Hoe ip adres omzetten in eigen URL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb sinds een paar dagen een LAMP server draaien op mijn pi 2. Ik heb via no-ip een DNS-A record aangemaakt die naar mijn ip adres toewijst. Ik heb nu alleen het probleem als ik die custom url ***.ddns.net intik in mijn browser hij netjes naar mijn website gaat, maar dan mijn ip adres toont in de adress bar. Ik wil graag dat hij dan ook het ***.ddns.net adres toont in de adressbar.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Robin :)

Beste antwoord (via robje007 op 21-02-2017 00:03)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
robje007 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:41:
[...]

Punt 1, ja dat wist ik _/-\o_

Punt 2. Dus een DNS-A is een redirect en geen omzetting? Dan moet ik even wat dieper graven...
DNS A is een goed record. Zolang je dus een echt A-record hebt moet dat stuk nog wel kloppen. Dus stel dat we nu met zekerheid kunnen zeggen dat je DDNS record daadwerkelijk naar je IP adres wijst met een A-record, dan klopt dat stuk alvast.

Volgende stap is kijken wat voor status code je server teruggeeft. Normaal zou ik zeggen, pak CURL of WGET of doe het met telnet, maar gezien je net begint denk ik dat dat nog wat te hoog gegrepen is. Haal je URL eens door https://httpstatus.io en kijk wat je terug krijgt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat voor software draai je? In bijvoorbeeld wordpress is dat een aparte setting.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
Boudewijn schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:31:
Wat voor software draai je? In bijvoorbeeld wordpress is dat een aparte setting.
Ik draai de server op wordpress. zijn dat die 2 ip adressen in de instellingen? en zoja welke moet ik veranderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke settings zie je? En wat zegt de manual over die settings?

Ik kan de vraag nu wel inkoppen, maar je leert meer van het zelf doen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gebeurt het doorverwijzen naar je IP alleen in Wordpress?
Of ook bij een normaal index.php bestand met als inhoud: "Hello world" ?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
robje007 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:18:
Ik heb nu alleen het probleem als ik die custom url ***.ddns.net intik in mijn browser hij netjes naar mijn website gaat, maar dan mijn ip adres toont in de adress bar. Ik wil graag dat hij dan ook het ***.ddns.net adres toont in de adressbar.
1. Waarom is dit een probleem? Je IP adres is niet geheim he ;-) en je DDNS domein verwijst ook gewoon naar je IP dus iedereen weet je IP adres al.

2. Als het in het adres veld staat, dus waar je de URL intypt, dan heb je waarschijnlijk een redirect en niet een echte DNS omzetting. Als het in het titel veld staat is het waarschijnlijk gewoon in wordpress ingevuld en kan je het zelf veranderen in de wordpress instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
johnkeates schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:37:
[...]

1. Waarom is dit een probleem? Je IP adres is niet geheim he ;-) en je DDNS domein verwijst ook gewoon naar je IP dus iedereen weet je IP adres al.

2. Als het in het adres veld staat, dus waar je de URL intypt, dan heb je waarschijnlijk een redirect en niet een echte DNS omzetting. Als het in het titel veld staat is het waarschijnlijk gewoon in wordpress ingevuld en kan je het zelf veranderen in de wordpress instellingen.

Punt 2. Dus een DNS-A is een redirect en geen omzetting? Dan moet ik even wat dieper graven...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
[...]

DNS A is een goed record. Zolang je dus een echt A-record hebt moet dat stuk nog wel kloppen. Dus stel dat we nu met zekerheid kunnen zeggen dat je DDNS record daadwerkelijk naar je IP adres wijst met een A-record, dan klopt dat stuk alvast.

Volgende stap is kijken wat voor status code je server teruggeeft. Normaal zou ik zeggen, pak CURL of WGET of doe het met telnet, maar gezien je net begint denk ik dat dat nog wat te hoog gegrepen is. Haal je URL eens door https://httpstatus.io en kijk wat je terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

[...]

Heb je de wp installatie uitgevoerd vanaf je ip, of vanaf je url? Ik zou het sowieso vanaf de url doen als je ook later meerdere sites zou willen draaien, mij lukte dat niet zonder de wp-installatie vanaf de url uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
johnkeates schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:44:
[...]

Status code: 200 #Redirects 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Gezien er 0 redirects zijn vanaf je DDNS domein lijkt het me niet het geval dat je IP adres in je adresbalk staat, maar waarschijnlijk dus in je titelbalk om dat dat zo in Wordpress ingesteld is, of misschien als je site titel.

In elk geval dus niks mis wat je DDNS instellingen, webserver instellingen of redirect instellingen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
Gek genoeg, gebeurt het alleen op mijn desktop...iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1