Dataverbruik 3G IP-Camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510303

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hier wat het kost als je een uur lang een 3G camera gebruikt? Hoe lang kun je bijv. met 6GB?

Bedankt alvast :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Dat is niet te zeggen, omdat je totaal geen gegevens geeft.
Wat voor camera is het.
Wat is de bitrate van de video?
Wat voor abonnement heb je?
Wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd/uitgerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
Dat ligt aan de soort camera, instellingen en manier van benaderen. Er is geen absoluut antwoord.

De makkelijkste manier is om het gewoon te even proberen (indien mogelijk), immers, meten is weten. Is dat geen optie, dan zul je de bitrate van de videostream moeten opzoeken (productspecificaties, of Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf geen enkel idee, aangezien ik nog nooit een 3G camera gebruikt heb... Ik wou hem als Wifi camera gebruiken, maar ik heb nogal haast (Paard is 5 maart uitgerekend, daarvoor heb ik hem nodig) en ik krijg het Wifi niet voor elkaar... Alleen met kabel krijg ik hem aan de gang.
Dus wil nu via 3G gaan proberen.

Ik heb er helaas weinig verstand van, vandaar dat ik nu jullie hulp vraag. Het is de rechter camera;
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16830726_10212349978133261_276736072924836769_n.jpg?oh=4dd3c07f5fb978580b9d5ac5c3e1fe28&oe=59319D39

Ik gebruik een prepaid kaartje van Lebara, aangezien een abbonement niet gebruikt mag worden voor in een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hangt er vanaf wat je oa wil zien..

is het genoeg om te zien dat de bevalling begonnen is ( en er dan als een idioot heen te rennen;)) of wil je het compleet kunnen volgen in fatsoenlijke kwaliteit etc

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou al heel tevreden zijn als ik bijv om het kwartier/half uur even snel kan kijken hoe ze er bij staat en dan weer uit. Ik woon helaas een kwartier van stal af, dus als ik zie dat het begint, dan bel ik degene die op het terrein woont en die gaat naar haar toe. En dan ga ik zelf ook die kant op. Kwaliteit hoeft niet geweldig te zijn, de camera staat dicht bij het paard, dus denk dat ook met bagger kwaliteit ik genoeg kan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
Video bit rate: 64k~12Mbps

Dat is nogal een breed bereik, maar om het even om te rekenen (6 GB):

- 12 Mbps: 66 minuten
- 64kBps: 26 uur

Je kunt qua settings waarschijnlijk het beste kiezen voor (oplopend datavebruik):
- Individuele plaatjes bekijken
- Streaming video (H.264)
- MJPEG (hele trage inefficiente 'net-geen-videostream')

Daarbinnen de resolutie zo laag mogelijk houden. Wat de beste setting is blijft een beetje gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Thralas schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:06:
Video bit rate: 64k~12Mbps

Dat is nogal een breed bereik, maar om het even om te rekenen (6 GB):

- 12 Mbps: 66 minuten
- 64kBps: 26 uur

Je kunt qua settings waarschijnlijk het beste kiezen voor (oplopend datavebruik):
- Individuele plaatjes bekijken
- Streaming video (H.264)
- MJPEG (hele trage inefficiente 'net-geen-videostream')

Daarbinnen de resolutie zo laag mogelijk houden. Wat de beste setting is blijft een beetje gissen.
denk dat je met een 1Mbps toch wel een redelijke stream kan bouwen :? dan heb je nog ruim voldoende tijd..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoals andere ook al hebben aangegeven geef je wel heel erg weinig informatie. Bij het aanmaken van een topic zijn twee dingen heel belangrijk:
- Voldoende informatie geven;
- Eerst wat eigen inzet tonen en onderzoek doen.

Je hebt inmiddels meer informatie gegeven, dus we kunnen vooruit. Maar let hierop de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben al 2 weken bezig... Dus zelf onderzoek gedaan, nah, denk dat ik daar wel aan voldaan heb. Ik heb 0,0 verstand van dit soort dingen, dus dat er gegevens van de camera nodig waren, dat wist ik niet eens. En toen daarom gevraagd werd, heb ik die ook gewoon geplaatst.

Degene die geholpen hebben, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
probeer je het wel even uit voor het echt nodig is? zou jammer zijn als het net niet werkt omdat je iets toch niet goed hebt ingesteld :o

404 Signature not found

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 510303 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:57:
Ik ben al 2 weken bezig... Dus zelf onderzoek gedaan, nah, denk dat ik daar wel aan voldaan heb.
Zolang je dit soort informatie niet vermeld in het topic, kunnen we dat natuurlijk niet weten. Verder is het ook belangrijk wat je hebt gedaan, niet dat je iets hebt gedaan. Dit om dubbelwerk te voorkomen.
Pagina: 1