Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselZ
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-02-2020
Goedemiddag,

ik ben voor mijn (nog te bouwen) game pc op zoek naar een msi 1070 kaart.
Nu zie ik veel aanbiedingen op V&A en Marktplaats. Waar moet ik opletten?
en is de garantie nog actief als je een kaart (geseald) van een derde koopt?

Vriendelijke groeten
Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Marktplaats vermijden of alleen ophalen en ter plekken testen ;)
Bij tweakers eigelijk alleen met een goede beoordeling ( aantal/hoeveelheid sterren) kopen

Daarnaast, als ik jou was zou ik heel even wachten op wat AMD brengt, wanneer ben je van plan om het aan te schaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Vooral letten op oplichters. Hierover is ontzettend veel te vinden op het internet. Let vooral op de prijs, als het te mooi is, is het dat waarschijnlijk ook.

Garantie is overigens geldig zolang de bon aanwezig is, daar hoeft-ie niet voor gesealed te zijn.

Verder schopje naar SF, want dit is verder geen technische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
'If it seems too good to be true, it probably is'

Altijd zelf ophalen en ter plekke testen. Geen goed gevoel bij? Niet doen! Een 1070 is een behoorlijk gewilde kaart, dus de kans dat er fraudeurs tussen zitten die daar op inspelen is wel heel erg groot, dus goed oppassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselZ
Mijn excuus, kan ik het topic zelf verplaatsen?

Er is geen bon (aangeschaft bij een faillissement verkoop) aanwezig, ik zou hem wel zelf ophalen en ter plekke mogen testen.

Ik heb de kast en het moederbord reeds gekocht dus ben nu aan het jagen op de overige onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Hoe ziet de rest van de PC ( tot nu toe) er uit ? Welke onderdelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselZ
Gekocht:
Behuizing: Corsair Graphite 760T bk ATX
Moederbord: MSI z270 m5

Verlangslijst:
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8GB
Corsair RM650x
16gb ddr4 (nog geen idee welk merk of snelheid)
i5 7500
intel 600p 256gb m.2 ssd
cooler master v8 (cpu koeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
'If it seems too good to be true, it probably is' deze uitspraak klopt niet altijd. ik heb vaak genoeg spullen gekocht op marktplaats voor een mooie prijs. Het belangrijkste waar je op moet letten is hoeveel jaar de gebruiker actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselZ
11,5 jaar. Zijn antwoorden zijn logisch en zou hem gaan ophalen. Alleen het ontbreken van de bon vind ik vervelend. Daardoor kan ik hem ook niet registreren volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
lennox-06 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:36:
'If it seems too good to be true, it probably is' deze uitspraak klopt niet altijd. ik heb vaak genoeg spullen gekocht op marktplaats voor een mooie prijs. Het belangrijkste waar je op moet letten is hoeveel jaar de gebruiker actief is.
Dat zegt ook helemaal niets. Iemand die een paar dagen actief is, kan netter met zijn spullen zijn omgegaan dan iemand die jaren erop zit. Langsgaan en testen is de beste methode als je het niet vertrouwd. En dan kan alsnog iets stuk gaan buiten de schuld van de verkoper om, een stukje risico bij tweedehands spullen (tenzij garantie). Zonder garantie zou ik sowieso zoveel geld niet uitgeven.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ByteMe_ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Dat zegt ook helemaal niets. Iemand die een paar dagen actief is, kan netter met zijn spullen zijn omgegaan dan iemand die jaren erop zit. Langsgaan en testen is de beste methode als je het niet vertrouwd. En dan kan alsnog iets stuk gaan buiten de schuld van de verkoper om, een stukje risico bij tweedehands spullen (tenzij garantie). Zonder garantie zou ik sowieso zoveel geld niet uitgeven.
ik had het eigenlijk specifiek over het 'ontvangen' van het product, andersom kan je natuurlijk altijd opgelicht worden met dingen die beschadigd of defect zijn.
WesselZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:40:
11,5 jaar. Zijn antwoorden zijn logisch en zou hem gaan ophalen. Alleen het ontbreken van de bon vind ik vervelend. Daardoor kan ik hem ook niet registreren volgens mij
vanaf 5 jaar is naar mijn gevoel 'veilig' met zulke grote bedragen. maar dit zijn dingen eigenlijk waar je een beetje op je gevoel moet afgaan. ik had een keer een nieuwe nokia gekocht voor 180 euro van een gebruiker die 8 maanden actief was, de prijs was destijds ook mooi om waar te zijn, maar ik heb de gok genomen en jaren lang van de telefoon genoten. Je moet het een beetje zelf inschatten. Met een gebruiker van 11,5 jaar zou ik het persoonlijk wel aandurven, maar die overweging moet jij maken.

-zeg eerst dat je het wilt afhalen en vraag naar een adres.
-vraag naar zijn tefefoonnummer, zeg dat je wat andere dingen wil vragen. spreek die gast een keer.
-en als je een goed gevoel bij hebt zeg dat je hem toch wil laten verzenden.
-vraag of hij een PayPal account heeft, zodat je beschermd kan kopen.

zo heb je toch wat informatie achter de hand mocht er iets fout gaan. deze methode heeft altijd goed gewerkt bij mij.

Maar bij een account van 11,5 jaar zou ik persoonlijk niet moeilijk doen. Een oplichter zal het moeilijk voor elkaar krijgen om een account van 11,5 jaar actief te houden zonder dat die aangeklaagd wordt door andere gebruikers voor oplichting, in die tijd kon hij makkelijk honderden andere mensen oplichten.

[ Voor 56% gewijzigd door Farabi op 21-02-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselZ
oke dankje, klopt ook wel wat je zegt. alleen de bon (garantie) is dus de afweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
WesselZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:01:
oke dankje, klopt ook wel wat je zegt. alleen de bon (garantie) is dus de afweging
Op die 1070 zit sowieso nog garantie op, enige wat je moet weten of je zonder bon, de kaart kan opsturen naar de fabrikant, mocht er een defect onstaan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WesselZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:01:
Zelfs al krijg je een zelf gefabriceerde bon, dan is het nog steeds de vraag of de fabrikant die accepteert.

Ik ben hier al meerdere berichten tegenkomen van soortgelijke MSI kaarten die bij een RMA niet geaccepteerd werden door de fabrikant.
Dan wordt het alsnog een erg dure kaart voor je als je na een maand+ problemen krijgt. 8)

Geen deugdelijke bon is voor mij voor dit product dan ook geen deal, er zijn net iets te vaak problemen met grafische kaarten. ;)
Niemand kan je hier 100% garanties toezeggen op dit punt, ik zou het dan ook lekker laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Alle vragen die je stelt zijn al (meermaals) beantwoord op Tweakers, zo ook in bijvoorbeeld Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie. Ik zou daarom ook het advies geven om daar eens te beginnen.

Hier zet ik dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.