Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een niet-laggende connectie krijgen buiten het eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 13:40
Dit is misschien niet heel erg professioneel, maar ik denk toch dat het hier thuis hoort. Als dat niet zo is vraag ik een moderator deze post te verplaatsen

Hallo,

Wij werken bij het bedrijf van m'n vader standaard op 1 computer vanaf meerdere werkplekken. Met meerdere computers tegelijk wordt er ingelogd op 1 computer die functioneert als server. Er wordt vanaf de andere computers ingelogd middels RDP(Remote Desktop Protocol) Het voordeel hiervan is:
  • Een probleem met een pc hoef je maar één keer op te lossen.
  • Een programma hoef je maar één keer te installeren, aangezien de software op de server draait en er volledig op de server gewerkt wordt
De nadelen ervan zijn dat als één persoon een probleem veroorzaakt gelijk iedereen dit probleem zal hebben.

Binnen het eigen netwerk, dus gewoon op de zaak gaat dit allemaal goed. We hebben echter ook een tweede vestiging waarvandaan we op de hoofdserver werken. Dit hebben we geregeld door te portforwarden naar de server. Vanwege de latency werken de pc's buiten het netwerk echter erg traag. Nu vroeg ik me af hoe ik ervoor kan zorgen dat dit buiten het eigen netwerk sneller zou gaan. Dit is ook fijn, zodat de vertegenwoordiger eventueel met zijn laptop van buitenaf kan werken, of dat men eventueel zou kunnen thuiswerken.
Ik zat zelf te denken aan de volgende oplossingen:
  • In de andere vestiging een server laten syncen met de server die in de hoofdvestiging staat, zodat ze in de andere vestiging ook in het eigen netwerk werken. (Dit werkt echter niet voor eventuele thuiswerkenden of voor de vertegenwoordiger die eventueel in de auto snel even op zn laptop wil kijken)
Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten, maar misschien hebben jullie oplossingen?

Bij voorbaat dank,
Jan

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:39
Hoe is je RDP server momenteel ingericht ? en heb je RDP gewoon naar buiten open staan momenteel ? Hoe is de security geregeld ?

Wat voor verbinding heb je op de zaak waar de RDP server staat ?

Syncen tussen twee servers is uiteraard mogelijk maar dan bereid je je infrastructuur wel wat meer uit.

[ Voor 63% gewijzigd door HKLM_ op 20-02-2017 19:55 ]

Cloud ☁️

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Welke verbinding heb je? Vooral upload is belangrijk net als de latency.

Welke software gebruik je?
Wat zijn de specs van de server?
Hoeveel users loggen er op in?

En wat heb je zelf al geprobeerd?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Downloader_NL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:46:
Syncen tussen twee servers is uiteraard mogelijk maar dan bereid je je infrastructuur wel wat meer uit.
Syncen tussen 2 RDP-server is onmogelijk met dit soort budget oplossingen. Je kan heel veel houtje-touwtje verzinnen maar het gaat nooit echt werken.

Dan kan je beter op je vestiging gewoon een losse RDP-server installeren en dan je files gaan synchen.

-----------
Maar ontopic :
Wat 99% zeker je probleem is is bandbreedte en zeer waarschijnlijk wordt dit door je gebruikers zelf veroorzaakt als ik het zo inschat / lees. RDP gebruikt in wezen weinig bandbreedte, alleen file-transfer etc dat trekt je bandbreedte wel vol.
Wat ik vermoed dat er aan de hand is is dat je bandbreedte niet echt over-the-top / luxe is (maar nog wel voldoende voor RDP), alleen dat je gebruikers op de vestiging bestandjes openen en opslaan die op de vestiging (/op hun bureaublad) staan. Voor die actie moet het hele bestand eerst naar de server gestuurd worden over je lijn voordat de server het kan openen. En dat gaat traag bij een pdf van zeg 50Mb. Want 50Mb over een lijn versturen kost gewoon x tijd en gaat full-speed dus je RDP gaat laggen want die wordt gewoon weggedrukt totdat de filetransfer klaar is, daarna saved de gebruiker het bestandje weer en er moet weer 50Mb terug over de lijn en je RDP lagged weer.

