Ik heb een nieuw huis met als bonus een dramatisch COAX netwerk. Halve stekkers die bijna van de kabels af vallen, versterker die uitvalt als je hem aanraakt, wandcontact dozen die niet zijn aangesloten/werken, coax kabels die zomaar ergens de muur uitkomen.
Ik wil dit alles gaan aanpassen naar de volgende situatie met maar twee tv aansluitingen i.p.v. de huidige vier:
- AOP in meterkast (zit er al)
- ziggo kabel modem in meterkast: 1.5 meter kabel
- aansluiting digitale tv slaapkamer: +- 7 meter kabel
- aansluiting digitale tv woonkamer: +- 13 meter kabel
- alles kabels van Hirschman KOKA799 (heb ik nog 10m van liggen) en of KOKA 9TS
- Hirschmann EDC1000 einddozen
Mijn vragen zijn de volgende:
- Kan ik alleen een 3 weg splitter gebruiken of wordt de demping dan te veel? Bijvoorbeeld de Hirschmann DFC 0631 (6db demping)
- Als ik een versterker nodig heb, moet ik dan de modem afsplitsen voor de versterker, op de versterker of erna? Is de Hirschmann HMV 41 dan een geschikte versterker?
Ik wil dit alles gaan aanpassen naar de volgende situatie met maar twee tv aansluitingen i.p.v. de huidige vier:
- AOP in meterkast (zit er al)
- ziggo kabel modem in meterkast: 1.5 meter kabel
- aansluiting digitale tv slaapkamer: +- 7 meter kabel
- aansluiting digitale tv woonkamer: +- 13 meter kabel
- alles kabels van Hirschman KOKA799 (heb ik nog 10m van liggen) en of KOKA 9TS
- Hirschmann EDC1000 einddozen
Mijn vragen zijn de volgende:
- Kan ik alleen een 3 weg splitter gebruiken of wordt de demping dan te veel? Bijvoorbeeld de Hirschmann DFC 0631 (6db demping)
- Als ik een versterker nodig heb, moet ik dan de modem afsplitsen voor de versterker, op de versterker of erna? Is de Hirschmann HMV 41 dan een geschikte versterker?