Auto speaker kraakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888151

Topicstarter
In mijn auto heb ik 4 speakers maar 1 speaker hiervan kraakt bij hoge bass.
(dus wanneer er een beetje harde/hoge bass opkomt geeft deze een harde krak)

Heeft deze speaker zijn beste tijd gehad of waar kan dit aan liggen?

Het gaat over deze speaker: Hertz Energy ECX 165

mvg

Beste antwoord (via Anoniem: 888151 op 21-02-2017 00:20)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 14:59
Grote kans dat de speaker kapot is... maar, waar zit de speaker? Ik heb het zelf nl. een keer meegemaakt met een speaker in de deur dat de plastic beschermlaag (tegen vocht en tocht etc) was losgeraakt en om de speaker heen was gaan zitten, wat flink hoorbaar was bij wat hoger volume doordat het plastic ging vibreren wat een flink krakend geluid veroorzaakte... ik dacht toen ook eerst dat de speaker kapot was totdat ik tot die ontdekking kwam.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:31
Waarschijnlijk een defecte luidspreker

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 14:59
Grote kans dat de speaker kapot is... maar, waar zit de speaker? Ik heb het zelf nl. een keer meegemaakt met een speaker in de deur dat de plastic beschermlaag (tegen vocht en tocht etc) was losgeraakt en om de speaker heen was gaan zitten, wat flink hoorbaar was bij wat hoger volume doordat het plastic ging vibreren wat een flink krakend geluid veroorzaakte... ik dacht toen ook eerst dat de speaker kapot was totdat ik tot die ontdekking kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888151

Topicstarter
Deze speaker zit in de hoedenplank van de auto, ik heb hem er al is uitgehaald en apart getest en dit gaf hetzelfde resultaat.

Hij speelt perfect behalve bij iets hardere bass.

Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:31
Anoniem: 888151 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:31:
Deze speaker zit in de hoedenplank van de auto, ik heb hem er al is uitgehaald en apart getest en dit gaf hetzelfde resultaat.

Hij speelt perfect behalve bij iets hardere bass.

Spijtig.
Misschien kun je dan makkelijk je linker en rechter kanaal even omdraaien? Dan sluit je je radio in ieder geval uit.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!