Wat van essentieel belang is bij RDP / Citrix is dat je het of wel gebruikt (en dan je data naast je servers opslaat) of niet... Niet half zoals je nu waarschijnlijk doet. Oftewel sla niets op het bureaublad op...

En uiteraard moet je geen bandbreedte verbruikende progs draaien die je RDP's wegdrukken, ik heb wel eens gezien dat iemand zat te torrenten en dan klagen over slechte RDP, tja je hele uitgaande lijn zit vol.

En je kan eens kijken naar je router / firewall meeste hedendaagse bieden wel iets van QoS / bandbreedte reserveringen aan zodat je gewoon een stukje opzij kan zetten voor RDP wat niemand mag gebruiken voor iets anders.

• Jantje2000
Downloader_NL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:46:
Hoe is je RDP server momenteel ingericht ?
We hebben voor iedere gebruiker een eigen account, waar deze op kan inloggen.
en heb je RDP gewoon naar buiten open staan momenteel ?
Ja, we hebben RDP gewoon geportforward.
Hoe is de security geregeld ?
We hebben uiteraard gewoon wachtwoordenzinnen, maar wat zou er verder nog beveiligd kunnen worden?
Wat voor verbinding heb je op de zaak waar de RDP server staat ?
Volgens mij is dat gewoon een Gigabit aansluiting
.Maarten schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:50:
Welke verbinding heb je? Vooral upload is belangrijk net als de latency.
Voor zover ik weet is dat een Gigabit aansluiting
Welke software gebruik je?
We gebruiken gewoon de ingebouwde RDP mogelijkheid van Windows 10
Wat zijn de specs van de server?
Een Intel I5 4e generatie en 4 GB RAM. Verder een SSD van 480GB en een moederbord die max 16 GB RAM aankan. Ik snap dat dit ook niet echt meehelpt aan de snelheid, maar binnen het eigen netwerk draait alles gewoon soepel. Er zal echter waarschijnlijk binnenkort extra RAM worden aangeschaft.
Hoeveel users loggen er op in?
6 tot 7 :+ Ook dit helpt niet echt mee met de snelheid inderdaad, maar binnen het eigen netwerk loopt het wel soepel, hoewel er waarschijnlijk meer RAM zit aan te komen.
En wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb geprobeerd via ISS manager de bandbreedte o.i.d. te verhogen, maar dit is niet gelukt helaas.
Gomez12 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:18:
[...]
Dan kan je beter op je vestiging gewoon een losse RDP-server installeren en dan je files gaan synchen.
Dat is inderdaad de oplossing die ik ook had bedacht.
Wat 99% zeker je probleem is is bandbreedte en zeer waarschijnlijk wordt dit door je gebruikers zelf veroorzaakt als ik het zo inschat / lees. RDP gebruikt in wezen weinig bandbreedte, alleen file-transfer etc dat trekt je bandbreedte wel vol.
Wat ik vermoed dat er aan de hand is is dat je bandbreedte niet echt over-the-top / luxe is (maar nog wel voldoende voor RDP), alleen dat je gebruikers op de vestiging bestandjes openen en opslaan die op de vestiging (/op hun bureaublad) staan. Voor die actie moet het hele bestand eerst naar de server gestuurd worden over je lijn voordat de server het kan openen. En dat gaat traag bij een pdf van zeg 50Mb. Want 50Mb over een lijn versturen kost gewoon x tijd en gaat full-speed dus je RDP gaat laggen want die wordt gewoon weggedrukt totdat de filetransfer klaar is, daarna saved de gebruiker het bestandje weer en er moet weer 50Mb terug over de lijn en je RDP lagged weer.
Hiermee zou je inderdaad gelijk kunnen hebben. We openen dan de bestanden van o.a. het bureaublad. Het kan natuurlijk dat dat ervoor zorgt dat het trager gaat, maar we merken bijvoorbeeld ook dat de muis lagt. Dus als je iets op het bureaublad selecteert loopt die blauwe vierkant best wel achter. Dat ligt denk ik niet aan bestanden of bandbreedte?
Wat van essentieel belang is bij RDP / Citrix is dat je het of wel gebruikt (en dan je data naast je servers opslaat) of niet... Niet half zoals je nu waarschijnlijk doet. Oftewel sla niets op het bureaublad op...
Zouden we het dan bijvoorbeeld op een NAS op moeten slaan o.i.d.?
En uiteraard moet je geen bandbreedte verbruikende progs draaien die je RDP's wegdrukken, ik heb wel eens gezien dat iemand zat te torrenten en dan klagen over slechte RDP, tja je hele uitgaande lijn zit vol.
Torrenten of streamen doen we niet :P
En je kan eens kijken naar je router / firewall meeste hedendaagse bieden wel iets van QoS / bandbreedte reserveringen aan zodat je gewoon een stukje opzij kan zetten voor RDP wat niemand mag gebruiken voor iets anders.
Hier zou ik inderdaad even naar kunnen kijken. We hebben volgens mij een ExperiaBox v8/v9, dus ik kan daar even naar kijken.

