Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instellen van AG1131

Pagina: 1
Acties:

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-11 08:07
Beste forumleden,

Ik kreeg vorige week een Cisco AG1131 lightweight access point in mijn handen gedrukt, met voeding en seriele kabel natuurlijk. Ik loop echter tegen een paar problemen aan.

Ik wil 'm instellen om mijn apparaten (oa Behringer x32) aan te sturen via mijn iPad. Mijn x32 kan geen wifi-netwerk maken, dus vandaar dat ik mijn access point er aan wil hangen om zo mijn ipad te verbinden met de x32.

De oude instellingen heb ik inmiddels uit de config gehaald, maar ik kan niet via de webinterface verbinden met het apparaat. Ik krijg dan de foutmelding dat de connection refused is. Via de seriele kabel kan ik wel gewoon verbinden met de accesspoint.

Het lampje bovenop de access point switcht tussen rood, oranje en groen. Volgens de handleiding zoekt 'ie dan naar een controller (console bevestigd dit) maar ik heb nooit een controller gekregen. Kan ik 'm ook instellen zonder controller of heb ik die perse nodig? Ben ik een instelling vergeten waardoor ik niet via de webinterface kan verbinden?

Thanks alvast!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:36

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hij is nu voorzien van 'lightweight' software (LWAPP), met andere woorden, hij heeft een controller nodig om te functioneren. De controller moet het AP adopteren en voorzien van configuratie.

Waar je naar op zoek bent is een 'Autonomous image' zodat het AP zelfstandig kan functioneren. Het AP is dan 'independent' in plaats van 'dependent'.

www.google.nl

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-11 08:07
Bedankt voor je antwoord! Weet je waar ik die autonomous image kan vinden? Ik heb al gekeken op de cisco website, maar daar moet je een speciaal account voor hebben of kijk ik verkeerd?

Alvast bedankt!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:36

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

LittlePinkel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:48:
heb al gekeken op de cisco website, maar daar moet je een speciaal account voor hebben of kijk ik verkeerd?
Dat klopt... :) Google is your friend.

www.google.nl

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Voor je x32 zou ik gewoon een huis tuin en keuken router kopen, doet alles wat jij wil (remote control)

Heb zelf bij een vriend van me een mikrotik gezien achter zijn x32

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelfs met het juiste image ben je er niet want je moet ook ip instellen enzo kan wel maar verre van ideaal. Volgens mij hebben wij trouwens nog zo'n AP liggen met de juiste firmware (maar geen voeding) laat maar horen bij interesse.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1