Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer valt spontaan uit onder load, temperatuur is prima!

Pagina: 1
Acties:

• LiquoriceTwist
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 21:22
Goeie n'avond!

Ik heb op het moment het probleem dat mijn computer tijdens hoog verbruik uitvalt. Ik hoor dan een klik (ik gok dat dit dus de hardeschijf is) en dan start de computer gelijk weer opnieuw op. Dit is gebeurt nadat ik het moederbord heb moeten resetten middels het eruit halen van de batterij.

Ik denk dat dit mijn power supply is, echter weet ik dit niet 100% zeker. Wat betreft specs;

CPUIntel i7-4790K
MoederbordAsus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII GENE
VideokaartGigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD
SSDSamsung 850 EVO 500GB
HDDSeagate Desktop HDD, 1TB
RAMCrucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
PSUCorsair RM750
Wi-Fi moduleAsus PCE-AC68

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:03
Wat is de temperatuur, is toch wel handig om te vermelden.
Heb je je system ge overclockt?

Verder lijkt het me een kwaal van de voeding.

[ Voor 13% gewijzigd door CryRaven op 20-02-2017 20:55 ]

• LiquoriceTwist
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 21:22
CPU zit rond de 60-70 graden, GPU rond de 60. Nee, het systeem is niet geoverclockt.

Ik was er al bang voor dat het de voeding is. Alleen vind ik het gek dat hij binnen twee jaar al kapot gaat?

• KB007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik zou de PSU vervangen. Ik had het zelfde probleem met een Intel i7-4790K en een 970. Ik heb wel een iets ander moederbord (Asus z97pro AC). Bij bij waren de restarts eerst alleen onder load maar naar een tijdje random en kon soms niet eens meer Windows in. Ik had wel een goedkopere Coolermaster voeding, toch maar vervangen voor een kwaliteitsvoeding en probleem opgelost! Als de PSU het probleem is heb je er waarschijnlijk nog wel garantie op

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:34

MsG

Forumzwerver

Je zult toch wat moeten proberen om dingen uit te sluiten. Het is niet onwaarschijnlijk dat het de voeding is, maar het zou nog steeds heel goed iets anders kunnen zijn.

Sluit anders eens buiten de kast het meest kale aan wat je nodig hebt om te kunnen draaien. En probeer inderdaad even een 2e voeding ergens te regelen zodat je het kan testen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

-

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 18:52 ]

Pagina: 1