ByteMe_ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:42:
[...]
Dat zegt ook helemaal niets. Iemand die een paar dagen actief is, kan netter met zijn spullen zijn omgegaan dan iemand die jaren erop zit. Langsgaan en testen is de beste methode als je het niet vertrouwd. En dan kan alsnog iets stuk gaan buiten de schuld van de verkoper om, een stukje risico bij tweedehands spullen (tenzij garantie). Zonder garantie zou ik sowieso zoveel geld niet uitgeven.
ik had het eigenlijk specifiek over het 'ontvangen' van het product, andersom kan je natuurlijk altijd opgelicht worden met dingen die beschadigd of defect zijn.
vanaf 5 jaar is naar mijn gevoel 'veilig' met zulke grote bedragen. maar dit zijn dingen eigenlijk waar je een beetje op je gevoel moet afgaan. ik had een keer een nieuwe nokia gekocht voor 180 euro van een gebruiker die 8 maanden actief was, de prijs was destijds ook mooi om waar te zijn, maar ik heb de gok genomen en jaren lang van de telefoon genoten. Je moet het een beetje zelf inschatten. Met een gebruiker van 11,5 jaar zou ik het persoonlijk wel aandurven, maar die overweging moet jij maken.
-zeg eerst dat je het wilt afhalen en vraag naar een adres.
-vraag naar zijn tefefoonnummer, zeg dat je wat andere dingen wil vragen. spreek die gast een keer.
-en als je een goed gevoel bij hebt zeg dat je hem toch wil laten verzenden.
-vraag of hij een PayPal account heeft, zodat je beschermd kan kopen.
zo heb je toch wat informatie achter de hand mocht er iets fout gaan. deze methode heeft altijd goed gewerkt bij mij.
Maar bij een account van 11,5 jaar zou ik persoonlijk niet moeilijk doen. Een oplichter zal het moeilijk voor elkaar krijgen om een account van 11,5 jaar actief te houden zonder dat die aangeklaagd wordt door andere gebruikers voor oplichting, in die tijd kon hij makkelijk honderden andere mensen oplichten.
[
Voor 56% gewijzigd door
Farabi op 21-02-2017 17:02
]