Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb paar maanden terug een nieuwe OS geïnstalleerd op me computer.
Gebruik op dit moment Windows 8.1 Pro.

Sindsdien ik een nieuwe OS heb krijg ik af en toe een black screen, tijdens gamen, tijdens film kijken, tijdens surfen op internet zelfs bij niks doen gebeurd het.

Specs :

Systeemfabrikant : BIOSTAR Group
Systeemmodel : TA870U3+
Processor : AMD Phenom(tm) II x4 955 Processor
Bios-versie : American Megatrends inc. 080015, 28-12-2010
SMBIOS-Versie : 2.5
Bios-modus : Verouderd

Ik heb zelf de vermoeden dat het met BIOS te maken heeft.

Hebben jullie een reden waarom dit kan ontstaan?

Alvast bedankt!

PS : Tijdens het typen nu is het zelfs een paar keer ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
Ik heb hier drie schermen aangesloten staan waarbij één van de schermen dit ook af en toe doet. Even volgen dus maar, dit topic.

Ontopic: Wat voor monitor staat er aangesloten, en met wat voor kabel? Al een andere kabel geprobeerd? Welke videokaart zit er in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Monitor : Samsung S22C300H
Kabel : HDMI-aansluiting
Videokaart : Geforce GTX 750 Ti

Nog geen andere kabel geprobeerd, heb meestal VGA gebruikt maar sinds ik een nieuwe videokaart heb gebruik ik HDMI en sindsdien ontstaat het probleem ook met black screen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
Zat er bij de videokaart een DVI-VGA adapter? Dat zou misschien het proberen waard kunnen zijn. Uiteraard geen permanente oplossing, maar mogelijk sluit dat wel wat dingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is er niks bijgeleverd, maar er is inderdaad wel een aansluiting daarvoor. Probeer ik morgen wel.
Kan het niet met mijn BIOS te maken hebben?
Bios update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je PC niet vastloopt en gewoon netjes blijft lopen zonder foutmelding zou ik het probleem in het scherm of kabel zoeken.
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:31:
Kan het niet met mijn BIOS te maken hebben?
Die kans is heel klein.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Ik heb een Smasung P2770 met hetzelfde probleem. Op internet kwam ik een apar dingetjes tegen.

1. Probeer de stekker eens opnieuw in de adapter en scherm aan te sluiten
2. Vervang de adapter
3. Check op lekkende condensators
4. Koop een nieuw scherm :+

Ik ben nu stap vervang de adapter aan het proberen :) Maarja nog ff wachten tot die binnenkomt.
Je zou 3 met 2 kunnen wisselen als je direct de stoute schoenen aan wilt trekken

[ Voor 8% gewijzigd door Kadardar op 20-02-2017 17:38 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:07

Nemesizz

Untouchable

Dit doet mijn Samsung scherm (TV eigenlijk, maar gebruik em als monitor) helaas ook.

Gewoon willekeurig af en toe ineens 1 tot 3 seconden zwart beeld, geen signaal verlies, geen disconnect (als je bijvoorbeeld een disconnect hebt hoor je dat Windows geluidje dat iets is aan/afgesloten, net als USB zeg maar).

Ligt niet aan de videokaart/drivers whatever, want op de Playstation (die er ook op aangesloten zit) komt het af en toe ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

[b][
Ligt niet aan de videokaart/drivers whatever, want op de Playstation (die er ook op aangesloten zit) komt het af en toe ook voor.
Dus lijkt me de monitor/tv aansluiting het probleem?
Te veel speling misschien? :/

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:07

Nemesizz

Untouchable

evilweed schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Dus lijkt me de monitor/tv aansluiting het probleem?
Te veel speling misschien? :/
Nee, want als de kabel los zou zitten zou je de melding "No Signal" krijgen, en in Windows hoor je dan een geluidje dat die disconnect. Dat is allemaal niet het geval. Ook als je een kabel aansluit (dus los zit/weer contact zou maken enz) geeft die in beeld aan welk kanaal die zit (ding heeft 4 HDMI poorten), resolutie en Hz en dergelijke, dat doet die hier ook niet.

Gewoon zwart, 1 tot 3 seconden, en gaat dan gewoon weer verder.

Heb ook wel een keer een brakke HDMI kabel gehad, maar dan krijg je dus wel meldingen in beeld (no signal enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Hier hetzelfde probleem, heb een TV (Philips) aan me PC aangesloten.
Beeld valt dan even weg, het beeld scherm hoor je dan een paar tikjes geven en daarna komt het beeld weer terug.
TV is al 2x naar Philips geweest voor reparatie 2x printplaat vervangen (garantie)
Ik heb het er maar bij gelaten, soms vervelend als je midden in een game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb het zelfde probleem gehad, uiteindelijk bleek het probleem te zitten in de aansluiting bij de monitor . de kabel maakte op 1 v.d pins net niet goed contact, hier kwam ik per toeval achter.

ik had een hdmi naar dvi kabel en de DVI kant was aangedraaid, toen ik de kabel verving en aandraaide was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. andere kabel terug en ja hoor het was er weer (af en toe)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dunn0w schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:27:
Hier hetzelfde probleem, heb een TV (Philips) aan me PC aangesloten.
Beeld valt dan even weg, het beeld scherm hoor je dan een paar tikjes geven en daarna komt het beeld weer terug.
TV is al 2x naar Philips geweest voor reparatie 2x printplaat vervangen (garantie)
Ik heb het er maar bij gelaten, soms vervelend als je midden in een game zit.
offtopic:
Als toestel nog binnen de garantie zit en je stuurt hem weer in voor garantie, kun je natuurlijk vragen of ze nu voor de verandering eens goed willen laten kijken, omdat je recht hebt op een deugdelijk product. Kunnen ze dat niet, dan kan de winkel besluiten een ander exemplaar te geven, een alternatief product aanbieden, of de koop ontbinden. ;)
Pagina: 1