Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Om verschillende redenen zou ik graag Google Wifi gaan gebruiken in mijn huis. Echter, het spul is nog niet te koop buiten de VS. Er zijn indicaties dat het naar NL komt, bv doordat Coolblue nu al een pagina ervoor heeft. Echter, een rechtstreekse vraag aan @madebygoogle via Twitter geeft een ontwijkend antwoord https://twitter.com/madebygoogle/status/831999829291180032. Een gesprek met een medewerker van Linksys/Belkin gaf een schamperende lach toen ik zei dat Google Wifi wel heel competitief geprijsd is vs de Linksys Velop. Zijn antwoord; Wij hebben al bevestiging dat ze niet in Europa gaan leveren, rot is dat potentiële Velop klanten nog blijven hopen.

Wie hier heeft een beter verhaal over wat waar is en wat niet? Komt Google Wifi wel of niet naar NL en/of Europa

g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Je kan gewoon de US versie bestellen (via amazon ofzo) en dan importeren.
Een snelle google search vind al mensen die dat hebben gedaan. En het werkt hier gewoon. De voeding is geschakeld en werkt zowel op 110 als op 230V.

Dat het niet naar de EU komt lijkt me onzin. Zeker uit de mond van hun concurrent.
Maar reken er niet op dat hij hier ook €299 kost (voor 3).
Met BTW en de huidige sterke dollar kom ik op €350 uit.
importeren is nog iets duurder omdat je ook hogere verzendkosten en inklaring betaalt.

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 20-02-2017 15:19 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zijn die "verschillende" redenen om voor Google WiFi te kiezen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:18:
En wat zijn die "verschillende" redenen om voor Google WiFi te kiezen?
1. Een grote wifi wolk in huis
2. wired backhaul voor de meeste units, maar van de 4 wil ik er 1 op een plek hebben waar nu geen wired backhaul is, dus daar is mesh handig (voordeel tov van Ubiquiti)
3. goed security model, met actieve test van veiligheid https://security.googlebl...rity-and-google-wifi.html
4. geen verplichting tot PoE, hetgeen wel geval is bij Ubiquiti.
5. ingebouwd Zigbee, hetgeen voor Smart Home ideeen leuk is.

6. er wordt niets teruggestuurd naar Google.
7. Prijs per voor 4 units rond de 500-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Raindeer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:30:
[...]
1. Een grote wifi wolk in huis
Dat heb je natuurlijk ook bij elke andere fatsoenlijke Wifi opstelling. Google Wifi is daar zeker niet uniek in.
2. wired backhaul voor de meeste units, maar van de 4 wil ik er 1 op een plek hebben waar nu geen wired backhaul is, dus daar is mesh handig (voordeel tov van Ubiquiti)
Bij Ubiquiti gaat dit ook prima. Dit heet 'wireless uplink'.
3. goed security model, met actieve test van veiligheid https://security.googlebl...rity-and-google-wifi.html
Ok. Al is dit alleen relevant voor de APs die niet wired aangesloten zijn.
4. geen verplichting tot PoE, hetgeen wel geval is bij Ubiquiti.
Ubiquiti levert PoE injectors dus je hebt sowieso geen PoE switch nodig. PoE werkt overigens best prettig, als je dat gewend bent wil je niet meer zonder :)
Ok. Mijn niet-Google APs sturen ook niets terug naar Google.
7. Prijs per voor 4 units rond de 500-600.
Niet super goedkoop. Ubiquiti is ongeveer even duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Een aantal grote Amerikaanse suppliers (Amazon, Best Buy) heeft ook weinig tot geen voorraad. Ik vermoed dat ze dat eerst willen oplossen, voordat Europa aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mesh klinkt leuk maar gaat in een doorsneewoning in NL niet goed werken en bovenal nauwelijks voordeel opleveren boven reguliere repeaters.

