Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming desktop van msi,alienware,... VS Zelf samengesteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik zit met een vraag.
Ik hebaltijd al gehoord dat het goedkope en "beter" is om zelf een computer samen te stellen ipv bijvoorbeeld een msi gaming computer te kopen.
En ik denk wel dat dit grotendeels waar is.
En ik vroeg me af of iemand al eens heeft uitgezocht wat het gemiddelde verschil is in prijs en performance.
Hiermee bedoel ik een bepaalde gaming pc gekozen van msi, zlienware,... deze ongeveer na gemaakt met zelf gekozen onderdelen.
Dan deze met elkaar vergeleken qua prijs en performance.

Ik heb al eens gezocht via google en op deze site maar ik heb niets gevonden.

Alvast bedankt.
MVG Andy Tellier

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11 12:44
Ik snap je vraag maar als je dit zelf langs elkaar legt dan zie je het verschil toch?
Pak een kast zet er dezelfde onderdelen in en kijk wat het prijs verschil is.

Dan heb je direct je antwoord, performance zal het zelfde zijn want je hebt dezelfde onderdelen.

Met het prijsverschil zou je de onderdelen kunnen upgraden voor een betere performance.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:36:
Hallo.

Ik zit met een vraag.
Ik hebaltijd al gehoord dat het goedkope en "beter" is om zelf een computer samen te stellen ipv bijvoorbeeld een msi gaming computer te kopen.
En ik denk wel dat dit grotendeels waar is.
En ik vroeg me af of iemand al eens heeft uitgezocht wat het gemiddelde verschil is in prijs en performance.
Hiermee bedoel ik een bepaalde gaming pc gekozen van msi, zlienware,... deze ongeveer na gemaakt met zelf gekozen onderdelen.
Dan deze met elkaar vergeleken qua prijs en performance.

Ik heb al eens gezocht via google en op deze site maar ik heb niets gevonden.

Alvast bedankt.
MVG Andy Tellier
Op de high end prebuilts, met een 1080, kan het prijsverschil oplopen tot zo'n 5 tot 600 euro, en dan heb je met je zelfbouw pc ook nog eens componenten van een betere kwaliteit..

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Als je nou een willekeurige PC pakt van Alienware dan kom je er toch wel uit? :?

http://www.dell.com/nl/p/...ienware-aurora-r5-desktop

Dan pak je de onderdelen..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 350,67€ 350,67
1MSI Z170A PC MATE€ 112,51€ 112,51
1KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB€ 628,-€ 628,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 99,99€ 99,99
1Corsair Vengeance 400W€ 63,94€ 63,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,96

En dan is het verschil al 500 euro. En wat mis je dan? Wifi, toetsenbord, muis en waterkoeling op je CPU. Oh, maar je hebt wel een betere GPU want alienware pakt de founders edition die gewoon ronduit koelt - maakt het gebrek aan waterkoeling in mijn voorbeeld weer goed.
De build die Alienware daar geeft is wel ronduit slecht trouwens. 1999 euro neertikken en geen SSD krijgen..
Maar wel een overkill 850W Psu. Leuk als je nog je strijkijzer ook op je PSU wilt aansluiten :X
Dus voor 1999 euro krijg je een outdated, ongebalanceerd systeem, wat je voor 1500 euro waarschijnlijk veel beter zelf had kunnen doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 21-02-2017 13:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MichaelvD
  • Laatst online: 28-11 13:59
Nat-Water schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:46:
Als je nou een willekeurige PC pakt van Alienware dan kom je er toch wel uit? :?

http://www.dell.com/nl/p/...ienware-aurora-r5-desktop

Dan pak je de onderdelen..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 350,67€ 350,67
1MSI Z170A PC MATE€ 112,51€ 112,51
1KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB€ 628,-€ 628,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 99,99€ 99,99
1Corsair Vengeance 400W€ 63,94€ 63,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,96

En dan is het verschil al 500 euro. En wat mis je dan? Wifi. Oh, maar je hebt wel een betere GPU want alienware pakt de founders edition.
De build die Alienware daar geeft is wel ronduit slecht trouwens. 1999 euro neertikken en geen SSD krijgen..
Maar wel een overkill 850W Psu. Leuk als je nog je strijkijzer ook op je PSU wilt aansluiten :X
Dus voor 1999 euro krijg je een outdated, ongebalanceerd systeem, wat je voor 1500 euro waarschijnlijk veel beter zelf had kunnen doen :)
Zet er even bij dat er ook nog een paar 100 vanaf kan door bijvoorbeeld voor een i5 en b250 moederbord van Kaby Lake te gaan. Maarja zoals je dus leest is al die pre-build zooi meestal zwaar overpriced.

