YouTube violation bij simpel Ogame gerelateerde video?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 19:23
Ik heb een videootje gemaakt waarin ik praat over mijn ogame account op ogame.us

Het betreft het 3e deeltje waarin ik zelf voor de 1e keer commentaar geef. In mijn steenkolenengels wel te verstaan kom ik er ineens achter dat YouTube mijn video verwijderd heeft omdat het "violates our Community Guidelines".

YouTube: Ogame Turtle Defense <- deel 1 : geef geen problemen
YouTube: Ogame Turtle Defense part 2 <- deel 2 : geeft ook geen problemen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OR0tod7KtbCleYglsCfoYBwp/full.jpg

Ik sta hier een beetje vreemd van te kijken. Het is niets anders dan een browser based game waarin ik commentaar geef over de voortgang van het spel. Er is geen sprake van seksuele content of harde taalgebruik. Ik praat gewoon rustig en normaal. Op de achtergrond draait heel zachtjes een hele oude s3m bestand (protracker bestanden worden doorgaans niet door YouTube bestanden bestempeld als copyrighted), maar dan nog zou je een bericht moeten krijgen dat het muziek copyrighted is, en niet dat de gehele video verwijderd is.

Ik heb de video even online gezet: Ik weet niet hoe vaak ik van deze provider dit bestand kan laten downloaden, of hoeveel datalimiet er op dit domein zit. Dit oude domein van TweakDSL heb ik al meer dan 10 jaar maar TweakDSL heeft het nooit opgezegd.

Kan iemand van jullie dit videootje eens bekijken, duurt maar 7 minuten en oordelen waar YouTube over kan vallen? YouTube geeft zelf ook niet duidelijk aan wat hun issue is.

http://magical.tweakdsl.nl/GoT/ogame.zip (770MB - 4K)

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Is er nu echt niemand die even de moeite wil nemen om dat korte filmpje even te bekijken, hij duurt nog niet eens 7 minuten en mij mogelijk een indicatie kan geven waarom YouTube juist dit filmpje verwijderd?

Wat kan het probleem zijn?
- Heb ik in mijn steenkolenengels een woord gezegd dat misschien lijkt op een scheldwoord?
- Kunnen ze vallen over de adblocker die zichtbaar is (maar die ook zichtbaar is in andere video's?)
- Kunnen ze vallen over diverse andere plaatjes van de YouTube pagina die zichtbaar is? Zou vaag zijn anders zouden deze video's zelf ook niet aan de voorwaarden voldoen.

Mijn YouTube Channel

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Klik anders eens op appeal this decision en kijk wat er gebeurt/wat je kan doen. Dan kan je er achter komen wat het daadwerkelijk is.

• Snowwie
Dat heb ik al gedaan en er wordt gevraagd naar een toelichting, dus ik geef als reden op dat ik niet weet waarom YouTube juist deze video heeft verwijderd. Het is juist van YouTube dat ik verwacht dat ze me vertellen wat er mis is met de video. Stel er staat ergens in een onopvallend hoekje een blote vrouw, noem maar wat, dan kan ik daar wat mee. Dan kan ik de video her-editten en opnieuw uploaden. YouTube maakt het zo niet makkelijker voor z'n gebruikers.

Alsof ik nu ineens wil inloggen op Tweakers en er staat dat mijn account geblokkeerd is omdat ik het beleid heb overtreden, maar er vervolgens niet bijstaat om welk beleid het gaat. Zo kun je er toch niet van leren?
Maar afijn, heb jij de video gezien, en zo ja, heb je iets bijzonders geconstateerd?

[ Voor 33% gewijzigd door Snowwie op 22-02-2017 20:31 ]

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Jaaaaa....hij is terug.......

Pfeeewwwwww

[ Voor 41% gewijzigd door Snowwie op 22-02-2017 23:24 ]

Mijn YouTube Channel

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb je filmpje bekeken en goed geluisterd, maar ik ontdek niks in je video dat aanstootgevend of anderszins ongewenst zou kunnen zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Snowwie
Nee, daarom vond ik het al zo vreemd dat YouTube het zomaar ineens verwijderde.

Mijn YouTube Channel

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

YouTube werkt ook met een flagging-systeem. Als er heel veel mensen een video rapporteren als ongewenst, dan zal de video ook automatisch offline gaan. Dan zal een YouTube medewerker de inhoud nog eens controleren en hierin besluiten om de video terug te zetten of definitief te verwijderen (wat een account-penalty kan opleveren). Mocht je een groot YouTuber zijn, dan kan je het mogelijk sneller via een persoonlijke Account Manager spelen, en anders is het gewoon afwachten.