Om namelijk voordeel te behalen uit verschillende mesh links moet je meerdere paden hebben tussen nodes. Dat is in US huizen van luciferhoutjes makkelijk te realiseren, maar in NL woont overgrote meerderheid van de bevolking in woningen met betonnen vloeren met slechts een enkele gat erin voor het trappenhuis. Dat betekent dat je maar één zinnige link tussen verdiepingen gaat hebben. Enige manier om een mesh dan goed te laten werken is om de nodes daadwerkelijk in het trappenhuis te plaatsen, één per verdieping, zodat elke node horizontaal z'n eigen verdieping dekt en vertikaal backhaul doet. Maar dan heb je in feite niets anders dan een repeater per verdieping geplaatst. Dat kan goedkoper dan met zo'n Google systeem...

Oslik blyat! Oslik!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Raindeer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Sure ?

• Raindeer
Change your privacy settings

1. Open the Google Wifi app.

2. Tap the tab, then Network settings.

3. Tap Privacy.

4. Toggle the desired options ON or OFF, then tap Save.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Van dezelfde pagina:
Please note that some features may not function with certain privacy settings turned off, and some information (such as the association of your Google Account to your Google Wifi network) is stored by Google even if all privacy controls are turned off.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Aan de ene kant hoop ik dat het hier niet komt. De reden hiervoor is dat er genoeg consumenten zijn welke door een slecht bereik/performance extra ap's gaan inzetten omdat dit zo makkelijk kan.

Heb nu al genoeg last van andere netwerken welke mijn bereik/ontvangst/performance beïnvloeden. Zat net nog eens te kijken met een wifi analyzer, mijn AP staat ongeveer 3 meter van me af op kanaal 11, ontvangst is na afstelling een aantal maanden terug -40dbm. Nu zie ik een arcadyan binnenkomen op -50dbm, snap nu weer waarom mijn netwerk de laatste paar dagen zo instabiel reageert. Zou haast mijn zendvermogen gaan opschroeven (doe het niet want het lost toch niets op). Eigenlijk zouden de fabrikanten standaard de ap's niet op vol vermogen moeten uitleveren. Onnodig en creëert alleen maar slechte dekking door alle netwerken welke elkaar storen.

Edit:
Kan natuurlijk wel begrijpen dat het jammer is voor mensen wie er wel rekening mee willen houden en dat dit voor hun een mooie oplossing kan zijn om netjes een goed wireless netwerk in hun huis te creëren.

[ Voor 11% gewijzigd door MdBruin op 23-02-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Mijn Linksys heeft ook een account om het te managen. Hetzelfde met een Ubiquiti etc. Laten we eerlijk zijn. Consumenten willen hun apparaten met apps kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Prima, maar je noemde juist het niets naar Google sturen als een van de redenen om er voor te kiezen. Ik geef alleen aan dat het wél gebeurt, en al helemaal als, zoals je zegt, je alle opties aan laat staan.

[ Voor 58% gewijzigd door Zr40 op 27-02-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
MdBruin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:22:
Aan de ene kant hoop ik dat het hier niet komt. De reden hiervoor is dat er genoeg consumenten zijn welke door een slecht bereik/performance extra ap's gaan inzetten omdat dit zo makkelijk kan.

Edit:
Kan natuurlijk wel begrijpen dat het jammer is voor mensen wie er wel rekening mee willen houden en dat dit voor hun een mooie oplossing kan zijn om netjes een goed wireless netwerk in hun huis te creëren.
Dit soort APs zijn juist vanwege hun Mesh capaciteiten, met en zonder backhaul er meer op gericht om het zendvermogen aan te passen aan wat nodig is. Ze willen namelijk wel overlap, maar niet teveel. Daarbij, hoe wil jij eigenlijk een dekkingsprobleem oplossen zonder harder te zenden en/of exta ap's bij te zetten?

Je idee om niet op vol vermogen te zenden bij uitleveren is redelijk kansloos. (Deze access point levert maar de helft van zijn prestaties, tenzij u een nerd bent en weet waar het knopje zit) Echter, er is wel een afgeleidde die zou kunnen werken. Je zou een access point kunnen hebben dat zijn zendvermogen aanpast naar wat nodig is voor de omgeving waar deze werkt. Als de clients altijd bereikt kunnen worden op half vermogen, waarom dan blazen op vol vermogen. Grootste probleem is dan hoe omgaat met mensen die de deur uit lopen vs mensen die in de tuin gaan zitten. In de tuin wil ik dekking. Dat ik de dekking bij de voorkeur kwijt raak boeit me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Raindeer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:06:
[...]
Je idee om niet op vol vermogen te zenden bij uitleveren is redelijk kansloos. (Deze access point levert maar de helft van zijn prestaties, tenzij u een nerd bent en weet waar het knopje zit)
De grap is dat het juist omgekeerd is. Vermogen heeft meer met bereik te maken dan met prestaties, en in een dichtbevolkt gebied zijn de prestaties juist hoger wanneer iedereen het vermogen niet op maximaal heeft staan. Hoger vermogen = meer interferentie.