• .Maarten
Een gigabit glas verbinding? Of heb je er gewoon een simpel adsl lijntje liggen? Het gaat om de internet verbinding. Niet om de interne netwerk verbinding.

• Gomez12
Jantje2000 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:04:
[...]
Volgens mij is dat gewoon een Gigabit aansluiting
Ik zeg dat dat niet zo is. Het gaat niet om de interne aansluiting, maar om op het hoofdkantoor om de internet aansluiting en op de vestiging de internet aansluiting.
[...]

Hiermee zou je inderdaad gelijk kunnen hebben. We openen dan de bestanden van o.a. het bureaublad. Het kan natuurlijk dat dat ervoor zorgt dat het trager gaat, maar we merken bijvoorbeeld ook dat de muis lagt. Dus als je iets op het bureaublad selecteert loopt die blauwe vierkant best wel achter. Dat ligt denk ik niet aan bestanden of bandbreedte?
Duidt nog steeds op bandbreedte...
[...]

Zouden we het dan bijvoorbeeld op een NAS op moeten slaan o.i.d.?
Dat zou een optie zijn, maar begrijp wel dat het dan voor de vestigingen weer trager wordt om die bestanden lokaal in een mailtje te stoppen of even uit te printen als dat niet via RDP verloopt.

Want als de verbinding traag is dan is of het werken op de server traag of het lokaal werken, pick your evil of upgrade de verbinding
[...]
Torrenten of streamen doen we niet :P
Meet je dit of denk je dit? Ik zie vaak genoeg dat mensen dat denken terwijl als je het gaat meten dan staat er 5x internet radio aan, zijn x Gb WeTransfer bestanden eerder de norm dan de uitzondering en dan vraagt men zich af waarom een 8MB adsl het niet trekt...

• Jantje2000
Gomez12 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:18:
[...]

Ik zeg dat dat niet zo is. Het gaat niet om de interne aansluiting, maar om op het hoofdkantoor om de internet aansluiting en op de vestiging de internet aansluiting.
Hoe/Waar kan ik zien hoeveel bit die aansluiting is?
[...]

Dat zou een optie zijn, maar begrijp wel dat het dan voor de vestigingen weer trager wordt om die bestanden lokaal in een mailtje te stoppen of even uit te printen als dat niet via RDP verloopt.

Want als de verbinding traag is dan is of het werken op de server traag of het lokaal werken, pick your evil of upgrade de verbinding
Dan is een NAS niet super handig, want de bedoeling is juist dat alles sneller gaat werken. Wat zou jij dan aanraden. Kunnen we dan enkel de verbinding upgraden?
[...]

Meet je dit of denk je dit? Ik zie vaak genoeg dat mensen dat denken terwijl als je het gaat meten dan staat er 5x internet radio aan, zijn x Gb WeTransfer bestanden eerder de norm dan de uitzondering en dan vraagt men zich af waarom een 8MB adsl het niet trekt...
Ik weet dit. we gebruiken namelijk per 4 computers maar 1 GB internet per maand op het werk. En dat is gisteren gemeten :)

