Aanschaf RX 480. Welk model?

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 20:20
Beste Tweakers,

Ergens deze week wil ik een nieuwe videokaart aanschaffen. Na wat onderzoek en een rondvraag hier op Tweakers is mijn keuze gevallen op de RX480. Deze is momenteel nog een kleine overkill op mijn hele systeem, maar dat wil ik over een half jaar recht trekken door een nieuw moederbord inclusief processor te kopen (en geheugen).

Ik heb wat lopen zoeken over de 480, maar ik lees dat er veel koelings problemen mee waren. Nu ben ik niet helemaal thuis in de wereld van de GPU fabrikanten. Mijn vcraag aan jullie is welk type momenteel de beste bang for buck geeft met een goede koeling.

Goed om te weten:
Mijn systeem draait op een 430W voeding van corsair.
- i5 Haswell 4430
- B85 Pro4
- 2 x SSD, 1 x HDD
- 8 GB geheugen.
- Sapphire Radeon HD 7850 (deze wordt dus vervangen)

Ik ben benieuwd welke kaart op dit moment de beste prestaties geeft, met geen oververhitting risico en weinig fan geluid.

Ik hink nu tussen deze twee kaarten:
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G De 8 gig.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G De 4 gig

Als er momenteel een vergelijkbare kaart is die voor een goede prijs deze week te krijgen is dan kan dat uiteraard ook. Ik heb geen voorkeur voor Radeon. Ik neigde eerst naar een GTX kaart, maar daar kwam ik veel duurdere types uit met dezelfde benchmarks volgens userbenchmarks.com.

Ik ben benieuwd of jullie deze kennis top of mind hebben.
Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:08

br00ky

Moderator Harde Waren

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

DeBers schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:03:
Beste Tweakers,

Ergens deze week wil ik een nieuwe videokaart aanschaffen. Na wat onderzoek en een rondvraag hier op Tweakers is mijn keuze gevallen op de RX480. Deze is momenteel nog een kleine overkill op mijn hele systeem, maar dat wil ik over een half jaar recht trekken door een nieuw moederbord inclusief processor te kopen (en geheugen).

Ik heb wat lopen zoeken over de 480, maar ik lees dat er veel koelings problemen mee waren. Nu ben ik niet helemaal thuis in de wereld van de GPU fabrikanten. Mijn vcraag aan jullie is welk type momenteel de beste bang for buck geeft met een goede koeling.

Goed om te weten:
Mijn systeem draait op een 430W voeding van corsair.
- i5 Haswell 4430
- B85 Pro4
- 2 x SSD, 1 x HDD
- 8 GB geheugen.
- Sapphire Radeon HD 7850 (deze wordt dus vervangen)

Ik ben benieuwd welke kaart op dit moment de beste prestaties geeft, met geen oververhitting risico en weinig fan geluid.

Ik hink nu tussen deze twee kaarten:
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G De 8 gig.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G De 4 gig

Als er momenteel een vergelijkbare kaart is die voor een goede prijs deze week te krijgen is dan kan dat uiteraard ook. Ik heb geen voorkeur voor Radeon. Ik neigde eerst naar een GTX kaart, maar daar kwam ik veel duurdere types uit met dezelfde benchmarks volgens userbenchmarks.com.

Ik ben benieuwd of jullie deze kennis top of mind hebben.
Alvast bedankt!
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
Makkelijke keuze.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Op basis van? Ogenschijnlijk een random voorzet doen heeft vrij weinig met advies te maken ;).

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

br00ky schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Op basis van? Ogenschijnlijk een random voorzet doen heeft vrij weinig met advies te maken ;).
Een goede koeler, stil, semi passief en goedkoop.

• dikkewalrus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:19
Ik heb zelf geen rx 480 in het bezit, maar van wat ik online heb gelezen zijn de kaarten van Powercolor en Gigabyte de slechtste (powercolor vanwege een slecht power design en gigabyte vanwege slechte koeling prestatie). De beste is waarschijnlijk de Asus strix, gevolgd door Msi, Xfx en Sapphire.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
reviews: RX 480 en GTX 1060: negen videokaarten getest

Persoonlijk zou ik voor msi of gigabyte gaan

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 13:45

ComputerHoed

Electronica <3

De MSI versie is het beste.

Ik heb het ding zelf en dat ding is zeer goed met koeling.

• DeBers
Hartelijk dank. Uit de reviews maak ik inderdaad op dat de MSI versie de beste keu zou moeten zijn.

Maar niemand die zegt, je moet eigenlijk de 1060 hebben?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
DeBers schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:21:
Hartelijk dank. Uit de reviews maak ik inderdaad op dat de MSI versie de beste keu zou moeten zijn.

Nee hij is in dx11 nagenoeg gelijk presterend. In de meeste al niet alle DX12 scenario's tragers. minder Vram. En kost meer. Vertel mij dan maar waarom je er 1 moet kopen.(om over de log-in voor auto update nog maar de zwijgen) Tenzij je zwaar Nvidia fanboy bent. een g-sync monitor hebt(had je beter die 150-200 extra uit kunnen geven aan een betere Videokaart). Of een Nidia Shield bezit.

Anders is het gewoon niet logisch 1 te kopen.

• GreenT
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 12:35
DeBers schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:21:

En de 1060 ondersteund geen SLI, waar de RX 480 wel CF ondersteund.

Don't force or hold back anything that is meant to come natural

• DeBers
loki504 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Nee hij is in dx11 nagenoeg gelijk presterend. In de meeste al niet alle DX12 scenario's tragers. minder Vram. En kost meer. Vertel mij dan maar waarom je er 1 moet kopen.(om over de log-in voor auto update nog maar de zwijgen) Tenzij je zwaar Nvidia fanboy bent. een g-sync monitor hebt(had je beter die 150-200 extra uit kunnen geven aan een betere Videokaart). Of een Nidia Shield bezit.

Anders is het gewoon niet logisch 1 te kopen.
Hartelijk dank. Ik had dit vermoeden al, maar wilde het graag even toetsen. Ik ga de MSI versie ergens op de kop tikken.

Bedankt allemaal!
Pagina: 1