Toon posts:

Pand met 2 huisnummers, bedrijf en woning.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een grachtenpand op het oog. Nu betreft dit een dubbel huisnummer, momenteel 2 woningen. Als wij dit doorzetten willen wij er uiteindelijk 1 woning van maken dmv de trap om te laten zetten zodat er 1 deur voor de woning en 1 deur voor een kleine bedrijfsruimte (dit geval een salon).
Mijn vraag is waar ik rekening mee moet gaan houden; gemeenschappelijke belastingen. Wordt dit gezien als 2 woon eenheden of is er een verschil met woning en bedrijf. Ik probeer via deze weg alvast een beeld te krijgen.

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 22:57 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 16:47

Ardana

Mens

Welkom op GoT, wat zei de gemeente toen je hen belde en deze vraag stelde? Ik denk namelijk dat zij je veel sneller antwoord kunnen geven dan wij.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:54:
Wij hebben een grachtenpand op het oog. Nu betreft dit een dubbel huisnummer, momenteel 2 woningen. Als wij dit doorzetten willen wij er uiteindelijk 1 woning van maken dmv de trap om te laten zetten zodat er 1 deur voor de woning en 1 deur voor een kleine bedrijfsruimte (dit geval een salon).
Mijn vraag is waar ik rekening mee moet gaan houden; gemeenschappelijke belastingen. Wordt dit gezien als 2 woon eenheden of is er een verschil met woning en bedrijf. Ik probeer via deze weg alvast een beeld te krijgen.

Alvast bedankt :)
Volgens mij moet je ook met de overdrachtsbelasting rekening houden. Woonhuis is 2%, bedrijfsruimte is 6%, OOK als je er daarna een woonruimte van maakt.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Bestemmingsplan opzoeken en kijken of er soortgelijke zaken zijn geweest in de omgeving.

Als de makelaar een beetje wazig doet en geen duidelijk antwoord geeft en je vind het een prachtig pand, dan kun je een bod onder voorbehoud doen.

Soms moet je dergelijke ruimtes uitbaten.

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-02 12:27
Kijk eerst maar eens of je een pand met woonbestemming wel zomaar in mag gaan zetten als bedrijfsruimte...