• Gomez12
Jantje2000 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:01:
[...]
Hoe/Waar kan ik zien hoeveel bit die aansluiting is?
In je facturen die je betaald? Kom op zeg een beetje eigen initiatief mag ook wel, iemand bij jullie bedrijf heeft die contracten afgesloten, zoek die contracten op of de facturen die daarvan waarschijnlijk maandelijks komen of ...
[...]
Dan is een NAS niet super handig, want de bedoeling is juist dat alles sneller gaat werken. Wat zou jij dan aanraden. Kunnen we dan enkel de verbinding upgraden?
In wezen wel, als dat de bottleneck is (wat nog niet 100% zeker is).
[...]
Ik weet dit. we gebruiken namelijk per 4 computers maar 1 GB internet per maand op het werk. En dat is gisteren gemeten :)
Ehm, tja ik vrees het ergste voor jullie verbinding dan. Met 4Mbps moet je al in een half uur 1 GB kunnen binnenhalen. Oftewel zelfs een enkele isdn verbinding 128kbps zou op maandbasis voor jullie nog volstaan.

• .Maarten
Draai eens een paar speedtesten.

Bijvoorbeeld http://www.speedtest.net/ en dan graag 3x achter elkaar en dan een andere server kiezen en nog een keer 3x draaien. En kijk dan eens wat voor snelheden je haalt.

Maar je draait op consumenten hardware. En W10 mag maar door 1 gebruiker tegelijk worden gebruikt. Het is nou niet echt bepaald een goede oplossing. Je zegt ook dat je wachtwoordzinnen gebruikt. Maar gebruik je ook een firewall? VPN? Worden ip's geblokkeerd bij een x aantal foute inlogpogingen? Of heb je gewoon poort 3389 wagenwijd open staan voor iedereen op het internet?

• Jantje2000
Gomez12 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:12:
[...]

In je facturen die je betaald? Kom op zeg een beetje eigen initiatief mag ook wel, iemand bij jullie bedrijf heeft die contracten afgesloten, zoek die contracten op of de facturen die daarvan waarschijnlijk maandelijks komen of ...
Het is geen onwilligheid. Ik snapte niet direct wat je bedoelde, maar vandaag zat ik op school en toen snapte ik je vraag opeens. Eigen initiatief nemen wil ik wel.

Wat betreft de verbinding. Dit is een KPN zakelijk internet tot 50 Mbps - 5 Mbps. Ik denk dat de upload dan inderdaad het probleem is. Zouden we dan bijvoorbeeld een server aan moeten schaffen en die in een datacenter zetten, zodat de upload beter zal zijn?
[...]

Ehm, tja ik vrees het ergste voor jullie verbinding dan. Met 4Mbps moet je al in een half uur 1 GB kunnen binnenhalen. Oftewel zelfs een enkele isdn verbinding 128kbps zou op maandbasis voor jullie nog volstaan.
Waar ik het over had dat was de download, dus dan zouden we nog tragere verbinding hebben over de upload. Dat we zo weinig internet gebruiken komt omdat we maar weinig taken hebben die via internet verlopen. We zijn ook geen ICT-bedrijf, maar het is hier gewoon een fabriek. Een slechtere verbinding zou dus niet handig zijn. Of begrijp ik je nu verkeerd?
.Maarten schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:10:
Een gigabit glas verbinding? Of heb je er gewoon een simpel adsl lijntje liggen? Het gaat om de internet verbinding. Niet om de interne netwerk verbinding.
Het is gewoon een simpel ADSL lijntje.
.Maarten schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:47:
Draai eens een paar speedtesten.

Bijvoorbeeld http://www.speedtest.net/ en dan graag 3x achter elkaar en dan een andere server kiezen en nog een keer 3x draaien. En kijk dan eens wat voor snelheden je haalt.
Server 1 1e keer : 6.38 down en 0.63 up
Server 1 2e keer : 6.33 down en 0.62 up
Server 1 3e keer : 6.34 down en 0.60 up

Server 2 1e keer : 6.41 down en 0.40 up
Server 2 2e keer : 6.44 down en 0.52 up
Server 2 3e keer : 6.31 down en 0.53 up
Maar gebruik je ook een firewall?
We gebruiken inderdaad een firewall
VPN? Worden ip's geblokkeerd bij een x aantal foute inlogpogingen? Of heb je gewoon poort 3389 wagenwijd open staan voor iedereen op het internet?
Geen VPN. Ze worden na x aantal fout inloggen niet geblokkeerd. Poort 3389 staat inderdaad gewoon open.
Ik moet inderdaad misschien iets meer aan de veiligheid gaan doen.

