Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Sinds paar dagen geleden is mijn CPU waterkoeler slechter gaan werken tot gewoon niet meer. Normaal als ik de PC opstart heb ik ongeveer 20 graden op de CPU zitten. Echter als ik hem nu op start zit ik meteen rond de 50-60 en als ik iets wil doen stijgt die meteen naar de 100 graden. Dit was nooit zo.. Er is ook niks veranderd aan mijn PC.

Ik heb gekeken of de fans draaien van de CPU waterkoeler. Deze fans draaien. Heb gelijk nieuwe koelpasta erop gedaan met de juiste hoeveelheid. Echter hielp dit ook niet.

Is er een manier om de kijken of je waterkoeler kapot is? Behalve kijken of er een lek is en de fans draaien?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,75€ 213,75
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 131,89€ 131,89
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 284,95€ 284,95
1Cooltek KX Groen€ 32,60€ 32,60
1Cooler Master Seidon 240V€ 49,95€ 49,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 99,99€ 99,99
1Corsair CX550M€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 884,13

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31
Wordt je water wel warm? Water is natuurlijk het medium om warmte af te voeren, als het niet stroomt dan wordt het op 1 plekje heel warm maar komt het niet in de radiator om gekoeld te worden door de fans.

Als het contact met de cpu en het koelblok goed is, het koelblok wordt wél heet maar de radiator niet dan lijkt het dat het pompje niet meer pompt?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Klinkt alsof de pomp niet meer rondpompt. Geen idee of het zo is, maar vermoed dat als je het pompje vastpakt wanneer de PC aan staan dat je hem kan voelen trillen. Voel anders ook even of er wel temperatuur door de leidingen gaat.

Hoe zitten de pomp & fans aangesloten?

edit:
spuit 11 :+ :D

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 21-02-2017 16:10 ]

• erwin26
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:09:
Wordt je water wel warm? Water is natuurlijk het medium om warmte af te voeren, als het niet stroomt dan wordt het op 1 plekje heel warm maar komt het niet in de radiator om gekoeld te worden door de fans.

Als het contact met de cpu en het koelblok goed is, het koelblok wordt wél heet maar de radiator niet dan lijkt het dat het pompje niet meer pompt?
Kan nergens een heet plekje vinden en als ik aan de buisjes voel waar het water door heen gaat voel ik geen hitte.

Ik denk dat de pomp kapot is dan :O. Ik ga eventjes stress testen en gelijk binnen 2 seconden van 50 graden naar 90-100. Echter voel ik nergens warmte en ook niks bij de pomp zelf.
Suicyder schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:10:
Klinkt alsof de pomp niet meer rondpompt. Geen idee of het zo is, maar vermoed dat als je het pompje vastpakt wanneer de PC aan staan dat je hem kan voelen trillen. Voel anders ook even of er wel temperatuur door de leidingen gaat.

Hoe zitten de pomp & fans aangesloten?

edit:
spuit 11 :+ :D
Ik kan de pomp vast pakken en voel geen hitte of trillingen helaas. Als ik aan de leidingen voel voel ik ook geen warmte vanaf komen.

De pomp zit op de CPU met 2 buisjes eraan die naar de fans lopen. Dit is allemaal een geheel.

http://www.coolermaster.c...iquid-cooler/seidon-240v/

Zie deze link.

Mijn cpu wordt voor 20% gebruikt door de test en al 100 graden. Toch voelt dat ding koud aan :S

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je soms nog ergens een verloopje om een ventilator direct op de 12V te hangen? Zou zo maar kunnen dat je sturing op het mobo defect is.

Dus zoiets: https://www.google.be/sea...+fan&source=lnms&tbm=isch

[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 21-02-2017 16:25 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• erwin26
Damic schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:23:
Heb je soms nog ergens een verloopje om een ventilator direct op de 12V te hangen? Zou zo maar kunnen dat je sturing op het mobo defect is.
Nee die heb ik niet helaas. En hoe bedoel je sturing kapot op mobo? Dat de warmte verkeerd worden door gegeven?

• Suicyder
Hoe zit de stroom van je pomp aangesloten? Ik heb in het verleden wel resultaten gezien waar de pomp op een fancontroller op het moederbord aangesloten zat, waardoor het mis ging.

• erwin26
Suicyder schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:25:
Hoe zit de stroom van je pomp aangesloten? Ik heb in het verleden wel resultaten gezien waar de pomp op een fancontroller op het moederbord aangesloten zat, waardoor het mis ging.
HELD!! _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de kabel gecheckt en het bleek dat die beetje los zat. Sluit het goed aan en boem van 100 graden naar 30 :D

Waarschijnlijk heb ik die kabel nooit goed vast gedrukt en door transport van boven naar beneden brengen men pc is die losser gegaan. Vond het ook al raar dat mijn pomp geen lampje gaf dat die het deed nu wel :D

• Suicyder
Top dat het probleem opgelost is, veel plezier van de PC weer :+

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

erwin26 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:29:
[...]

HELD!! _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de kabel gecheckt en het bleek dat die beetje los zat. Sluit het goed aan en boem van 100 graden naar 30 :D

Waarschijnlijk heb ik die kabel nooit goed vast gedrukt en door transport van boven naar beneden brengen men pc is die losser gegaan. Vond het ook al raar dat mijn pomp geen lampje gaf dat die het deed nu wel :D
Lol _O-

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1