Mooie TV! Vooral de 10b HDR-support is indrukwekkend
Helaas is het wat lastiger om relevante specs voor je vraag hier te vinden:
Ethernet (LAN)
Yes
Uhuh, maar welke standaard/snelheid...? Ook in de handleiding vind ik niets hierover
De handleiding geeft wel info over ondersteunde formaten:
Certain files, depending on how they were encoded, may not play on the TV
No shit sherlock

File format Container Video codecs Resolution Frame rate (fps) Bitrate
(Mbps) Audio codecs
H.264 BP/MP/HP
4096x2160
4096X2160: 30
3840X2160: 60
60
HEVC (H.265 - Main,
Main10, Main4:2:2 10) 60 80
*.avi
*.mkv
Motion JPEG 3584x2160 30 80
*.asf
*.wmv
MVC
*.mp4
*.mov
AVI
MKV
DivX 3.11 / 4 / 5 / 6
*.3gp
*.vro
ASF
MP4
MPEG4 SP/ASP 60
Dolby Digital
LPCM
*.mpg
*.mpeg
*.ts
3GP
MOV
FLV
Window Media Video
v9(VC1)
ADPCM(IMA, MS)
AAC
HE-AAC
*.tp
*.trp
VRO
VOB
MPEG2 1920x1080 20
WMA
Dolby Digital Plus
*.mov
*.flv
PS
TS
MPEG1
MPEG(MP3)
DTS(Core, LBR)
*.vob
*.svi
SVAF Microsoft MPEG-4 v1, v2,
v3
G.711(A-Law,
μ-Law)
*.m2ts
*.mts
Window Media Video
v7(WMV1), v8(WMV2) 30
*.divx
H.263 Sorrenson
VP6
*.webm WebM
VP8 1920x1080 60 20
Vorbis
VP9 4096x2160 60 40
*.rmvb RMVB RV8/9/10 (RV30/40) 1920x1080 60 20 RealAudio 6
Bingo. Relevante hier zijn vooral:
- h.264 support voor 4kP60 max 60Mbps
- HEVC support voor 4kP60 max 80Mbps
en beide in vrijwel ieder container op aarde

- VP9 support voor 4kP60 max 40Mbps
maar dat alleen in WebM container.
Zie daaronder de "Other Restrictions" - waslijst aan randvoorwaardes. Ws grotendeel boven je pet, belangrijke is dat het daadwerkelijk technisch gedocumenteerd is. Petje af voor Samsung op dat vlak

mijn pc heeft een 2600k cpu op 4.4 ghz en een 980ti als gpu.
Na al die jaren nog steeds mooie CPU (ik draai er ook nog mee), maar zit op het randje mbt 4k transcoding. Afhankelijk van bitrate gaat het wel of niet real-time lukken. Je moet dus zorgen dat je niet hoeft te transcoden.
Vooral belangrijk is natuurlijk de snelheid van mijn netwerk daar heb ik niet zo snel info over aangezien ik de router deel met buren en hij niet bij mij staat. Maar wellicht kan ik informatie erover opvragen via mijn pc?
In jouw PC kun je de status van de link met je router controleren. Ga naar Network Connections en dubbelclick op Local Area Connection en kijk naar "Speed". Dat geeft de link rate aan tussen jou en de eerstvolgende apparaat op je LAN (switch of router). Als dat 1.0 Gbps weergeeft is het goed.
Voor de verbinding met de TV kun je mogelijk op de TV zelf kijken, maar daar heb ik een hard hoofd in. Dan moet je aan andere kant van de verbinding kijken. Als hij rechtstreeks aangesloten is op de router (dus geen switch ertussen) dan kun je doorgaans in de router UI uitlezen wat de link rate is.
Als je specifiekere info wilt moet je - wederom - specifieker zijn: welke router staat er dan bij de buren?
Als het zou betekenen dat ik nieuwe kabels moet doortrekken (cat5e) dan houdt het voor mij op. Dan koop ik wel een capabele 4k mediaspeler.
Dus in plaats van een eenmalige investering van een beperkt bedrag waar je jarenlang plezier van gaat hebben (als je nu Cat6 doet kun je prima 5Gbps in de toekomst erop aansluiten) ga je een groter bedrag uitgeven aan een kastje dat over een jaar of twee weer verouderd is en vervangen moet worden? Dat is erg rare prioriteitenstelling en geldverbranding

Het handigste is nu denk ik dat ik het gewoon ga proberen. Had ik misschien eerst moeten doen

Eh ja, doe dat vooral ja. Maar wederom, als het fout gaat, niet automatisch aannemen dat het aan je netwerk ligt. Eerst de rest uitsluiten voor je lukraak kastjes gaat kopen...