Tweakers,
Ik heb de volgende opdracht gekregen die ik zou moeten oplossen met R studio, op basis van een zelfgemaakt csv file met 500 tweets genaamd tweets.csv.:
Creeer een dataframe dat alleen de tweets met een even ID nummer bevat, gebruik makend van een FOR-loop en IFELSE construct.
Wat andere feiten:
Alle tweets hebben een id van 18 cijfers, waarbij ik dus alleen het laatste getal nodig heb om te bepalen of het een even of oneven getal betreft.
Ik heb geprobeerd de nummers eerst als integer neer te zetten
My_columns is een al gecreeerd dataframe
Tot nu toe heb ik het volgende neergezet, maar ik heb eigenlijk geen idee of ik in de goede richting zit (id is de 6e kolom):
substr(my_columns[1,6],18,18)
as.integer(substr(my_columns[1,6],18,18))
eventweets <- do.call("rbind", lapply(t_stream, as.data.frame))
for (id in eventweets) (1:500)
if ((num %% 2) == 1)
else
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp
Ik heb de volgende opdracht gekregen die ik zou moeten oplossen met R studio, op basis van een zelfgemaakt csv file met 500 tweets genaamd tweets.csv.:
Creeer een dataframe dat alleen de tweets met een even ID nummer bevat, gebruik makend van een FOR-loop en IFELSE construct.
Wat andere feiten:
Alle tweets hebben een id van 18 cijfers, waarbij ik dus alleen het laatste getal nodig heb om te bepalen of het een even of oneven getal betreft.
Ik heb geprobeerd de nummers eerst als integer neer te zetten
My_columns is een al gecreeerd dataframe
Tot nu toe heb ik het volgende neergezet, maar ik heb eigenlijk geen idee of ik in de goede richting zit (id is de 6e kolom):
substr(my_columns[1,6],18,18)
as.integer(substr(my_columns[1,6],18,18))
eventweets <- do.call("rbind", lapply(t_stream, as.data.frame))
for (id in eventweets) (1:500)
if ((num %% 2) == 1)
else
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp