Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:41:
[...]

Nee daar doe ik niet aan heb er ook geen verstand van
Krijg je consequent dat resultaat als je hem een paar keer runt?

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Bart2005 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:43:
[...]

Krijg je consequent dat resultaat als je hem een paar keer runt?
Yep gelijk als ik start begint hij al met de fouten.. Hoe langer ik het open houd hoe meer fouten hij vind.

• Bart2005
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:44:
[...]

Yep gelijk als ik start begint hij al met de fouten.. Hoe langer ik het open houd hoe meer fouten hij vind.
Ik zal dat ook eens even proberen...

• jayfunk
Bart2005 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:45:
[...]

Ik zal dat ook eens even proberen...
Wat zou ik moeten proberen?

• Bart2005
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:46:
[...]

Wat zou ik moeten proberen?
Nee, ik ga die burnin test ook proberen.

Ik krijg geen cpu errors.
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:52:
Vind het wel raar dat de cpu zo snel defect kan raken zonder een overclock te voeren. Hij is amper een jaar oud.
Ik heb ook getest. Geen cpu errors. Lijkt me toch vrij ernstig. Of de crashes daardoor komen is dan weer de vraag.

[ Voor 49% gewijzigd door Bart2005 op 21-02-2017 17:54 ]

• jayfunk
Vind het wel raar dat de cpu zo snel defect kan raken zonder een overclock te voeren. Hij is amper een jaar oud en de garantie bon die ben ik ook kwijt :(

[ Voor 16% gewijzigd door jayfunk op 21-02-2017 17:52 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:52:
Vind het wel raar dat de cpu zo snel defect kan raken zonder een overclock te voeren. Hij is amper een jaar oud en de garantie bon die ben ik ook kwijt :(
Alles gaat een keer kapot. CPU's gaan over het algemeen zelden kapot maar pech kan je altijd hebben.

Qua garantie zou ik kijken of je wat met de winkel kan regelen. Mogelijk hebben ze de bon daar wel of is het aan te tonen door de betaling op te zoeken.

Edit: Draai anders eens voor de zekerheid LinX met geheugen op All. Als de CPU een probleem heeft moet dat met dit programma ook te zien zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2017 18:18 ]

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurd als je hardware rendering in firefox/chrome/edge uitzet.
Misschien ook eens via Windbg wat er gebeurd op het moment dat je er een debugger aan het firefox process hangt.

pak voor de lol is een internet explorer 11 (deze gebruikt geen hardware rendering) . grote kans dat je daarmee geen issues hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Aionicus op 21-02-2017 18:05 ]

• jayfunk
Aionicus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:03:
Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurd als je hardware rendering in firefox/chrome/edge uitzet.
Misschien ook eens via Windbg wat er gebeurd op het moment dat je er een debugger aan het firefox process hangt.

pak voor de lol is een internet explorer 11 (deze gebruikt geen hardware rendering) . grote kans dat je daarmee geen issues hebt.
Hardware rendering heb ik uitgezet maar dat helpt niet..
Windbg heb ik nog niet van gehoord zou u mij kunnen uitleggen of naar een guide linken hoe ik dat moet doen?

• jayfunk
PilatuS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Alles gaat een keer kapot. CPU's gaan over het algemeen zelden kapot maar pech kan je altijd hebben.

Qua garantie zou ik kijken of je wat met de winkel kan regelen. Mogelijk hebben ze de bon daar wel of is het aan te tonen door de betaling op te zoeken.

Edit: Draai anders eens voor de zekerheid LinX met geheugen op All. Als de CPU een probleem heeft moet dat met dit programma ook te zien zijn.
Met lynx krijg ik ook een error.

https://gyazo.com/973cdd455afe90516d6f7b27c78c30f7

• PilatuS
  • Niet online
De kans dat de CPU defect is word dan wel heel erg groot. Het zou ook nog aan het moederbord kunnen liggen, maar dat is eigenlijk alleen te testen door er een andere CPU in te stoppen.

• jayfunk
PilatuS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:31:
[...]

De kans dat de CPU defect is word dan wel heel erg groot. Het zou ook nog aan het moederbord kunnen liggen, maar dat is eigenlijk alleen te testen door er een andere CPU in te stoppen.
Heb geen andere cpu bij de hand dus kan het niet testen helaas :(

Wel raar dat alleen chrome en Firefox flippen.. Tijdens het spelen van games heb ik geen last heel af en toe tijdens het starten van een game of een programma geeft hij een fout en de 2 de keer dat ik het probeer opent hij het spel of programma gewoon normaal op en crasht daarna ook niet..

Normaal zou ik toch wel bluescreens enzo moeten krijgen bij een defecte cpu??

[ Voor 33% gewijzigd door jayfunk op 21-02-2017 18:46 ]

• Bart2005
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:44:
[...]

Heb geen andere cpu bij de hand dus kan het niet testen helaas :(

Wel raar dat alleen chrome en Firefox flippen.. Tijdens het spelen van games heb ik geen last heel af en toe tijdens het starten van een game of een programma geeft hij een fout en de 2 de keer dat ik het probeer opent hij het spel of programma gewoon normaal op en crasht daarna ook niet..

Kun je misschien ook nog even de eventlog's van de Passmark burnin plaatsen? (tabblad event log en eventueel ook het temperatuur tabblad).

Hij zegt er dit over:
The execution of a mathematical operation came up with the wrong result (e.g. 1 + 1 = 3). This is a very serious error for a computer as it means the computer is incapable of execution the same sequence of instructions to get the same result. Possible reasons are faulty RAM, System bus, CPU or overheating. There is a strong chance that your computer will crash or lock up just after an error like this because if the computer can’t add two numbers correctly, there is a good chance that it can’t continue to run a program either.

Ernstig dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Bart2005 op 21-02-2017 19:01 ]

• jayfunk
Bart2005 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Kun je misschien ook nog even de eventlog's van de Passmark burnin plaatsen? (tabblad event log en eventueel ook het temperatuur tabblad).

Hij zegt er dit over:
The execution of a mathematical operation came up with the wrong result (e.g. 1 + 1 = 3). This is a very serious error for a computer as it means the computer is incapable of execution the same sequence of instructions to get the same result. Possible reasons are faulty RAM, System bus, CPU or overheating. There is a strong chance that your computer will crash or lock up just after an error like this because if the computer can’t add two numbers correctly, there is a good chance that it can’t continue to run a program either.

Ernstig dus.
Deze bedoelt je misschien?

https://gyazo.com/8b264444d23eabc5ac5247f0d96dc371

• jayfunk
Ik snap het nu even niet is het nu zeker weten de processor dat kapot is of kan het probleem ook ergens anders liggen?

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik denk dat het aannemelijk is en zal je daarom willen aanraden om eerst ,middels een andere CPU, te kijken of dit het probleem oplost.

• PilatuS
  • Niet online
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:44:
[...]
Zo simpel is het niet. Ik heb een keer een PC gehad met een defecte CPU die alleen problemen gaf als er veel data over het netwerk ging. Iedere stresstest was stabiel. Die PC kon uren lang games of LinX draaien. Zodra er echter voor meer dan 5 minuten meer dan 10MB/s over het netwerk ging liep de PC vast.
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:05:
Ik snap het nu even niet is het nu zeker weten de processor dat kapot is of kan het probleem ook ergens anders liggen?
Dat is alleen zeker te weten door met een andere CPU te testen. Ja, het kan ergens anders aan liggen ook al is die kans niet zo groot. Zonder met andere onderdelen aan de slag te gaan is er niet zoiets als 100% zeker, zo werkt het gewoon niet.

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
"Incorrect mathematical addition"
"Incorrect mathematical subtraction"
"Incorrect mathematical division"
"Incorrect mathematical multiply"

"These errors occur when numbers are added, subtracted, divided and multiplied together (respectively) and the result is incorrect. This is a serious error, and could be caused by overclocking or overheating of the CPU. Typically, systems that have these types of errors exhibit other obvious problems."

Oftewel, waarschijnlijk je CPU inderdaad. Aangezien jij je processor niet over hebt geklokt is het waarschijnlijk oververhitting geweest.. Weet je zeker dat de koeler goed is geïnstalleerd? ( Lijkt me wel, anders wordt het lastig om te gamen )

Ik zou een andere CPU proberen, hoogst waarschijnlijk dat dat het probleem is..

• jayfunk
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:12:
"Incorrect mathematical addition"
"Incorrect mathematical subtraction"
"Incorrect mathematical division"
"Incorrect mathematical multiply"

"These errors occur when numbers are added, subtracted, divided and multiplied together (respectively) and the result is incorrect. This is a serious error, and could be caused by overclocking or overheating of the CPU. Typically, systems that have these types of errors exhibit other obvious problems."

Oftewel, waarschijnlijk je CPU inderdaad. Aangezien jij je processor niet over hebt geklokt is het waarschijnlijk oververhitting geweest.. Weet je zeker dat de koeler goed is geïnstalleerd? ( Lijkt me wel, anders wordt het lastig om te gamen )

Ik zou een andere CPU proberen, hoogst waarschijnlijk dat dat het probleem is..
Oh ik heb gewoon watercooling van raijintek die enorm goed koelt en heb hem vorig jaar ingebouwd en werkte gewoon als een treintje tot 2 dagen terug toen begon opeens mijn browsers te crashen.. Ik doe ook geen overclocking ofso omdat ik er toch geen verstand van heb en deze opstelling al snel genoeg is voor 1080p gaming liet ik alles gewoon op standaar clock draaien.. Heel vreemd doe je geen overclock gaat toch de stuk :( Jammergenoeg heb ik ook de bon er niet meer van en weet ook niet meer waar ik de processor vandaan heb gehaald vorig jaar.. Had het met een aanbieding gekocht en alle onderdelen van verschillende shops besteld en dus alles kwijt helaas :(

[ Voor 17% gewijzigd door jayfunk op 21-02-2017 19:17 ]

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:14:
Oh ik heb gewoon watercooling van raijintek die enorm goed koelt en heb hem vorig jaar ingebouwd en werkte gewoon als een treintje tot 2 dagen terug toen begon opeens mijn browsers te crashen..
"Could be caused by", zijn dus niet de enige mogelijkheden, al zijn dat de grootste veroorzakers van dit probleem. Maar ik denk dat de meeste het er wel mee eens zijn dat je 'even' een andere processor moet proberen..

• jayfunk
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:17:
[...]

"Could be caused by", zijn dus niet de enige mogelijkheden, al zijn dat de grootste veroorzakers van dit probleem. Maar ik denk dat de meeste het er wel mee eens zijn dat je 'even' een andere processor moet proberen..
Helaas kheb geen reserve processor waarmee ik kan testen..

Ik heb rma aangevraagd bij intel hopelijk vragen ze niet om een kassabon..

Heb ongeveer 10 jaar trug ook zon processor probleem gehad en toen konden ze hem wel inruilen zonder kassabon hoop dat het nog zo is..

• Bart2005
Zeker. En nu misschien nog even de temperatuurtab.

• jayfunk
Bart2005 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:24:
[...]

Zeker. En nu misschien nog even de temperatuurtab.
Oeh daar gaat hij.. Blue screen gehad nadat ik 10 minuten de burnin test heb laten uitvoeren.. De temps zijn oke gaan niet boven de 65 graden..

https://gyazo.com/b83bc03124c3a1a9574003c780f5149c

[ Voor 21% gewijzigd door jayfunk op 21-02-2017 19:34 ]

• Bart2005
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:31:
[...]

Oeh daar gaat hij.. Blue screen gehad nadat ik 10 minuten de burnin test heb laten uitvoeren.. De temps zijn oke gaan niet boven de 50 graden dus das wel netjes..
Dan is het (dus..) de cpu of de systeembus. Met een andere cpu sluit je de cpu uit en met een ander moederbord de systeembus. Leuk is anders. Maar het is nu wel duidelijk dat niet alleen de browsers crashen en dat het probleem (hoogstwaarschijnlijk) terug is gebracht tot deze 2 zaken. Sterkte ermee. En hou ons op de hoogte.

Ik gok trouwens op de systeembus als veroorzaker. Dat komt verder zonder garantie. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bart2005 op 21-02-2017 19:39 ]

• jayfunk
Bart2005 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Dan is het (dus..) de cpu of de systeembus. Met een andere cpu sluit je de cpu uit en met een ander moederbord de systeembus. Leuk is anders. Maar het is nu wel duidelijk dat niet alleen de browsers crashen en dat het probleem (hoogstwaarschijnlijk) terug is gebracht tot deze 2 zaken. Sterkte ermee. En hou ons op de hoogte.
Bedankt voor de info..

