Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Draadloos m'n snelheid benutten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sirmike
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Beste,

Ik heb bekabeld prima snelheden via Ziggo
150 down en 15 up.

Dit is echter draadloos niet te krijgen.
Ik blijf draadloos steken op 30 down en 15 up.

Is er een mogelijkheid om het draadloos toch zo te krijgen zoals de snelheid bekabeld is.
een klantenservice van een computer winkel die ik belde zei dat een netwerkkaart nodig is van 5ghz en 1000mbps?? maar dat zij die niet verkopen.

Is dit daadwerkelijk de oplossing?
Ik ben momenteel gebonden aan bekabeld internet en wil zodanig de inrichting van de woning veranderen dat ik de computer elders kan plaatsen draadloos met behoud van de snelheid.

Ik onderzoek graag de mogelijkheden.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Begin eens eerst met wat informatie te geven, zoals:
- Welke router heb je?
- Met welke apparaten wil je de hogere snelheid halen (Telefoon, tablet, Computer?)

Verder is het wel de bedoeling om eerst zelf op zoek te gaan naar wat oplossingen, wat heb je dus zelf al gevonden?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:52
Ik ben niet geheel zeker wat Ziggo als modemrouter levert, buiten dat het een Cisco is volgens mij. Ik betwijfel of deze 802.11ac aan kan, en dat wil je toch eigenlijk wel om enigszins betrouwbaar 100+Mbps te kunnen behalen via WiFi.

Wat je nodig hebt:
  • WiFi router met 802.11ac, 5GHz en DFS support (daar is een topic voor hier op het forum)
  • WiFi ontvanger voor je PC? laptop? welke ook 802.11ac aankan
  • Niet al te veel storing in de omgeving
Storing is in dit geval niet enkel andere draadloze netwerken, maar vanwege het feit dat de DFS kanalen dezelfde frequentie gebruiken als o.a. radar moet er ook geen radar e.d. in de buurt zijn. Dit zorgt er namelijk voor dat je WiFi voor een bepaalde tijd uit gaat of naar een ander kanaal toe gaat.

• sirmike
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:35:
Begin eens eerst met wat informatie te geven, zoals:
- Welke router heb je?
- Met welke apparaten wil je de hogere snelheid halen (Telefoon, tablet, Computer?)

Verder is het wel de bedoeling om eerst zelf op zoek te gaan naar wat oplossingen, wat heb je dus zelf al gevonden?
Hallo, ik heb zelf al geprobeerd oplossingen te zoeken.
Zoals ik aangaf heb ik de winkel gebeld waar ik mn computer heb gekocht (alternate)
zij vertelden dat spullen nodig heb als een access point, eigen router, en 5ghz ondersteuning.
ik ben zelf een leek in wat ik zoek.

Ik heb van ziggo zelf een Thomson router.
Ik wil dit op een desktop computer bewerkstelligen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sirmike schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:28:
zij vertelden dat spullen nodig heb als een access point, eigen router, en 5ghz ondersteuning.
Je moet inderdaad een nieuw access point of router halen (de eerste heeft hier de voorkeur) en afhankelijk van je desktop ook een nieuwe wifi ontvanger.

Ik gebruik bijvoorbeeld: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Welke desktop heb je nu?
Er zijn twee verschillende Thomson routers van Ziggo, welke heb je?

Overigens heeft dit meer met netwerken te maken, dus schopje van IH naar NT.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 22-02-2017 13:16 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13
Het is in bijna alle gevallen goedkoper en stabieler om een netwerk kabel te trekken van de router naar de desktop (zelfs als het van de meterkast naar de zolder is).

Dan heb je meer kans dat je het maximale van de verbinding eruit haalt (mits je desktop niet erg oud is), je hebt immers geen last van storingen of iets dergelijks.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
kfaessen schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:20:
Het is in bijna alle gevallen goedkoper en stabieler om een netwerk kabel te trekken van de router naar de desktop (zelfs als het van de meterkast naar de zolder is).

Dan heb je meer kans dat je het maximale van de verbinding eruit haalt (mits je desktop niet erg oud is), je hebt immers geen last van storingen of iets dergelijks.
dit dus, is het enige goede antwoord.

naast dat.... met wifi haal je nooit de opgegeven snelheden, er zijn andere factoren die meespelen (overhead, storingen van andere elementen)

dus tenzij je een antenne park wil opzetten (3x3 mimo) is en blijft een kabeltje naar je pc de enige en juiste manier

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

shure-fan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:27:
[...]

dit dus, is het enige goede antwoord.

naast dat.... met wifi haal je nooit de opgegeven snelheden, er zijn andere factoren die meespelen (overhead, storingen van andere elementen)

dus tenzij je een antenne park wil opzetten (3x3 mimo) is en blijft een kabeltje naar je pc de enige en juiste manier
Eens dat dit de beste optie is, maar dat wil niet zeggen dat het met WiFi niet beter kan.
sirmike schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Hallo, ik heb zelf al geprobeerd oplossingen te zoeken.
Zoals ik aangaf heb ik de winkel gebeld waar ik mn computer heb gekocht (alternate)

Ik wil dit op een desktop computer bewerkstelligen.
We willen je helpen, maar dan moet je ook meewerken.

*Welke* Thomson router heb je exact van Ziggo gekregen? Er staat vast ergens (onderop/achterop) een sticker met een typenr. Die hebben we nodig om te weten wat dat ding exact wel en niet kan.

Als het de TWG-870 is (meest waarschijnlijk bij Ziggo, althans als je van oud-UPC komt), dan kan het apparaat in 2.4GHz of 5GHz, maar niet beide tegelijk. Als je daadwerkelijk maar één apparaat aan wilt sluiten en dat apparaat ondersteunt 5GHz, dan kun je het omschakelen. Daarmee kun je afhankelijk van wat allemaal tussen AP (de TWG-870) en client (je PC) zit tot 200Mbps halen. In dit geval hoef je hoegenaamd geen anderen AP laat staan router, tenzij er teveel demping tussen AP en client zit - maar dan komt de vraag hoe je die AP gaat aansluiten en daarvoor moet je ook een ethernetkabel trekken - dan kun je net zo goed gelijk de PC bedraad aansluiten (zoals hoort bij een vaste PC).

Nu, volgende vraag is wat je desktop PC exact aankan. Ook daar: er zit nu blijkbaar een WiFi-adapter in. Wij hebben geen glazen bol, om daar iets over te roepen. Als je een recente versie van MS Windows draait, ga naar Control Panel - Network and Sharing Center - Change adapter settings. Daar zie je een lijst van netwerkadapters in je systeem. Eentje heet geheid "Wireless Network Connection". Daaronder zie je de naam van het netwerk waar je mee verbonden bent en daaronder staat de naam van je netwerkadapter. Post die eens.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1