Welk merkje is goed voor mijn witte en rode tulpen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvans
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 06:25
Goedenavond beste mede-Tweakers!

Zoals de titel al een beetje weggeeft ben ik op zoek naar de waarheid achter wat nou een goed merk is voor RCA naar RCA kabels van een meter of 7. De kabel die ik nu gebruik heeft een ruis, en om eerlijk te zijn zorgt dat ervoor dat dat de normaal rustgevende activiteit van muziek beluisteren veranderd in een agressie opwekkende hel. Om nog wat achtergrond info te geven gaat het hier om een kabel van een die van een pc via een hoogwaardig omvormstukje van jack naar female RCA gaat en daarna via de betreffende kabel naar een Sony STR-D665 versterker gaat.

Voordat er vragen komen of de ruis ergens anders vandaan kan komen; nee, ik heb het probleem heel specifiek tot de kabel weten te lokaliseren.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zelf iets in elkaar solderen? Stukje tasker kabel met nette tulpjes eraan. Of van Jack naar rca evt?

Ook langs de kabel geen storingsbronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-10 00:34
En ligt het aan de kabel, de connectoren of aan jouw jack-adaptertje?
Gaat het over een ritmische ruis, gekraak of om een brom?

Maar inderdaad, zelf 3,5mm Jack en RCA solderen aan een goede afgeschermde kabel en je bent klaar. Neutrik tulpjes en 3,5 mini-jack op een mogami kabel, beter kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Royvans schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:05:
Goedenavond beste mede-Tweakers!

Zoals de titel al een beetje weggeeft ben ik op zoek naar de waarheid achter wat nou een goed merk is voor RCA naar RCA kabels van een meter of 7. De kabel die ik nu gebruik heeft een ruis, en om eerlijk te zijn zorgt dat ervoor dat dat de normaal rustgevende activiteit van muziek beluisteren veranderd in een agressie opwekkende hel. Om nog wat achtergrond info te geven gaat het hier om een kabel van een die van een pc via een hoogwaardig omvormstukje van jack naar female RCA gaat en daarna via de betreffende kabel naar een Sony STR-D665 versterker gaat.

Voordat er vragen komen of de ruis ergens anders vandaan kan komen; nee, ik heb het probleem heel specifiek tot de kabel weten te lokaliseren.

Alvast bedankt voor de hulp! :)
Weet je heeeeeel zeker dat de ruis niet uit je PC komt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

https://www.bax-shop.nl/r...abel/product-details.html
Ik heb die tussen mijn platenspeler en receiver gehad, ik had 10 meter nodig omdat hij via de kruipruimte liep maar nooit last gehad van enige ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Ruis of brom?
Is een wezenlijk verschil.

Ruis kan ik me niet voorstellen dat dat wordt veroorzaakt door een slechte kabel.
Brom kan wel, veroorzaakt door slechte afscherming van de kabel of een aardlus tussen receiver en pc.

Koop gewooon een fatsoenlijke kabel van bijvoorbeeld profigold bij allekabels.nl

Brom door een aardlus is te voorkomen door een ground loop isolator.
Pagina: 1