Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:06
Ik heb niet al te lang geleden een laptop gekocht met Windows 10 Home (tenminste, oorspronkelijk stond er W8 op, maar toen ik hem kocht via V&A stond er al W10 Home op). Ik heb daar direct Linux op gezet en al die tijd lekker mee gewerkt, maar aangezien het een gaminglaptop is is Windows proberen ook wel een keer leuk. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid Pro geïnstalleerd.

Elke keer als ik Windows installeer met iets dat van Microsoft komt (Media Creation Tool of herinstallatie via Windows zelf) installeert hij Home in plaats van Pro. En de Home met een key upgraden via de Store lukt niet. Dan meldt hij namelijk dat de key ongeldig is. Die key heb ik al een tijd liggen en komt van een goede bron (en is dus ook geen OEM-key) en als ik Pro uit een torrent installeer kan ik die key wel gewoon gebruiken, dus er zal wel iets met de Store zijn.

Ten eerste vraag ik me af of er een manier is om de key uit de BIOS te purgen. Het enige relevante dat ik in de BIOS kon vinden is het Secure Boot Menu. Daarin zet ik Secure Boot Support op Disabled, Secure Boot Mode op Custom en kan ik in Key Mangement Factory de Default Key Provisioning op Disabled zetten. Dan druk ik op Delete All Secure Boot Variables. De BIOS meldt dan "Deleting all variables will reset Platform to Setup Mode". Hoor ik verder nog iets te doen? Het lijkt erop alsof er geen andere opties in het BIOS te vinden zijn die er iets mee te maken kunnen hebben, maar voor de installatie van Windows maakt het niet uit, want hij weet de key voor Home nog gewoon te vinden en mag ik dus nog steeds geen Pro installeren.

Ten tweede vraag ik me af hoe ik Pro kan installeren op een systeem waar Home al op staat, maar waarbij een upgrade via de Store niet mogelijk is. Is er bijvoorbeeld ergens een downloadpagina op Microsoft.com te vinden waar je nog wel losse ISO's vandaan kunt halen? Volgens mij kon dat vroeger wel, maar tegenwoordig moet alles via die Media Creation Tool. Onofficiële torrents voldoen voor mij niet, want ik wil de garantie hebben dat er geen zooi in zit of dat er dingen zijn aangepast.

Wie heeft een idee?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Beste antwoord (via Ample Energy op 22-02-2017 13:07)

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:38
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb 1 jaar geleden deze aantekening voor mezelf gemaakt:

Stel je hebt een al dan niet reeds geactiveerde Windows 10 Home en je hebt een geldige Windows 10 Pro key.

Dan moet je eerst Home omzetten naar Pro. Dat kan met deze productcode
VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Zie
http://answers.microsoft....-bf5f-10b5c87ce0e4?auth=1

Je kunt niet direct de gekochte prod.key invullen, je krijgt dan een melding dat je Home hebt, maar de code voor Pro is. Door de bovenvermelde code te gebruiken wordt je systeem wel bijgewerkt naar Pro. Daarbij wordt de computer 2x opnieuw opgestart en de configuratie wordt bijgewerkt.
Daarna kun je je gekochte code gebruiken om te activeren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:38
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb 1 jaar geleden deze aantekening voor mezelf gemaakt:

Stel je hebt een al dan niet reeds geactiveerde Windows 10 Home en je hebt een geldige Windows 10 Pro key.

Dan moet je eerst Home omzetten naar Pro. Dat kan met deze productcode
VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Zie
http://answers.microsoft....-bf5f-10b5c87ce0e4?auth=1

Je kunt niet direct de gekochte prod.key invullen, je krijgt dan een melding dat je Home hebt, maar de code voor Pro is. Door de bovenvermelde code te gebruiken wordt je systeem wel bijgewerkt naar Pro. Daarbij wordt de computer 2x opnieuw opgestart en de configuratie wordt bijgewerkt.
Daarna kun je je gekochte code gebruiken om te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:06
Ik ben je dankbaar! Voor zover ik kan zien werkt het inderdaad perfect met zo'n key.

Heel interessante manier, maar dat gooien we maar op "Windows" :+
Afbeeldingslocatie: https://imgflip.com/s/meme/Ancient-Aliens.jpg

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.