Oude TV vervangen, maar is dat de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 15:44
Op dit moment heb ik een 42 inch Panasonic tx-p42c10.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42C10 Zwart
Dit is op zich een prima tv, maar ook al zo'n 7 jaar oud.
Het model zelf is vrij lomp, maar dat was destijds natuurlijk gewoon zo.
De 42 inch is groot genoeg, ik zit ongeveer 2 meter van de tv vandaan.
Ik kijk voornamelijk films en sport, of zenders als National Geographic Wild en dergelijke. Gamen doe ik er bijna niet op, misschien 5 keer per jaar.

Het is niet zo dat ik direct een nieuwe TV wil hebben, maar als ik wel eens bij iemand anders ben, lijkt het beeld zoveel mooier en scherper. Vaak zijn dat ook wel tv's die boven m'n budget zitten, maar het ziet er gewoon prachtig uit.

Stel dat ik er goed op vooruit kan gaan, denk ik zelf aan zo'n €500,- Hiervoor kan natuurlijk geen top verwacht worden.
Stel dat ik bijvoorbeeld iets als http://www.mediamarkt.nl/...43pfs5301-12-1474444.html of deze http://www.mediamarkt.nl/..._lg-43uh603v-1476741.html, zou kopen, zou dat vele malen beter zijn dan mijn huidige aangaande beeldkwaliteit?

Als ik deze in de winkels ga bekijken kan ik dat lastig inschatten. Het lijkt mooi, maar inschatten hoe het thuis zal zijn blijft lastig.

Ik heb verder geen eisen aangaande SmartTV, of bepaalde ingangen of dergelijken. Geluid wordt via de receiver afgehandeld, ook de Raspberry en andere apparaten die eraan hangen.

De vraag die ik heb: Stel dat ik een nieuwe TV koop van maximaal €500,-, bijvoorbeeld uit de gegeven links, zal ik er dan flink op vooruit gaan ten opzichte van m'n huidige TV, of is dat amper de moeite waard?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
tJa met zoiets als dit ga je er veel op vooruit in beeld

pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver Maar die is 40 inch, dus zal je afwijzen (maar hij bestaat ook in 50). Nog iets over de maat, jij hebt een grote kast, met die slanke kasten van tegenwoordig, zou je best welvoor een 49 inch kunnen gaan, zonder dat je opeens met een maat zit die je lomp groot vindt, want een grote maat heb je nu ook al.

Die panasonic die ik je net gaf is 100Hz. Verder moet je voor dat geld vooral 50Hz verwachten, wat toch minder is.

Je zal weer met een "gaat wel Tv" zitten (niet met die pana, maar wel met een 50Hz sub-500 Tv(zeker een die Uhd en HDR is, dan heb je gewoon amper echte HDR, en UHD is niet echt de moeite op 43 inch)), maar dan voor deze tijd. Als je nu iets goed wilt, zou ik mijn budget minsten 900 maken (dan voor 100Hz UHD 49 inch gaan), maar dat zal je vast een waardeloze open deur vinden. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 20-02-2017 21:19 ]