Ditzelfde was ook gebeurd toen het omstreden Koningslied werd geïntroduceerd. Nederlands had deze massaal gerapporteerd vanwege de 'gehoorschade' ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Maar hebben ze je al gezegd waarom hij offline is geweest?
Dat zou toch wel netjes zijn.

★ What does that mean? ★

• Snowwie
MrMonkE schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:58:
Maar hebben ze je al gezegd waarom hij offline is geweest?
Dat zou toch wel netjes zijn.
Nee, totaal niet. Ik heb wel netjes een mailtje gestuurd en gevraagd om uitleg en ook heel duidelijk aangegeven dat er geen ongewenste zaken in het filmpje voorkomen en dat ik het niet begrijp waarom het het filmpje is verwijderd. Niet alleen het verwijderen van het filmpje was vervelend, maar het levert je ook een strike op. 1 strike zorgt er al voor dat je niet meer 'live' kunt zijn. 2 strikes en je kunt niet meer uploaden. 3 strikes en je account is weg. Ik heb dat vroeger ooit een keer meegemaakt, toen ik nog een volledige YouTube noob was en gewoon van alles postte. Ja, logisch dat je account dan snel verdwijnt.

Sindsdien heb ik mij heel erg verdiept in YouTube en ook de manier waarop er iets mee te verdienen valt. Mijn grootste voorbeelden zijn uiteraard StukTV, EnzoKnol, LinusTechTips maar ook Primitive Technology. En zo zijn er nog legio gasten die gewoon een fatsoenlijk maandinkomen genereren met hun YouTube pagina. Zoiets zou ik ook wel willen, alleen heb ik niet echt een specifiek onderwerp waar ik me 100% op richt. Alhoewel ik nu wel bezig ben met een brand account van me genaamd "Het leven van Lammert Grofsmid". Ik hoef heus geen miljoenen te verdienen, maar als het me bij de sociale dienst weg zou houden zou ik al tevreden zijn. :) Maar goed, zo lang ik samenwoon zie ik sowieso voorlopig geen sociale dienst.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Snowwie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:07:
Sindsdien heb ik mij heel erg verdiept in YouTube en ook de manier waarop er iets mee te verdienen valt. Mijn grootste voorbeelden zijn uiteraard StukTV, EnzoKnol, LinusTechTips maar ook Primitive Technology. En zo zijn er nog legio gasten die gewoon een fatsoenlijk maandinkomen genereren met hun YouTube pagina. Zoiets zou ik ook wel willen, alleen heb ik niet echt een specifiek onderwerp waar ik me 100% op richt. Alhoewel ik nu wel bezig ben met een brand account van me genaamd "Het leven van Lammert Grofsmid". Ik hoef heus geen miljoenen te verdienen, maar als het me bij de sociale dienst weg zou houden zou ik al tevreden zijn. :) Maar goed, zo lang ik samenwoon zie ik sowieso voorlopig geen sociale dienst.
Realiseer je wel dat dit eerder uitzondering dan regel is. Je moet de eerste zijn met net dat onderwerp dat mensen aanspreekt en dan ook nog mazzel hebben. Daarnaast helpt het om het voor de lol te doen en niet omdat je er rijk van probeert te worden. Dat laatste is als loten kopen omdat je het einde van de maand net niet redt :P Je moet echt veel kijkers hebben wil het een beetje lonen en beroemd worden is niet echt een gegarandeerd carrièrepad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 00:14 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Strikes verdwijnen geloof ik na een bepaalde tijd. Als je een jaar goed gedraagt ofzo verdwijnt hij? De exacte periodes weet ik niet meer, maar 10 jaar geleden had ik ooit eens een strike op YouTube gehad van Studio 100 omdat ik een filmpje van K3 in '10 voor Taal' had geupload. Het leuke was dat Studio 100 niet eens de rechten van '10 voor Taal' bezit en dat K3 niet eens gezongen had.

Beetje flauwe claim dus. Uiteindelijk is deze waarschuwing na een poosje weer automatisch verwijderd.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-11 21:20
Dit heeft volgens mij niets met software te maken verder? Ik verplaats je topic naar AZ, dat lijkt mij een logischer plek.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1