Nadat ik de upload heb gezien denk ik dat dat inderdaad het probleem is. Raden jullie dan een datacenter + professionele server aan, of moet ik gewoon de huidige verbinden laten upgraden?

• .Maarten
Een datacenter is nog niet nodig. Maar je verbinding zou ik toch zeker wel laten upgraden. Liefst naar een glasverbinding. Maar mocht er geen betere verbinding beschikbaar zijn dan kun je een verhuizing naar een datacenter overwegen. Let even op dat ADSL geen minimale snelheid heeft. Het kan zijn dat je gewoon niet meer kunt halen via ADSL op die locatie. Je kunt dan je pakket wel upgraden maar daar schiet je dan niks mee op.

Speedtest meet in Megabit per seconde. De upload waardes die je geeft zijn zo extreem laag dat het een wonder is dat er ook maar op afstand gewerkt kan worden met een paar man.

Een "echte" server kan nooit kwaad. Of tenminste een pc met een server os.

Als ik je reacties zo zie kan ik alleen maar aanraden om het uit te besteden.

[ Voor 14% gewijzigd door .Maarten op 21-02-2017 14:08 ]

• Gomez12
Jantje2000 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:00:
[...]
Wat betreft de verbinding. Dit is een KPN zakelijk internet tot 50 Mbps - 5 Mbps. Ik denk dat de upload dan inderdaad het probleem is.
Ok, dus het is DSL, oftewel je max is 5Mbps, je reguliere snelheid weet je praktisch niet (of tenminste je speedtest doet het ergste vermoeden). Het nadeel alleen van DSL is dat als je tegen kabellengtes aan gaat zitten (wat ik wel vermoed als jullie ook nog een fabriek zijn, oftewel waarschijnlijk buiten een woonwijk geplaatst) en dan kan DSL gewoon niet hoger, er gaat gewoon niet meer door die kabel ongeacht welk DSL abbo je neemt.

En je mist nog de verbinding van je 2e vestiging.
Zouden we dan bijvoorbeeld een server aan moeten schaffen en die in een datacenter zetten, zodat de upload beter zal zijn?
Het kan, maar het kan ook zijn dat je hoofdvestiging dan langzamer gaat want ipv gigabit verbinding over een paar 100m moet die opeens werken over veelal een 100mbit verbinding over kilometers.
Het hoeft niet merkbaar te zijn, het kan best goed gaan. Maar het kan ook fout gaan...
[...]
Server 1 1e keer : 6.38 down en 0.63 up
Server 1 2e keer : 6.33 down en 0.62 up
Server 1 3e keer : 6.34 down en 0.60 up

Server 2 1e keer : 6.41 down en 0.40 up
Server 2 2e keer : 6.44 down en 0.52 up
Server 2 3e keer : 6.31 down en 0.53 up
Yikes... Kijk dan bijv eens op : https://www.providercheck.nl/ wat de afstand tot het verbindingspunt is, want ik vermoed dat die gewoon hoog is.
[...]
Geen VPN. Ze worden na x aantal fout inloggen niet geblokkeerd. Poort 3389 staat inderdaad gewoon open.
Ik moet inderdaad misschien iets meer aan de veiligheid gaan doen.
Simpele dingen die ik altijd hanteer : Heb ik medewerkers in China, nope gewoon groffe ip-block op China. Heb ik medewerkers in Rusland, nope gewoon groffe ip-block op Rusland. Et voilà, 80/90% van het internetruis is weg.
Nadat ik de upload heb gezien denk ik dat dat inderdaad het probleem is. Raden jullie dan een datacenter + professionele server aan, of moet ik gewoon de huidige verbinden laten upgraden?
Als je het in een datacenter gaat hangen zonder iets aan je verbindingen te doen gaat dus iedereen op je hoofdkantoor door die verbinding waarover je vestiging (waar ik aanneem dat er minder mensen) al niet eens kan werken.

Ik zou zeggen haal er een professional bij die de boel even gaat doormeten en die met een voorstel komt.