Ik heb rma aangevraagd bij intel eens kijken of ze de processor willen omruilen..
Als ik een nieuwe processor krijg en de probleem blijft nog bestaan dan koop ik wel een nieuwe mobo.. Niks aan te doen... Dat word eerst afwachten op intel..

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoe sluiten we nu uit of moederbord (systeembus) defect is of de CPU?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Falcon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:19:
Door hardware te wisselen uiteraard.

• jayfunk
Falcon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:19:
Dat weet ik niet.. Ik heb geen reserve moederbord of een reserve processor.. Ik ga toch eerst wachten wat intel gaat zeggen.. Als ze hem willen ruilen dan wacht ik tot ik de nieuwe processor opgestuurd krijg.. Zo niet dan probeer ik een computerzaak om te checken of de processor of mobo stuk is.. Ik laat het in ieder geval weten zodra het opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door jayfunk op 21-02-2017 20:27 ]

• Bart2005
jayfunk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Dat weet ik niet.. Ik heb geen reserve moederbord of een reserve processor.. Ik ga toch eerst wachten wat intel gaat zeggen.. Als ze hem willen ruilen dan wacht ik tot ik de nieuwe processor opgestuurd krijg.. Zo niet dan probeer ik een computerzaak om te checken of de processor of mobo stuk is.. Ik laat het in ieder geval weten zodra het opgelost is.
Misschien is er een processor te lenen die het doet in het moederbord. Als het de systeembus is dan heb je het probleem hoogstwaarschijnlijk (maar niet 100% zeker..) met een andere processor ook.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Heb je wel voldoende airflow in je kast?

Met een watergekoelde CPU mis je een hoop airflow die anders langs de VRMs stroomt.

• PilatuS
  • Niet online
Thralas schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:11:
Heb je wel voldoende airflow in je kast?

Met een watergekoelde CPU mis je een hoop airflow die anders langs de VRMs stroomt.
Dat zal niet de oorzaak van dit probleem zijn. Heb de VRM blokken van mijn vorige moederbord iedere dag zo heet gehad dat je je vingers er aan brand, dan nog is de hele PC stabiel. Dit moederbord had 0,0 airflow op de VRM blokken en heeft 2 jaar stabiel gedraait.

• jayfunk
Er zit gewoon genoeg airfrow in mijn kast dat kan het probleem denk niet zijn er zitten 6 fans in mijn kast..

Heb net een reply gekregen van intel..

Thank you for having contacted Intel customer support and for all the information provided. From the photo I can definitely say that your CPU have some serious issues. I would suggest you to replace it. In order to be able to do that I will need some more additional information on top:

Could you please provide me with full shipping address?
I will need your correct telephone number as well.
 fpo: L604F27?
 atpo: M61020T60292? right?

Thank you in advance for your reply

Best regards,

Nou ik heb ze dus de nodige informatie gegeven en kijken hoe het afloopt.

Denk wel dat ze hem gaan ruilen..

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:18

NSG

Je weet niks!

Van begin tot eind gelezen en nooit gedacht dat een defecte CPU dit soort symptomen zou kunnen veroorzaken. Ik dacht zelf dat het vrijwel zeker gealtereerd was aan de netwerkkaart(driver) en dan mogelijk i.c.m. slecht wifi bereik/bekabeling.

Niet dat we nu bevestiging hebben dat de CPU dé oorzaak is, maar dat de CPU defect is, is wel duidelijk. Houd ons op de hoogte OP!

• jayfunk
NSG schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:17:
Van begin tot eind gelezen en nooit gedacht dat een defecte CPU dit soort symptomen zou kunnen veroorzaken. Ik dacht zelf dat het vrijwel zeker gealtereerd was aan de netwerkkaart(driver) en dan mogelijk i.c.m. slecht wifi bereik/bekabeling.

Niet dat we nu bevestiging hebben dat de CPU dé oorzaak is, maar dat de CPU defect is, is wel duidelijk. Houd ons op de hoogte OP!
Ja ik heb idd ook helemaal niet aan de cpu gedacht anders had ik die burnin test gelijk uitgevoerd.. Het eerste waar ik aan dacht was een virus maar na een paar keer formatteren en geen resultaat moest ik wel ergens anders zoeken.. Na al dat testen bedacht ik het om eens de cpu te testen waar dus ook de fout bleek te zijn.. Ik ga in ieder geval na het ontvangen van de vervangende cpu de burnin test weer uitvoeren en als het dan is opgelost laat ik dat hier weten zo niet dan maar een nieuwe moederbord erin..

• PilatuS
  • Niet online
NSG schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:17:
Van begin tot eind gelezen en nooit gedacht dat een defecte CPU dit soort symptomen zou kunnen veroorzaken.
Meestal zijn defecten vrij simpel, maar af en toe kom je dingen tegen waar je gewoon niets van snapt. Hoe onlogisch het soms ook is soms kom je de meest vreemde dingen tegen. Bijvoorbeeld de defecte CPU die ik had die alleen problemen gaf met hoog netwerkverkeer. Dat heeft dagen gekost om achter te komen waar het aan lag. Uiteidenlijk een compleet nieuwe PC gebouwt op de CPU na, want dat zal het toch wel niet zijn 8)7 Toen werd het duidelijk dat het de CPU wel moest zijn.

• jayfunk
PilatuS schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Meestal zijn defecten vrij simpel, maar af en toe kom je dingen tegen waar je gewoon niets van snapt. Hoe onlogisch het soms ook is soms kom je de meest vreemde dingen tegen. Bijvoorbeeld de defecte CPU die ik had die alleen problemen gaf met hoog netwerkverkeer. Dat heeft dagen gekost om achter te komen waar het aan lag. Uiteidenlijk een compleet nieuwe PC gebouwt op de CPU na, want dat zal het toch wel niet zijn 8)7 Toen werd het duidelijk dat het de CPU wel moest zijn.
Idd dit is ook niet mijn eerste keer met een kapotte cpu, had het 10 jaar trug ook al gehad maar toen kreeg ik allemaal bluescreens en was het makkelijk op te sporen..

Hopelijk is het de cpu want kheb geen garantiebon van de mobo :D En gelukkig hoeft intel de bon niet te zien :D

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Laat ik daar maar niet op ingaan... :(
Ondertussen heeft dit helemaal niks (meer) te maken met CSA.
Schopje naar processoren e.d.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• jayfunk

• PilatuS
  • Niet online
Nooit SpeedFan gebruiken.

Een CPU temp van 24 graden onder load met een 6700K ? Zelfs idle klopt daar niets van, onder load is compleet onmogelijk. Als je een 6700K op 100% laat draaien moet de de temp minimaal 60 graden zijn, alles daar onder klopt gewoon niet.

Gebruik CoreTemp of HWMonitor en gooi SpeedFan van je PC af, dat programma is nutteloos.

• Bart2005
jayfunk schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Idd dit is ook niet mijn eerste keer met een kapotte cpu, had het 10 jaar trug ook al gehad maar toen kreeg ik allemaal bluescreens en was het makkelijk op te sporen..

Hopelijk is het de cpu want kheb geen garantiebon van de mobo :D En gelukkig hoeft intel de bon niet te zien :D
Het kan dus zoals gezegd ook nog de systeembus zijn...

• jayfunk
Bart2005 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Het kan dus zoals gezegd ook nog de systeembus zijn...
Daar komen we pas achter als ik binnenkort een nieuwe cpu krijg van intel of ik weet niet of ze hem testen maar als ze dat doen dan weten ze vast wel of hij defect is of niet.. dan krijg ik of een nieuwe of mijn eigen cpu weer trug..

De cpu is vandaag opgehaald.. Hoop dat ik volgende week een vervanging krijg.

[ Voor 8% gewijzigd door jayfunk op 24-02-2017 20:16 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je had geen ander moederbordje om je cpu te testen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jayfunk
Hackus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:07:
je had geen ander moederbordje om je cpu te testen ?
Nope helaas niet heb wel een ander computer maar met een heel ander socket dat niet past :(

• jayfunk
Vandaag heb ik de nieuwe processor binnen en het probleem was idd de processor want krijg geen fouten meer..
Pagina: 1 2 Laatste