AP met extra LAN port of Router als AP gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-07 23:36

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek me rot maar een helder antwoord heb ik nog niet gevonden. Het probleem: het WiFi signaal is beneden en beneden prima, maar helaas op zolder zwak of zelfs afwezig. We hebben een Ubee Modem/Router van Ziggo en hier zijn verder geen problemen mee. Sinds kort ben ik met mijn kantoortje verhuist naar de zolder en nu wil ik daar ook graag draadloos internet voor 1 laptop en een GSM. Ik heb al een UTP kabel liggen welke is aangesloten op mijn Desktop op zolder. Bekabeld internet is dus aanwezig. Daarom dacht slim te zijn en gewoon een goedkope access point aan te schaffen en deze tussen de kabel en mijn desktop te plaatsen.

En daar gaat mijn vraag over: bestaat er überhaupt een acces point met een LAN-in en WiFi + LAN-out? Of ben ik gewoon niet op de hoogte en moet ik een router aanschaffen welke ik in AP modus kan zetten? Ik zou enorm geholpen zijn met een adviesje over welk stukje techniek ik dan zou moeten aanschaffen.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een willekeurige router met WiFi en minimaal twee LAN-poorten voldoet. De WAN-poort van de router gebruik je dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FloydRaalte schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:34:
[...]

En daar gaat mijn vraag over: bestaat er überhaupt een acces point met een LAN-in en WiFi + LAN-out? Of ben ik gewoon niet op de hoogte en moet ik een router aanschaffen welke ik in AP modus kan zetten? Ik zou enorm geholpen zijn met een adviesje over welk stukje techniek ik dan zou moeten aanschaffen.
In geval van twijfel: je provider, Ziggo, levert voor een schappelijke prijs (EUR 60) een WiFi-ac dualband AP met 4 Ethernetpoorten beschikbaar.

KPN heeft voor net iets minder (EUR 50) een apparaat met gelijke harde specs, marginaal betere softe specs (DFS-support!) maar iets minder hobbymogelijkheden.

Beide bieden veruit beste prijs/kwaliteitsverhouding die je kunt krijgen, pas vanaf EUR 160/stuk ga je meerwaarde zien tov een van deze twee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:37:
Een willekeurige router met WiFi en minimaal twee LAN-poorten voldoet. De WAN-poort van de router gebruik je dan niet.
dion_b schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:00:
[...]

In geval van twijfel: je provider, Ziggo, levert voor een schappelijke prijs (EUR 60) een WiFi-ac dualband AP met 4 Ethernetpoorten beschikbaar.

KPN heeft voor net iets minder (EUR 50) een apparaat met gelijke harde specs, marginaal betere softe specs (DFS-support!) maar iets minder hobbymogelijkheden.

Beide bieden veruit beste prijs/kwaliteitsverhouding die je kunt krijgen, pas vanaf EUR 160/stuk ga je meerwaarde zien tov een van deze twee.
Ik als ik het goed begrijp zou ik dus b.v. voor deze goedkopere D-link kunnen gaan en anders (voor meer kwaliteit) voor de Ziggo router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07 17:23
Ja, maar die D-Link is eigenlijk best wel slecht en eigenlijk zou ik zeker het extra geld uitgeven aan het Ziggo AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zo'n D-link voldoet prima, tenzij je veel buren met WiFi hebt en de 5 GHz band moet gebruiken. Met een muurtje ertussen kun je nog zeker snelheden van 5 MB/s verwachten.

Bij zo'n router moet je wel de DHCP-server uitzetten en waarschijnlijk handmatig een LAN ip-adres toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Persoonlijk zou ik voor het KPN AP gaan. Die dingen zijn echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
garp schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:25:
Persoonlijk zou ik voor het KPN AP gaan. Die dingen zijn echt top.
Lijkt me een prima oplossing maar kom je met een Ziggo modem/router abbo dan geen problemen tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 09:30
FloydRaalte schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:41:
[...]

[...]

Ik als ik het goed begrijp zou ik dus b.v. voor deze goedkopere D-link kunnen gaan en anders (voor meer kwaliteit) voor de Ziggo router?
If you pay peanuts you get monkeys... In deze prijsklasse kun je waarschijnlijk beter 2e hands zoeken. Wil je kwaliteit, geef dan 50 euro uit aan bovengenoemde KPN accesspoint.

De oplossingen van KPN en Ziggo zijn plug-and-play voor wat jij wilt. Als je een router koopt, neem dan dit topic er even bij: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:39
Ubiquitous aps hebben 2 poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De PRO varianten inderdaad, de rest niet. Maar dan zit je weer met een behoorlijk prijskaartje. Die KPN AP's zijn prima.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FloydRaalte schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:41:
[...]

[...]

Ik als ik het goed begrijp zou ik dus b.v. voor deze goedkopere D-link kunnen gaan
Dat zou kunnen, maar:
- je haalt bedraad je snelheid omlaag (100MbE ipv GbE, factor tien verschil)
- draadloos doet dit ding in de 2.4GHz de helft van je huidige modem/router/AP. Dat is niet alleen de helft van de snelheid, maar ook een stuk minder ontvangstgevoeligheid en dus stabiliteit.
- dit ding ondersteunt geen 5GHz. Dat is niet alleen zonde van de performance, maar betekent dat als je ooit interferentie krijgt op de 2.4GHz (wat alleen maar erger gaat worden) je dit ding gelijk weg moet gooien.

Zes of zeven jaar geleden was dit een redelijke (zij het toen al beperkende) keuze geweest, anno 2017 is dit een zeer slechte investering.

Laat ik het anders stellen: voor mobiliteit kun je ook prima een 20-jaar oude licht roestende Opel Corsa kopen voor EUR 400. Daar kom je ook mee van A naar B, maar qua comfort, betrouwbaarheid en veiligheid kiezen de meeste mensen iets moderners. Dat gaat hier ook op :+
en anders (voor meer kwaliteit) voor de Ziggo router?
Dat is geen router :o

Je hebt al een router die volgens jou prima voldoet, je hebt nadrukkelijk geen andere router nodig, enkel een AP. Het is mogelijk een router als AP in te stellen, het is niet mogelijk deze AP (of die van KPN) als router in te stellen - wat in dit geval alleen maar positief is (minder kans om de boel te verprutsen!) :z
FloydRaalte schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:37:
[...]

Lijkt me een prima oplossing maar kom je met een Ziggo modem/router abbo dan geen problemen tegen?
Ooit naar een IP-pakket (of een MAC frame of een Ethernet/WiFi frame) gekeken? Er zit geen merksticker op. Daarom kunnen zulke uiteenlopende netwerken samen een internet vormen en daarom kun je ieder willekeurige combinatie van apparatuur dat aan zelfde standaarden voldoet in je eigen thuisnetwerk gebruiken.
mcDavid schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:38:
[...]

If you pay peanuts you get monkeys... In deze prijsklasse kun je waarschijnlijk beter 2e hands zoeken. Wil je kwaliteit, geef dan 50 euro uit aan bovengenoemde KPN accesspoint.

De oplossingen van KPN en Ziggo zijn plug-and-play voor wat jij wilt. Als je een router koopt, neem dan dit topic er even bij: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Dit. Op beide vlakken.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 21-02-2017 19:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Helemaal overtuigd. _/-\o_ Ik ga voor de KPN AP aangezien deze net weer een tientje goedkoper is. :+

Pagina: 1