Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp met nieuwe PC Build ~1200 eu zonder beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heb nu al zes jaar een vrij snelle laptop die langzaam aan een dagje ouder wordt. De reden dat ik naar wat nieuws op zoek ben is toch wel de snelheid. Keuze is gevallen op een desktop omdat ik graag gebruik wil maken van een set-up met twee schermen. Ook lijkt het me tof om PC gaming op te gaan pakken. Ik heb veel games gespeeld op mn xbox360, maar die community werd steeds minder en minder druk. Ook vond ik het zonde om telkens xbox live (subscription om online te mogen spelen) te kopen.
Verder gebruik ik m'n laptop voor wat programmeer en rekenwerk van m'n studie. Hier is niet per se een super snelle pc voor nodig, maar het is natuurlijk altijd fijn als het allemaal wat rapper gaat.
Doel van de pc is dat ie over een paar jaar ook nog prima mee gaat, ook met eventuele games die dan uitkomen. Ik wil niet dat de capaciteiten van de pc een belemmering gaan vormen voor games die in een paar jaar worden uitgebracht. Ik vraag niet om een pc die 4K VR aankan in de toekomst, maar het zou wel fijn zijn als het allemaal soepeltjes loopt tijdens het gamen en er grafisch goed uitziet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max voor de pc alleen is ~1200, dit is zonder scherm. Ik moet dus ook nog 2 schermen kopen. In totaal zou ik niet meer dan ~1500 kwijt willen zijn. Dus inclusief schermen en windows etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nopel

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heel kort gezegd, een video kaart en een processor die een tijdje mee gaat. Ik heb al wat forums doorgespit en heb ongeveer een idee wat ik wil. Qua grafische kaart twijfel ik tussen een RX 480 of een GTX 1070, bij beiden lees ik positieve recensies. Voor de processor zit ik te denken aan een i5-7600k, maar wellicht wil ik dit upgraden naar een i7. Ligt eraan wat de meerwaarde ervan is.
Voor het moederboord heb ik geen flauw idee, daar is mijn kennis vrij beperkt van. Heb in m'n lijstje een populair moederboord gezet voor het idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dat de pc zelf vrij stil is.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat advies te krijgen zodat ik een beetje in de goede richting gestuurd word. Heb me tot nu toe vrij breed georiënteerd en wil wat preciezer weten wat ik nou eigenlijk wil/nodig heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 253,-€ 253,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 146,-€ 146,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Thermaltake View 27€ 70,37€ 70,37
1be quiet! Pure Rock€ 28,50€ 28,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 110,95€ 110,95
1be quiet! PurePower 9 400W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,30€ 163,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.142,52

Alvast heel erg bedankt! :)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
PurePower 9 heeft inmiddels een verbeterde versie. pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Zelf heb ik liever een wat kleinere koeler in een open kast. pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim Stil is het toch wel als je niet overklokt.

Een Z270 moederbord is alleen nodig om te overklokken, of eventueel SLI/CF te gebruiken. Gezien je beiden niet wilt (of moet willen), kun je terecht bij veel goedkopere moederborden als pricewatch: ASRock B250 Pro4 pricewatch: MSI B250 PC Mate pricewatch: Gigabyte GA-B250-HD3P
edit: Normaal zou ik hetzelfde zeggen voor een K processor, maar ze zijn op het moment zo dicht bij elkaar in prijs dat ik het door de vingers zou zien.

Aangezien je het verschil in snelheid bij SSD's toch niet merkt, heb je met pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB een stuk meer waar voor je geld.

Verder heb ik nooit zulke goeie verhalen gehoord over de Thermaltake View 27, maar daar kun je misschien zelf beter voor reviews op googlen.

[ Voor 5% gewijzigd door lactaxative op 20-02-2017 22:37 ]

Verwijderd

Misschien heb ik wel wat voor je zie prive berichtje

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:36:
PurePower 9 heeft inmiddels een verbeterde versie. pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Zelf heb ik liever een wat kleinere koeler in een open kast. pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim Stil is het toch wel als je niet overklokt.

Een Z270 moederbord is alleen nodig om te overklokken, of eventueel SLI/CF te gebruiken. Gezien je beiden niet wilt (of moet willen), kun je terecht bij veel goedkopere moederborden als pricewatch: ASRock B250 Pro4 pricewatch: MSI B250 PC Mate pricewatch: Gigabyte GA-B250-HD3P
edit: Normaal zou ik hetzelfde zeggen voor een K processor, maar ze zijn op het moment zo dicht bij elkaar in prijs dat ik het door de vingers zou zien.

Aangezien je het verschil in snelheid bij SSD's toch niet merkt, heb je met pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB een stuk meer waar voor je geld.

Verder heb ik nooit zulke goeie verhalen gehoord over de Thermaltake View 27, maar daar kun je misschien zelf beter voor reviews op googlen.
Thanks voor de reactie! Ik heb een Z170 moederboord, geen Z270, gaat dat overclock verhaal dan nog steeds op? Wat voor beeldscherm zou je aanraden, gegeven de grafische kaart en zijn capaciteiten. Kan ik met deze grafische kaart prima twee beeldschermen tegelijk gebruiken?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:19
De Z geeft aan dat het een enthousiast board is dat mogelijkheid geeft tot onder andere overclocken. De 170 geeft aan dat het een bord van de vorige generatie is, wat inhoud dat je door iemand de BIOS zou moeten laten updaten voor het bord werkt met je processor.

Qua beeldschermen kan ik je niet echt advies geven, ik ben er zelf niet zo bekend er mee. Al heeft tweakers wel een tijdje terug een paar monitoren in de best buy guide gezet. reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Thanks voor de reactie! Ik heb een Z170 moederboord, geen Z270, gaat dat overclock verhaal dan nog steeds op? Wat voor beeldscherm zou je aanraden, gegeven de grafische kaart en zijn capaciteiten. Kan ik met deze grafische kaart prima twee beeldschermen tegelijk gebruiken?
170 of 270 is slechts een generatieverschil, oftewel een jaartje ouder, dus ja.

Beeldscherm is deels afhankelijk van de games die je speelt en hoe je werkplek eruit ziet. Normaal gesproken zou je hier voor een Freesync 1080p 60-75 Hz IPS/VA monitor gaan. Aangezien je maar op 1 beeldscherm wilt gamen, is het voor de tweede onzin om voor een tweede Freesync monitor te gaan. Hier betaal je vaak een paar tientjes extra voor. Er zijn maar weinig beeldschermen waarvan er zowel een freesync als een gewone versie is (met bijbehorend prijsverschil), waardoor je dan op twee verschillende schermen zou uitkomen. Alternatief kun je ook de paar tientjes extra betalen voor 2x freesync, of freesync compleet laten zitten. Eventueel als je vaak lichte games als CS:GO, LoL, DOTA speelt of graag een grotere monitor wilt voor browsen e.d., kun je ervoor kiezen om voor een 1440p en een 1080p scherm te gaan, waarbij je dan het 1080p scherm gebruikt om grafisch zwaardere spellen te spelen. Dit kost dan wel meer dan 300 euro voor beiden. Qua beeldschermen kan ik veel opties geven, maar ik vind het altijd de meest persoonlijke keuze, geoptimaliseerd aan jouw gebruik. Veelgespeelde games en omgeving moeten dan bekend zijn om goed advies te kunnen geven.

Een grafische kaart wordt praktisch alleen gebruik tijdens gamen, het aansturen van een tweede monitor om skype en een browser te laten zien kost je bijna geen rekenkracht, dus is geen probleem.
Pagina: 1