Probleem Drivers MSI RX480.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MiekCraftGaming
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-11-2024
Mede-auteur:

Verwijderd

Hallo!

Sinds ik twee monitoren heb, heb ik een probleem met de drivers van mijn MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G. Soms als ik in full screen ga en weer terug wordt mijn achtergrond zwart. Soms is dat niet maar dan als ik met mijn muis over snelkoppelingen heen ga wordt het zwart daar achter, dat gaat samen met als ik dan op mijn bureaublad selecteer (muis inhouden, bewegen, loslaten) wordt dat stuk zwart. Voor de rest functioneert het systeem wel goed. Soms heb ik helemaal niks, dan wordt de achtergrond niet zwart en heb ik geen problemen.
Ik heb ook al verschillende versies van de drivers van AMD voor de RX 480 geprobeerd. De gene die ik nu gebruikt werkt het beste alleen dus wel deze problemen. Weten jullie wat ik kan doen?

PC Specs:
Intel Core i5 2400
Asrock H61M-DGS R2.0
Kingston HyperX Fury DDR3 1333mhz 8GB ram.
Cooler Master B500 voeding
MSI Radeon RX480 Gaming X 8G
Windows 10 Home
Schermen: 1440x900 en 1280x1024 (De laaste weet ik niet zeker, maar het is zo iets).

Met vriendelijke groeten,

Miek

Alle reacties

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Het eerste wat je kan doen is aangeven WELKE drives je gebruikt

Verder je drivers eens updaten...

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 17:16
En hoe herinstalleer je drivers, gebruik je voor het verwijderen wel DDU?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 08:50
DDU downloaden, wel de laatste versie daarvan. http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Verders natuurlijk de laatste versie van AMD downloaden. http://support.amd.com/en-us/download

Gebruik je opname software ? ik heb zo'n idee van wel... schakel dat eens uit.

• MiekCraftGaming
Ik gebruik geen DDU. Was bang dat dat m'n pc zou stuk maken. Heb gewoon de drivers via windows verwijderd. Heb nu de nieuwste versie.
Ik heb inderdaad opname software, OBS VCE. Zal daar even naar kijken.

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Ben je toevallig in AMD Wattman geweest? Enkel het accepteren van de voorwaarden geeft mij ook enkele vergelijkbare problemen (plus vreemde crashes in verschillende games zonder daadwerkelijk iets aangepast te hebben).

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 12:16

wiLLius

Extreme OC

MiekCraftGaming schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:59:
Ik gebruik geen DDU. Was bang dat dat m'n pc zou stuk maken. Heb gewoon de drivers via windows verwijderd. Heb nu de nieuwste versie.
Ik heb inderdaad opname software, OBS VCE. Zal daar even naar kijken.
Daar wringt de schoen waarschijnlijk, je drivers verwijderen met DDU, is gewoon een veilig programma om te gebruiken. Wél in safe mode doen.

Zwart scherm bij AMD is een kernal driver crash. Om een of andere reden doen AMD kaarten, (bij mij althans) altijd moeilijk met het herstellen van crash zonder hard reset. Dit vooral door te hoge OC. Maar daarbij crashed de driver ook op de zelfde manier zoals jij beschrijft.

hwbot; wiLLius

• MiekCraftGaming
Oké, ik ga mijn drivers verwijderen met DDU. Alleen dan nog 1 vraag, maakt het uit dat ik misschien nog troep van oudere versies van drivers op mijn pc heb staan? (Omdat ik ze via programma's en onderdelen heb verwijderd).

ParaVince, niet dat ik weet. Eerst ga ik dit proberen dan zal ik goed opletten of ik AMD Wattman zie.

• wiLLius

wiLLius

Extreme OC

MiekCraftGaming schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:08:
Oké, ik ga mijn drivers verwijderen met DDU. Alleen dan nog 1 vraag, maakt het uit dat ik misschien nog troep van oudere versies van drivers op mijn pc heb staan? (Omdat ik ze via programma's en onderdelen heb verwijderd).

ParaVince, niet dat ik weet. Eerst ga ik dit proberen dan zal ik goed opletten of ik AMD Wattman zie.
Dat is dus exact wat DDU doet, die verwijderd alle driver gerelateerde dingen.
Daarom altijd DDU gebruiken. Zodat er niks van oude GPU drivers op je pc blijft staan.

Wattman is de OC tool die in de AMD suite zit ingebouwd.

hwbot; wiLLius

• MiekCraftGaming
Oke nu weet ik zeker dat ik DDU ga gebruiken! Ik heb mijn kaart niet geoverclocked dus ik ben dan niet in contact gekomen met AMD Wattman. Hopelijk gaat het helpen als ik DDU gebruik.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het zou kunnen dat Windows Update een driver er heeft over geïnstalleerd, want ik had ook ineens problemen met Radeon crashes, maar dan op mijn v4900 die al vanaf het begin stabiel draaide. Toch een nieuwe driver gevonden, geïnstalleerd en geen crashes meer :/

*Is niet leuk als je in Solid Works bezig bent en ineens crasht de driver van je kaart :F

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• wiLLius

wiLLius

Extreme OC

Damic schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:06:
Het zou kunnen dat Windows Update een driver er heeft over geïnstalleerd, want ik had ook ineens problemen met Radeon crashes, maar dan op mijn v4900 die al vanaf het begin stabiel draaide. Toch een nieuwe driver gevonden, geïnstalleerd en geen crashes meer :/

*Is niet leuk als je in Solid Works bezig bent en ineens crasht de driver van je kaart :F
Ook daar zorgt DDU voor, die zet automatische video driver updates van Windows uit. _/-\o_

hwbot; wiLLius

• MiekCraftGaming
Jongens als ik het zip mapje van DDU heb geopend staat hetlogo van 7 zip bij het .exe bestand. Ik heb 7 zip wel geïnstalleerd. Hoort dit?
Pagina: 1