Wit scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met een aanzienlijk groot probleem en hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een MacBook pro uit 2001. Na contact met de Apple helpdesk is mij geadviseerd de software te updaten. Na dat ik dit heb gedaan, start de laptop niet meer op.

Bij opstarten hoor ik het opstartgeluid. Er komt een wit scherm, verder gebeurd er niks. Bij Apple kunnen ze me niet helpen, laptop is waarschijnlijk kapot gegaan maar valt buiten de garantie.

Alle opstartmogelijkheden mbt toetsencombinaties heb ik geprobeerd. Een nieuwe HDD erin werkt niet, zelfde scherm.

Kent iemand dit probleem en weet wat te doen?

Alvast bedankt!!

Groet Ludo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dus even voor de duidelijkheid: CMD + R ingedrukt houden op het moment dat je hem aanzet heeft geen enkel effect? (Kan een minuutje of 2 duren voordat er iets op je scherm verschijnt (buiten evt een Apple logo)
Wat gebeurt er als je er een externe monitor op aansluit?
Heb je een firmware password ingesteld?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

15 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-08 11:01

Joran

<3 natalee

Ik heb dit op m'n werk wel eens gezien bij imacs. Start eens op in safe mode (shift ingedrukt houden) en log ook in. Dit duurt allemaal langer dan normaal. Daarna gewoon opnieuw opstarten en hij zou het weer moeten doen.

Edit:
O ik zie dat je alle toetscombinaties hebt geprobeerd. Ik denk dat je dan het macbook 2011 gfx issue hebt. Exchange program liep helaas tot 31/12/2016...

[ Voor 27% gewijzigd door Joran op 21-02-2017 18:44 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor Mac is het precies? Als de machine uit 2001 komt is het waarschijnlijk eerder een PowerBook dan een MacBook Pro (eerste MacBook Pro kwam uit in 2006). Welke opstartmogelijkheden heb je precies geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Wit scherm kan ook een corrupte OS X zijn. Een schone installatie doen kan ook helpen. Als een update mis gaat dan gaat-ie ook niet verder.

Als het een 2011 15" of 17" model betreft kan het de grafische kaart zijn. Dan moet het logic board worden vervangen. Dit was tot 31-12-16 gratis, nu niet meer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb alles geprobeerd, denk inderdaad een moederbord probleem. Ik zal Apple eens bellen of ze toch nog iets kunnen betekenen (vorige keer liep het op niks uit)

Edit: ik zie dat ik 2001 heb getypt, dat moet 2010 zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:34:
Bedankt voor de reacties. Ik heb alles geprobeerd, denk inderdaad een moederbord probleem. Ik zal Apple eens bellen of ze toch nog iets kunnen betekenen (vorige keer liep het op niks uit)
Denk het niet voor je helaas, vintage/obsolete machine, doen ze niks meer aan en leveren ze geen onderdelen meer voor.
Pagina: 1