Messenger: wat betekent een grijs bolletje met vinkje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
ik ben eigenlijk geen fb / messenger gebruiker maar heb het zaakje toch maar geïnstalleerd omdat ik zoek naar een oud collega.
Hij staat op fb maar reageert nergens op waarschijnlijk geen gebruiker meer.
Nu heb ik via Messenger een paar van zijn fb-vrienden een bericht gestuurd in de hoop die me verder kunnen helpen maar krijg geen reactie.
In messenger staat naast het bericht een grijs cirkeltje met een grijs vinkje. Wat betekent dat? Ik kan alleen iets terugvinden over blauwe vinkjes.
Deze mensen hebben een blauw golfje bij hun profielfoto staan dus zijn wel verbonden met messenger.
Grt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat jij geen vrienden met die personen bent. Zij zullen ook geen melding krijgen, je bericht zal bij hun binnen komen onder het kopje "other" zonder dat ze dat zien. Eens in de zoveel tijd check ik ook die "other" map en zie dan diverse spam contact berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Het betekent waarschijnlijk, dat je bericht is afgeleverd, maar nog niet gelezen, zie voor meer info:
https://www.facebook.com/...79200618/?helpref=hc_fnav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
ik heb op internet gelezen dat je messenger kunt gebruiken zonder fb. Maar wat André zegt kan wel eens kloppen.
@ Marly: bij de uitleg van de icoontjes staat het grijze vinkje niet bij.
Hopenlijk komt er nog een gouden tip binnen en anders zal ik maar (tijdelijk) een paar "wildvreemden" uitnodigen om vriend te worden.
Heb een beetje een fb-allergie tgv de manier waarop veel mensen hun hele hebben en houden delen met de hele wereld en de schaamteloze manier waarop fb en twitter worden misbruikt om de wereld te verzieken met ongenuanceerde haat.
Maar anderzijds....diezelfde social media bieden mij (misschien) wel de mogelijkheid om kennissen uit een vervlogen verleden terug te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Grijze vinkjes betekend inderdaad dat het is afgeleverd maar nog niet gelezen. Wanneer ze blauw worden zijn ze gelezen.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent het grijze vinkje net niet dat het bericht nog niet afgeleverd is? bvb als er geen internetverbinding is... Het blauwe vinkje is dan wanneer het wel afgeleverd, maar nog niet bekeken is. Wanneer het vinkje vervangen wordt door de foto van de persoon heeft hij/zij het gelezen.

Wanneer je niet met iemand bevriend bent, komt het bericht inderdaad bij 'andere', wat je enkel kan zien als je naar die map gaat.

Al andere social media geprobeerd? Twitter, LinkedIn, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Linkedin....goeie tip. Heb me opnieuw moeten aanmelden.mailadres bij mijn oude werkgever kan ik niets meer mee.
Ben wel achter zijn nieuwe werkgever gekomen (moeilijkheidsgraad was dat het een Spanjaard betreft waar ik 25 jr geleden in Spanje mee heb samengewerkt). Heb een berichtje naar het bedrijf gestuurd en heb goede hoop dat het wat wordt.
Dank voor het meedenken....al blijven er wat vraagtekens wat fb/messenger betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 51bert
Yes...het is gelukt.....heb contact met mijn ex collega in Spanje 👍
Pagina: 1