• Jantje2000
Misschien is het inderdaad het beste om er een professional bij te halen. Glasvezel is hier niet mogelijk. Misschien neem ik verder nog een VPS'je om te kijken of het daarmee beter zou werken, met die internetsnelheid, zodat ik weet of een colocatie zou helpen. In ieder geval bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Jantje2000 op 21-02-2017 21:12 ]

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 19:55

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Nu is het RDP protocol ook niet het meest zuinige protocol qua bandbreedte. Dus ja de verbinding mag beter performen, maar het lost het misschien niet direct op.

Wat voor werk doen jullie via de RDP sessie? Veel grafisch werk? Wat zijn de settings van de rdp-connectie?

Downscalen op kwaliteit in grafische settings van RDP kan misschien voor nu de boel al iets verbeteren. Maar als je autocad of veel Word met plaatjes erin open hebt staan dat gaat het hard en helpt het niet echt.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Meten is weten ;)

Zoek eens uit/laat uitzoeken wat voor verbindingen het exact zijn, meet de gebruikte bandbreedte, latency checks et cetera. Op dit moment kunnen 100 dingen de oorzaak zijn.

Dus, meten, en daarna mogelijke oorzaken uitsluiten :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Jantje2000
meten zal ik binnenkort gaan doen. Wat we doen is eigenlijk enkel mail lezen, orderverwerking en excel. De settings van RDP zou ik binnenkort even naar moeten gaan kijken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En dat is prima, maar dit topic gaat wel naar Netwerken :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 15:57
Barreljan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:07:
Nu is het RDP protocol ook niet het meest zuinige protocol qua bandbreedte. Dus ja de verbinding mag beter performen, maar het lost het misschien niet direct op.
Deze uitspraak is toch wel wat achterhaald. Microsoft heeft de afgelopen Windows versies een enorme inhaalsslag gemaakt op het gebied van RDP.

• unezra
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

m3gA schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Deze uitspraak is toch wel wat achterhaald. Microsoft heeft de afgelopen Windows versies een enorme inhaalsslag gemaakt op het gebied van RDP.
Dat dus. Ik werk vrij regelmatig op 2x 1680x1050 RDP, via een VPN. Daar zitten een aantal trage schakels tussen, waaronder de 54MBit max WiFi bridge tussen mijn kantoor boven en mijn router in de meterkast en een internet verbinding op kantoor waar op momenten niet veel meer dan een paar MBit van over blijft. (We hebben 100MBit glas maar dat word ook gebruikt voor replicatie en internet, dus voor mijn individuele RDP verbinding blijft niet zo heel erg veel over.)

Werkt eigenlijk altijd prima, bandbreedte is daar niet het probleem.

Als ik naar het probleem van TS kijk denk ik dat wat anderen ook aangeven, het misschien wel het moment is d'r een professional bij te halen. Ik begin namelijk bang te worden dat die RDP verbinding niet de enige uitdaging is, maar dat d'r ook wat issues gaan zijn op gebied van data opslag, backups, intern netwerk, etc.

Het komt op mij een beetje houtje-touwtje over en da's leuk in een hobbysetup, maar hier hangt een heel bedrijf aan. Dan is het geen slecht idee de basis neer te laten leggen door mensen die dat vaker hebben gedaan en het hen mee te kijken hoe ze het hebben gedaan.

TS, je geeft aan dat je nog op school zit. Doe je een ICT opleiding?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Jantje2000 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:04:

[...]

We gebruiken gewoon de ingebouwde RDP mogelijkheid van Windows 10

[...]

6 tot 7 :+ Ook dit helpt niet echt mee met de snelheid inderdaad, maar binnen het eigen netwerk loopt het wel soepel, hoewel er waarschijnlijk meer RAM zit aan te komen.
Met 6 tot 7 tegelijk op 1 windows 10 pc? Dat is erg knap, mogelijk even de licentie voorwaarden lezen...
Of bedoel je dat de clients op W10 draaien?
En RDP open naar buiten is ook erg eng...

Mijn advies, haal een expert er bij.
Er zijn zo te lezen heel veel dingen niet op orde om het momenteel in-house te draaien.
Mogelijk dat een Office365 of de "Cloud" een betere keus is.

• Jantje2000
Ik ga denk eens met een professional spreken idd

Pagina: 1