Toon posts:

W7 installeren met USB stick op AM4 platform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even iets anders, mogen we verwachten dat Windows 7 geïnstalleerd kan worden vanaf een USB-stickje met de AM4-moederborden? Dit omdat Microsoft nogal slecht is in het regelen van drivers (gelezen over problemen bij bepaalde Z170-moederborden, mijn netwerkkaart wordt niet herkend terwijl Linux dit wel automatisch goed regelt), MS liever niet heeft dat mensen nog W7 installeren in plaats van W10 en ik geen optische schijflezer/brander in mijn nieuwe computer zal plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Neen. Ik snap zelfs niet wat je bedoelt.
Ik wil enkel zeggen dat er heel goede redenen (oa privacy dus) zijn om Windows 10 niet te installeren. Iemand als The_Mask komt doorgaans met goed advies en heeft zeker een bepaalde authoriteit hier, dus vond ik het nodig om op deze behoorlijk dwaze stelling te reageren.

[ Voor 26% gewijzigd door bertp1 op 21-02-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dus? Dan zet je dat uit of blokkeer je dat. We zitten hier op Tweakers, iedereen is daar wel bekend mee neem ik aan. Daarnaast waarom denk je dat Windows 7 en 8 niet hetzelfde hebben? Dus daarom waarom zou je überhaubt Windows 7 overwegen, veel nadelen geen voordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 21-02-2017 19:34 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
bertp1 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:19:
Neen. Ik snap zelfs niet wat je bedoelt.
Ik wil enkel zeggen dat er heel goede redenen (oa privacy dus) zijn om Windows 10 niet te installeren. Iemand als The_Mask komt doorgaans met goed advies en heeft zeker een bepaalde authoriteit hier, dus vond ik het nodig om op deze behoorlijk dwaze stelling te reageren.
Tweak tweak tweeeaaak!!

https://tweakhound.com/20...ws-10-privacy-settings-2/
https://tweakhound.com/2015/12/09/tweaking-windows-10/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Gasten, ga es ontopic..

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

-The_Mask- schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:42:
Dat kan al zolang Windows 7 te koop is.
En zolang je de stick maar niet in een USB3-poort steekt. Als je dat wel doet raakt Windows de stick kwijt zodra de PE ingeladen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48

br00ky

Moderator Harde Waren
En afgesplitst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Sorry voor de allergische reactie. Ik zal me zelf voortaan onthouden te reageren op topic concerning windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Even reageren op het topic:

AMD heeft gezegd zelf geen ondersteuning te leveren voor Windows 7, ze ontwikkelen geen drivers voor AM4 met Win7.

Allicht krijg je het werkend als een mobobouwer enige win7 drivers aanbiedt, maar ik zou er niet op rekenen. Ik ben het eens met wat er al gezegd is. Er zijn op nieuwe hardware meer nadelen dan voordelen. Wil je Win7, houdt dan een huidig platform. Ik draai een Haswell Xeon E3, dat gaat perfect, maar met Kaby Lake op 200-serie of in de toekomst met Ryzen, houd het bij 10. Daar is het voor ontwikkeld.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1