17% gewijzigd door EnnaN op 17-03-2017 08:59 ]
sig
Ik kreeg de melding ook. Ik gebruik uBlock Origin in Chrome op Windows, maar die staat uit Tweakers staat op de whitelist. Ik blokkeer wel 3rd party cookies.
Ik krijg de melding niet altijd en ads lijken het inderdaad ook niet te doen. Ik krijg een Quic protocol error in Developer Tools op een script van de advertentieboer. Zie screenshots:
Ik krijg de melding niet altijd en ads lijken het inderdaad ook niet te doen. Ik krijg een Quic protocol error in Developer Tools op een script van de advertentieboer. Zie screenshots:
| Meuk | ||
[ Voor 1% gewijzigd door Bjornski op 17-03-2017 09:56 . Reden: Niet uit, maar whitelist. ]
Ik krijg de melding sinds vandaag, maar blokkeer niets. Draai wel een firewall, maar heb daar niets in gewijzigd.
Chrome://flags
disable Experimenteel QUIC-protocol
et voila
disable Experimenteel QUIC-protocol
et voila
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Google websites onbereikbaar in Chrome sinds v57.0.2987.110
Mogelijk inderdaad een bug in de recente Chrome-update (waar vast een patch overheen gaat komen). Misschien is uitschakelen van QUIC inderdaad genoeg.
Mogelijk inderdaad een bug in de recente Chrome-update (waar vast een patch overheen gaat komen). Misschien is uitschakelen van QUIC inderdaad genoeg.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb dit probleem recentelijk met Firefox 52.0.1 en uBlock. Ook getest met uBlock Origin maar hetzelfde probleem. Ze geven aan dat ze beiden niks hebben geblokkeerd op de pagina, en hebt dit op het netwerk thuis en op het school netwerk.
Zelfs als ik de adblockers heb gedisabled blijf ik deze melding krijgen.
Ook bijvoorbeeld tracking protection kan deze melding triggeren (want daarmee blokkeer je ook advertentienetwerken).berendbotje91 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:34:
Ik heb dit probleem recentelijk met Firefox 52.0.1 en uBlock. Ook getest met uBlock Origin maar hetzelfde probleem. Ze geven aan dat ze beiden niks hebben geblokkeerd op de pagina, en hebt dit op het netwerk thuis en op het school netwerk.
Om zeker te zijn dat er niets geblokkeerd wordt kan je via F12 - tabje Network checken of er daadwerkelijk requests naar o.a. googletagservices.com en doubleclick.net worden gedaan.
Intentionally left blank
googletagservices en doubleclick kwamen idd niet voor. Door even te googlen naar Firefox Tracking Protection kwam ik deze functie tegen en kon ik Tweakers.net whitelisten. Ik weet niet zeker omdat ik door deze functie ben geskipped tijdens de introductie maar volgens mij staat het standaard aan voor elke gebruiker.crisp schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:50:
[...]
Ook bijvoorbeeld tracking protection kan deze melding triggeren (want daarmee blokkeer je ook advertentienetwerken).
Om zeker te zijn dat er niets geblokkeerd wordt kan je via F12 - tabje Network checken of er daadwerkelijk requests naar o.a. googletagservices.com en doubleclick.net worden gedaan.
Ik weet wel dat Tracking Protection standaard aanstaat in Private Browsing mode, maar het is lang geleden dat ik een nieuwe installatie van Firefox heb gedaan, dus of en hoe dat tijdens installatie wordt gevraagd durf ik niet te zeggen... Het is wel tekenend dat er steeds meer advertenties geblocked worden zonder dat gebruikers het door hebben.berendbotje91 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:30:
[...]
googletagservices en doubleclick kwamen idd niet voor. Door even te googlen naar Firefox Tracking Protection kwam ik deze functie tegen en kon ik Tweakers.net whitelisten. Ik weet niet zeker omdat ik door deze functie ben geskipped tijdens de introductie maar volgens mij staat het standaard aan voor elke gebruiker.
Intentionally left blank
De default setting van privacy.trackingprotection.enabled in Ff is (voor gewone sessies i.p.v. Private) false. Of de vraag het in te schakelen langs komt bij installatie kan ik me niet herinneren.crisp schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:40:
Ik weet wel dat Tracking Protection standaard aanstaat in Private Browsing mode
[...]
Het is wel tekenend dat er steeds meer advertenties geblocked worden zonder dat gebruikers het door hebben.
Desalniettemin: inderdaad. Dat is iets dat de adboeren ook zouden moeten merken, en wellicht tzt gaan kijken naar andere modellen zonder afhankelijkheid van tracking protection uit.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb bij mijn adblocker ook tweakers.net en gathering.tweakers.net gewhitelist, maar ik krijg vaak de melding dat ik de banners blokkeer. Wel lastig. Ik gebruik ook Firefox en adblocker ultimate.
Pagina: 1