Probleem met Windows (start)menu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xearox
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
Hallo allemaal,

Mijn nieuwe PC heeft de laatste dagen wat kuren. Ik heb eenmaal een BSOD gehad met Disorderly_Shutdown gehad en ook regelmatig dat het startmenu niet meer (goed) functioneert. Gelukkig het meeste van de tijd wel.

Nu wil ik zojuist naar start gaan en ik zie daar dat mijn startmenu leeg is. De 'tiles' zijn weg, maar ook het lijstje met programma's ontbreekt compleet. Daarnaast is het tandwieltje om naar instellingen te gaan ook verdwenen. Verder kan ik als ik de zoekfunctie gebruik ook geen programma's openen. Ook 'aan startmenu vastmaken' werkt op moment niet.

Ik wil er duidelijk bij zeggen dat mijn startmenu wél werkt. Ik kan op de 'Startknop' klikken, en het menu opent gewoon en ook als ik met m'n muis eroverheen ga werkt het gewoon.

Ik heb helaas nog geen herstelpunten ingesteld. En ook het via het opstarten de opstartinstellingen controleren heeft geen effect gehad. Ook 'scannow' via de opdrachtprompt heeft niet geholpen (ik denk omdat het menu in principe wel functioneert). Daarnaast heeft een schijfcontrole ook niets opgeleverd. De PC is vandaag 1x vastgelopen en toen ik deze opnieuw wilde opstarten via het startmenu was het ineens Engels(?) Afsluiten was shutdown en opnieuw opstarten restart. Dit mocht niet baten en ik heb toen de PC uitgezet via de fysieke knop op de kast.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en nog belangrijker, hoe ik nu mijn startmenu weer terugkrijg en normaal kan gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16807662_10155776732868776_227857140853533095_n.jpg?oh=2aa73e44c629175d2331ef097714eb9a&oe=594001E1

PS. Screenshots toevoegen lukt niet goed door dit probleem, vandaar een foto vanaf mijn telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xearox
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
Dat is natuurlijk het eerste wat ik deed.. En dan kom ik er niet uit. Bij alle problemen lijkt de hele starttoets niet te werken. Dat is bij mij wel het geval.. Of is het een kwestie van programmas opnieuw toevoegen aan het startmenu. Ook dat kan bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Xearox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:22:
[...]

Dat is natuurlijk het eerste wat ik deed.. En dan kom ik er niet uit. Bij alle problemen lijkt de hele starttoets niet te werken. Dat is bij mij wel het geval.. Of is het een kwestie van programmas opnieuw toevoegen aan het startmenu. Ook dat kan bij mij niet.
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml"}

Ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Werkt het met een schone account ook niet?