• Nat-Water
  • Laatst online: 22:47
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Zet er even bij dat er ook nog een paar 100 vanaf kan door bijvoorbeeld voor een i5 en b250 moederbord van Kaby Lake te gaan. Maarja zoals je dus leest is al die pre-build zooi meestal zwaar overpriced.
Klopt. M'n voorbeeld matcht ook niet helemaal (want ik heb geen flauw idee wat voor mobo, psu etc erin zit, maar het gaat om het idee.) Je betaalt sowieso teveel - al is het alleen maar vanwege de logica dat er een extra schakel in de ketting zit die ook geld aan je wil verdienen.

Als je het dan ook nog eens gaat vergelijken met de wensen van iemand (lees: het publiek van alienware, oftewel gamers) wordt het helemaal erg. Het is onbegrijpelijk dat ze in de genoemde alienware wel een i7-7700k stoppen, maar niet eens een kleine SSD.
De processor is dik overkill - en dan kan je hem ook nog eens overklokken, waarvan ik verwacht dat zeker de helft van de mensen die dat ding koopt niet eens gaat doen. Maar in plaats van de k processor optioneel maken en standaard een SSDtje plaatsen (hell, 128GB was al genoeg als primaire schijf), wat wel voor iedereen nuttig is, ho maar..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook een fan van zelfbouw (zelf samenstellen en in elkaar zetten), maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen voor zo'n kant en klare pc gaan. Er wordt hier gesproken over een prijs van 2000 euro voor zo'n game-pc vs. 1500 euro voor een zelfbouw. Als je het zelf niet kan heb je echter ook nog assemblagekosten. Daarbij heb je ook wat kennis/onderzoekstijd nodig om uit te vinden welke componenten goed bij elkaar passen. Eenmaal geassembleerd kun je pech hebben dat de boel niet stabiel is en is er misschien een compatibiliteitsprobleem tussen bepaalde componenten of dat een component kapot is. Reken zelf maar uit hoeveel tijd het dan kan kosten om achter de oorzaak te komen ;)

Je betaalt bij zo'n kant en klare gaming pc dus ook voor de garantie dat het allemaal out of the box goed werkt (en zo niet, dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe). Bovendien zit bij zo'n kant en klare nog een mooie kast met coole patroontjes ;)

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Palomar schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:59:
Ik ben ook een fan van zelfbouw (zelf samenstellen en in elkaar zetten), maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen voor zo'n kant en klare pc gaan. Er wordt hier gesproken over een prijs van 2000 euro voor zo'n game-pc vs. 1500 euro voor een zelfbouw. Als je het zelf niet kan heb je echter ook nog assemblagekosten. Daarbij heb je ook wat kennis/onderzoekstijd nodig om uit te vinden welke componenten goed bij elkaar passen. Eenmaal geassembleerd kun je pech hebben dat de boel niet stabiel is en is er misschien een compatibiliteitsprobleem tussen bepaalde componenten of dat een component kapot is. Reken zelf maar uit hoeveel tijd het dan kan kosten om achter de oorzaak te komen ;)

Je betaalt bij zo'n kant en klare gaming pc dus ook voor de garantie dat het allemaal out of the box goed werkt (en zo niet, dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe). Bovendien zit bij zo'n kant en klare nog een mooie kast met coole patroontjes ;)
Als je betaalt voor assemblage krijg je 3 jaar componenten garantie.
Daarbij heeft zo'n prebuilt bijna altijd slechte airflow

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.
Om zelf een samen te stellen zoals hierboven heb ik er niet genoeg kennis van. Daarom dat ik hier de vraag stelde. Dus heel erg bedankt om de tijd te nemen om dit even te doen.
En ik had ook totaal geen idee over de kwaliteit dat alienware gebruikt, nemen ze een goedkope versie van grafische kaart of een duurdere,...

Dus allemaal heel erg bedankt.
Mijn volgende pc stel ik dan wel zelf samen gebaseerd op een msi of alienware.
Greetz Andy Tellier.

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:23:
Bedankt voor de antwoorden.
Om zelf een samen te stellen zoals hierboven heb ik er niet genoeg kennis van. Daarom dat ik hier de vraag stelde. Dus heel erg bedankt om de tijd te nemen om dit even te doen.
En ik had ook totaal geen idee over de kwaliteit dat alienware gebruikt, nemen ze een goedkope versie van grafische kaart of een duurdere,...

Dus allemaal heel erg bedankt.
Mijn volgende pc stel ik dan wel zelf samen gebaseerd op een msi of alienware.
Greetz Andy Tellier.
Je kunt bij Desktop Aankoopadvies altijd een nieuw topic maken met de opmaak die is beschreven in een vastgezet topic. Je geeft je wensen en budget op en mensen zullen dan maar al te graag een goede build voor je samen stellen. Als je alles bij Azerty (geloof ik) besteld, dan kunnen zij voor €50,- het systeem assembleren.

Once again open up your bag of tricks!

Pagina: 1