Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade naar game build / €900

Pagina: 1
Acties:

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voornamelijk bedoeld voor gaming (met skype ter ondersteuning). Denk hierbij aan The Division en Ghost Recon. FPS is van ondergeschikt belang (als in: ik hoef absoluut niet heel hoge FPS te halen, maar een GPU die lang mee kan en er 60 uit gooit zou fijn zijn). Daarnaast ook wat huis/tuin/keuken gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het gaat om een upgrade van rond de 900 euro max. Ik wil geen 4 cijfers raken, en het liefst onder de 900.
Assemblage lukt me zelf wel, en verzendkosten is ook geen issue.

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga op reis en neem mee:
Een oude kast die zeker weten groot genoeg, windows 10 licentie, en het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CS650M€ 84,49€ 84,49
1Kingston HyperX Savage SSD 480GB€ 175,-€ 175,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,49

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1MSI Z270 Krait Gaming€ 159,95€ 159,95
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 287,95€ 287,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 53,-€ 53,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord voorkeuze voor MSI, al is het alleen maar omdat ik goede ervaringen om me heen heb gehoord van vrienden. Verder vind ik de BIOS vrij gebruiksvriendelijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen harde eisen of wensen behalve HDMI en 1080p. Geluidsniveau beperken zou fijn zijn, maar er zitten ook 2 fans in mijn kast, dus geluid is er toch. Ik wil echter wel proberen zoveel mogelijk optische schijven te vermijden.

Ga je overklokken?
Op dit moment nog niet, maar ik wil de optie wel open houden voor de toekomst, zonder daar een nieuw moederbord voor nodig te hebben.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het is voor mij lang geleden dat ik een desktop in elkaar heb gedraaid (denk zo'n 10 jaar). Ik wil graag weten of ik belangrijke componenten mis. Daarnaast feedback op de build an sich, gaat het goed samen? zijn er betere opties? Volgens mij past alles op elkaar, maar ik hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien.
2 opmerkingen hierbij: de SSD en voeding gaan niet weg (relatief nieuw), wel mogelijk uitbreiding van harde schijf binnen nu en een jaar.

Kostenbesparing zonder performance omlaag te brengen zou fijn zijn, maar volgens mij is dit niet heel erg mogelijk. Correct me if I'm wrong.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

elbowlessgoat schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:18:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voornamelijk bedoeld voor gaming (met skype ter ondersteuning). Denk hierbij aan The Division en Ghost Recon. FPS is van ondergeschikt belang (als in: ik hoef absoluut niet heel hoge FPS te halen, maar een GPU die lang mee kan en er 60 uit gooit zou fijn zijn). Daarnaast ook wat huis/tuin/keuken gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het gaat om een upgrade van rond de 900 euro max. Ik wil geen 4 cijfers raken, en het liefst onder de 900.
Assemblage lukt me zelf wel, en verzendkosten is ook geen issue.

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga op reis en neem mee:
Een oude kast die zeker weten groot genoeg, windows 10 licentie, en het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CS650M€ 84,49€ 84,49
1Kingston HyperX Savage SSD 480GB€ 175,-€ 175,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,49

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1MSI Z270 Krait Gaming€ 159,95€ 159,95
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 287,95€ 287,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 53,-€ 53,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord voorkeuze voor MSI, al is het alleen maar omdat ik goede ervaringen om me heen heb gehoord van vrienden. Verder vind ik de BIOS vrij gebruiksvriendelijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen harde eisen of wensen behalve HDMI en 1080p. Geluidsniveau beperken zou fijn zijn, maar er zitten ook 2 fans in mijn kast, dus geluid is er toch. Ik wil echter wel proberen zoveel mogelijk optische schijven te vermijden.

Ga je overklokken?
Op dit moment nog niet, maar ik wil de optie wel open houden voor de toekomst, zonder daar een nieuw moederbord voor nodig te hebben.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het is voor mij lang geleden dat ik een desktop in elkaar heb gedraaid (denk zo'n 10 jaar). Ik wil graag weten of ik belangrijke componenten mis. Daarnaast feedback op de build an sich, gaat het goed samen? zijn er betere opties? Volgens mij past alles op elkaar, maar ik hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien.
2 opmerkingen hierbij: de SSD en voeding gaan niet weg (relatief nieuw), wel mogelijk uitbreiding van harde schijf binnen nu en een jaar.

Kostenbesparing zonder performance omlaag te brengen zou fijn zijn, maar volgens mij is dit niet heel erg mogelijk. Correct me if I'm wrong.
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G is op dit moment goedkoper, evensnel in dx11, sneller in dx12 en heeft 2gb meer videoram. Daarnaast zal dit alleen maar verbeterd worden met driver updates.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

maar een GPU die lang mee kan en er 60 uit gooit zou fijn zijn
In theorie is de GPU hét onderdeel dat het snelst "verouderd" in een game build. Als je graag wilt dat deze langere tijd mee kan zou het imho logisch zijn om voor dit onderdeel wat extra geld te reserveren.
Je kiest nu echter om extra te investeren in de cpu terwijl je, a. niet eens zeker weet of je wilt overclocken en b. mocht je toch overclocken zal dit waarschijnlijk geen significante prestatiewinsten bieden in games.

Daarnaast doet je post ietwat vermoeden dat je geen die-hard gamer bent. Imho ben je dan net zo goed af met een "standaard" i5 cpu welke veel meer in balans is met b.v. de GPU. Kun je de meerprijs van de duurdere CPU, mobo en cpu koeler beter nog even in je zak houden en eventueel over een paar jaar bijleggen voor een nieuwe generatie gpu

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren