Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw fiets gekocht maar niet zoals beschreven ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.480 views

• Silversatin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2022
Hoi beste tweakers,

Mijn eerste forum post al meteen over een drama geval (met wel-of-niet een happy ending) . lol :)

Ik heb nu voor het eerst ooit zelf een nieuw fiets voor mezelf gekocht nadat ik mijn wagen (BMW 320Ci '00 ) aan de kant heb gezet. De hoge onderhoud en herstelling kosten ben ik echt moe geworden, en een nieuwe wagen is nog even te duur als ik toch liefst elektrisch wil gaan rijden.

Ik ben absoluut geen fietskenner, dat zal je meteen doorhebben wanneer je kijkt naar wat ik gekocht heb.
Ik zocht een fiets dat een beetje degelijke features had maar toch ook goed uitzag.
Tja iets dat in de smaak valt maar dat de prijs ook niet ver boven mijn huishuur komt lol

Ik ben inderdaad voor de looks gegaan en de paar features dat me aansprak.
Afbeeldingslocatie: https://cheetahbikes.com/wp-content/uploads/2017/02/Van-Gogh-Paris-gents-BLACK-coaster-1024x686.jpg

Het gaat om de Van Gogh Paris http://cheetahbikes.com/p...aris-gents-black-coaster/
Zoals vermeld is prijskaartje 319 Euro

of dat duur is voor wat er aangeboden is weet ik niet maar wat ik wel weet is wat er beschreven staat.

Product Description
  • size 54cm or 64cm
  • Sturmey Archer 3 speed coaster brake hub
  • powder coated and assembled in Poland
  • hand spoked wheels
  • PROMO BELLS art bell
  • hi-ten steel frame and fork
  • semi sealed NECO bottom bracket 110.5mm
  • alluminum handlebars 620mm wide and 60mm high
  • leather style grips
  • double wall aluminum rims
  • 14G stainless spokes
  • Shunfeng hubs
  • Kenda 700Cx35C cream tires
  • aluminum 170mm 44T crank
  • seat post 25.4mm x 300mm
  • Goldwheel leather style saddle on springs
  • 1 PROMAX V-brake and coaster brake
  • alluminum pedals
  • retro LED lights front and rear (batteries not included)
  • rust free and stainless steel nuts
Deze had ik Vrijdag besteld
en vandaag (Maandag) ontvangen.

Ik open de doos en uh ooh zelf monteren, nou goed ja ik heb nog nooit een fiets gekocht dus monteren maar. Het ging vlot zelfs zonder instructies ( want dat zat er niet bij).

Toen was ik klaar, ik probeerde de stuur hoogte en zadel aan te passen en plots viel het mij op dat er geen 3 Speed ding zit op mijn stuur...
ik kijk naar mijn achterwiel en ik zie geen Archer merk op de hub zoals in de foto.

Oh nee he... foute levering....

Nu is de fiets wel al gemonteerd oh dear... now what? Snel een mail gestuurd:

Beste,

Ik had vorige week een "Van Gogh Paris gents BLACK coaster" besteld dat in de beschrijving
" Sturmey Archer 3 speed coaster brake hub " vermeld.

echter ontbreekt de Sturmey Archer 3 speed coaster brake hub . ik heb een single speed fiets ontvangen vandaag.
Foutjes kunnen gebeuren, ik ben nog steeds tevreden over de snelle levering en snelle mail response, zeer knap!

Nu is de vraag natuurlijk wat onze mogelijke oplossingen zijn om ons probleem op te lossen.
Ik heb de ontbrekende feature opgemerkt nadat de fiets volledig gemonteerd werd (niet gebruikt en niet buiten geweest).

Ik had zelf al een paar mogelijke oplossingen maar dat laat ik natuurlijk over aan Cheetahbikes.

Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

Maar het is al 21u34 toen dat mail vertrokken is.
hopelijk morgen een positief mail terug ontvangen maar ondertussen wat voorspellen jullie ?
wat denken jullie ervan ?

Hoe pak ik dit aan ? Ik heb het liefst dat ik gewoon de juiste fiets krijg of de frame en stuur mag ruilen met de juiste onderdelen eraan... Maar natuurlijk als die features niet te verkrijgen zijn dan had ik toch graag een deel van mijn geld willen terug zien.

Product beschrijving komt niet overeen met wat ik gekregen heb dit heb ik nooit eerder meegemaakt met iets. Iemand ervaring met Cheetahbikes ?

Beste tweakers _/-\o_ enlighten me

Technology Junky

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38

St@m

@ Your Service

Denk dat je een nieuwe fiets krijgt die het wel besteld hebt. Zou me vooralsnog niet zo druk maken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:39
Foutje gemaakt, lossen ze vast netjes voor je op. Nederlandse mail naar een Engels bedrijf trouwens?
Nevermind, zie nu dat het een bedrijf uit Amsterdam is.

Maar lijkt me gewoon een foutje, ze regelen vast dat je deze terug kunt sturen en de nieuwe naar je toe komt.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik snap het probleem niet helemaal? Verkeerde levering... Gewoon terug sturen en je zal vast de juiste krijgen. Wet koop op afstand is gewoon geldig.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07
Brummetje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:39:
Ik snap het probleem niet helemaal? Verkeerde levering... Gewoon terug sturen en je zal vast de juiste krijgen. Wet koop op afstand is gewoon geldig.
Wet koop op afstand is hier nu juist niet van toepassing. Voor WKOA is het van belang of het product ongebruikt en mogelijk zelfs origineel verpakt is.

Echter gaat het hier om een niet conform product. Zelfs als je er pas na een week fietsen achter zou komen zou je bij wijze van nog recht hebben op vervanging.

Normaal gesproken wordt dit keurig voor je geregeld, neem eigenlijk zelfs aan dat zij de retourzending (kosten) voor je regelen.

IANAL

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
assje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:44:
[...]

Wet koop op afstand is hier nu juist niet van toepassing. Voor WKOA is het van belang of het product ongebruikt en mogelijk zelfs origineel verpakt is.
Huh? Bij mijn weten is juist bij WKOA de regel dat je een produkt beperkt mag uitproberen om te bepalen of het aan de verwachtingen/wensen voldoet, vergelijkbaar met zoals je in de winkel iets mag uitproberen. In de fietsenwinkels waar ik wel geweest ben mag je gewoon een proefrit maken...
Echter gaat het hier om een niet conform product. Zelfs als je er pas na een week fietsen achter zou komen zou je bij wijze van nog recht hebben op vervanging.

Normaal gesproken wordt dit keurig voor je geregeld, neem eigenlijk zelfs aan dat zij de retourzending (kosten) voor je regelen.

IANAL
Over dit stuk zijn we het wel eens. Als de verkoper een partij is die enigzins netjes werkt, dan wordt dit netjes en kosteloos opgelost.

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Goedkoop is duurkoop wel, binnen kortste keren is half dat ding verroest.

https://www.canyon.com/nl/urban/commuter/commuter-4.html is natuurlijk een heel andere prijsklasse.

Verwijderd

assje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:44:
[...]

IANAL
Nee. Echt gewoon nee. Hoe vaak gaat dit nog voorbijkomen. 8)7

• assje
vanaalten schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:58:
[...]

Huh? Bij mijn weten is juist bij WKOA de regel dat je een produkt beperkt mag uitproberen om te bepalen of het aan de verwachtingen/wensen voldoet, vergelijkbaar met zoals je in de winkel iets mag uitproberen. In de fietsenwinkels waar ik wel geweest ben mag je gewoon een proefrit maken..
Ik denk dat in dit geval WKOA ook voldoet. Echter heeft hij zelfs als dat niet geldt recht om retour te sturen wegens niet conform product.

Linksom of rechtsom heeft hij het recht aan zijn zijde.

WKOA heeft wel degelijk beperkingen die je met ontbinden obv conformiteit niet hebt:
https://www.consuwijzer.n...itproberen-en-terugsturen
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Nee. Echt gewoon nee. Hoe vaak gaat dit nog voorbijkomen. 8)7
Nou toch wel (ook al zal het hier niet van toepassing zijn)

Een testrit op een fiets is op zijn minst discutabel bij WKOA, voor een non conform product niet (en dat is hier het geval).

Uitpakken en monteren kan je beide opties wel mee uit.

Bij WKOA ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Ik zou het na moeten kijken maar ik vermoed dat dat voor niet conform product niet het geval is.

Edit, nagekeken.

Als je graag vervanging wil is je beste optie niet conform product, zij moeten zorgen voor correcte levering en jij mag daar geen kosten van hebben (ook niet voor retour zenden)

Wil je na bovenstaand advies mbt kwaliteit toch liever iets anders kan je altijd nog WKOA toepassen en betaal je alleen de retourzending.

Dit is mijn uitspraak en zo zit het. IANAL
Bron:
https://webwinkelrecht.nl...et-risico-van-verzending/

Excuus voor warrig verhaal, zit op mijn mobiel.

[ Voor 39% gewijzigd door assje op 20-02-2017 23:21 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

-tom-562

Oliesjeik

anessie schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:04:
Goedkoop is duurkoop wel, binnen kortste keren is half dat ding verroest.

https://www.canyon.com/nl/urban/commuter/commuter-4.html is natuurlijk een heel andere prijsklasse.
Dat is mss alweer wat overdreven in vergelijking :P maar een Batavus/Gazelle/Giant etc. is al een stuk beter dan een simpele China/merkloze fiets met een hip klinkend merkje er op :P

Vaak bu'j te bang!

• assje
Ik zou ook zeggen bezint eer ge begint en goedkoop is duurkoop. Als je de fiets voor woon-werk verkeer wil gaan gebruiken koop dan een fatsoenlijke fiets. Deze roest binnen een jaar weg en de restwaarde is €0.

Koop een goede fiets en die blijft geld waard. Wil je niet meer uitgeven koop dan liever 2e hands een goede fiets.

Als de fiets een auto vervangt verdien je hem sowieso binnen no-time terug.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

-tom-562 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:59:
[...]

Dat is mss alweer wat overdreven in vergelijking :P maar een Batavus/Gazelle/Giant etc. is al een stuk beter dan een simpele China/merkloze fiets met een hip klinkend merkje er op :P
Daar zou ik voorzichtig mee zijn. Ook Gazelle is niet meer wat het ooit was.

Moeder had een nieuwe van een jaartje oud, maar de spatborden zijn van zacht plastic, de kettingkast valt uit elkaar bij de eerste aanraking met een andere fiets en de jasbeschermer stelt ook niets voor.

They don't make m like they used to. Die studentenbarrels zijn eigenlijk nog het beste. Onverwoestbaar, makkelijk te repareren en met voldoende info op internet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Silversatin schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:19:
Maar het is al 21u34 toen dat mail vertrokken is.
hopelijk morgen een positief mail terug ontvangen maar ondertussen wat voorspellen jullie ?
Ik voorspel dat een beller sneller is.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
Wat een raar topic. Zoals al een paar keer gezegd, gewoon de leverancier benaderen. Eigenlijk nog mooi dat er zoveel mensen serieus op reageren...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Daar sluit ik mij bij aan. Als er straks iets echt mis is, kan je een topic openen (denk niet dat VV dan de juiste plek is, maar goed.)Maar eerst even de normale procedures af gaan en de winkel benaderen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.