Advies voor een 'vouwbaar' houten kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 14:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
'avond,

Voor een gelegenheid wil ik graag een houten kaarten maken. Ik wil dan graag twee houten platen van ongv 3-4mm dik aan elkaar maken met bijvoorbeeld een (sierlijke) scharnier. Ik zit me alleen af te vragen hoe ik dat wil doen. De plankjes moeten wel echt op elkaar dicht kunnen net als met een gewone verjaardagskaart zeg maar. Maar hoe bevestig ik een scharnier aan die plankjes. Want met moertjes en boutjes gaat dat niet lukken (te dikke kop lijkt mij?) En het plankje is te dun om er gewoon spijkers in te prikken zoals hier:

http://3.bp.blogspot.com/...s1600/Birthday-Card-3.jpg

Ik zat al te denken aan een pianoscharnier of iets dergelijks, maar hoe bevestig ik dat een beetje degelijk? ;(

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 13:53
Lijmen?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-02 21:01
Je kan zacht metalen ( alu, brons, ...) klinknagels gebruiken , het gedeelte dat aan de "andere" kant uitsteekt net niet flush afknippen en plat hameren
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB149lLLVXXXXc0aXXXq6xXFXXX1/6-Sets-Solid-font-b-Copper-b-font-font-b-Rivets-b-font-One-Burrs-Setter.jpg

pin me er niet op vast :P , maar ik geloof dat zo'n ding een bramen zetter genoemd word

schoenmakers en lederbewerkers gebruiken een gelijkaardig systeem

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 14:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank! Lijmen is een optie, maar wat @justmike zegt, is zeker een goeie. Nog niet aan gedacht. En met een beetje hard timmeren zal die kop dan ook wel in het hout drukken denk ik. Vanavond maar eens even langs de bouwmarkt!

Professioneel Heftruck Syndroom

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:01
Misschien eens een kijkje nemen in een modelbouwwinkel?

Daar is natuurlijk van alles verkrijgbaar in het klein, denk daarbij vooral aan de scheepsbouw hobbyisten

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Of er een stuk doek / leer aan lijmen. Beetje zoals een boek.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Leder gebruiken als scharnier, net als bij een boek. Zie je wel eens bij menukaarten.
Pagina: 1