Daarom zeggen wij als nerds ook juist dat het vermogen juist verlaagd zou moeten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 27-02-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Zr40 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:08:
[...]

De grap is dat het juist omgekeerd is. Vermogen heeft meer met bereik te maken dan met prestaties, en in een dichtbevolkt gebied zijn de prestaties juist hoger wanneer iedereen het vermogen niet op maximaal heeft staan. Hoger vermogen = meer interferentie.

Daarom zeggen wij als nerds ook juist dat het vermogen juist verlaagd zou moeten worden.
dat geldt alleen als je de prestaties van een modem alleen koppelt aan het aantal bits per seconde dat er doorheen gaat. Een product is echter meer dan alleen bits per seconde. Afstand, stabiliteit van het signaal, doordringing bij muren, zijn ook zeer belangrijk elementen voor de aankoop van een wifi-AP/router. De router-fabrikant weet van te voren niet wat belangrijk is voor jou.

Daarom zit ik ook op Google Wifi te wachten, want ik heb zelfs op vol vermogen een dekkingsprobleem... maar nog steeds kan niemand me vertellen wanneer dat apparaat hier in Europa te verkrijgen is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Klopt, het vermogen heeft niets te maken met de snelheid. Je moet voldoende signaal kwaliteit hebben.

Je idee van een automatische regeling is ook een mooi idee, of het werkbaar is durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat dit bij cliënts word toegepast.

Om je een idee te geven, mijn enige ap draaid op +/- 37mW en ik heb hiermee voldoende signaal kwaliteit en dekking in mijn huis.
De toegestane 100mW is niet nodig om dit voor elkaar te krijgen, echter door alle interferentie word meer vermogen bijna noodzakelijk maar dat lost het probleem niet op.

Ben het helemaal met je eens dat als je dekkingsproblemen hebt dat je dan meer ap's nodig hebt, maar ze hoeven meestal niet op vol vermogen te draaien waardoor je "overlast" kunt creëren voor anderen.

Edit,
Heb je al eens een site survey al eens gemaakt of laten doen? En dan vooral eens kijken wat er nog meer beschikbaar is dan je eigen wireless.

[ Voor 9% gewijzigd door MdBruin op 27-02-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

MdBruin schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:21:
Ben het helemaal met je eens dat als je dekkingsproblemen hebt dat je dan meer ap's nodig hebt, maar ze hoeven meestal niet op vol vermogen te draaien waardoor je "overlast" kunt creëren voor anderen.
En niet alleen voor anderen, maar ook voor jezelf. Wanneer je je huis vol gooit met access points is het erg belangrijk dat je de zendsterkte beperkt. Vanwege de werking van wifi (er kan maar één device gelijktijdig zenden per kanaal) moeten de access points met elkaar rekening houden en verlaag je juist de capaciteit wanneer alles op maximaal staat. Dat betekent dat twee access points op hetzelfde kanaal met een grote overlap in bereik elkaars bandbreedte moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raindeer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:20:
[...]

dat geldt alleen als je de prestaties van een modem alleen koppelt aan het aantal bits per seconde dat er doorheen gaat. Een product is echter meer dan alleen bits per seconde. Afstand, stabiliteit van het signaal, doordringing bij muren, zijn ook zeer belangrijk elementen voor de aankoop van een wifi-AP/router.
Nee. WiFi is tweerichtingeverkeer. Je hebt helemaal niets aan een AP die keihard door/om obstakels kan blazen op moment dat de clients waar het mee praat niet terug kunnen communicieren door/om dezelfde zaken. Daar komt bij dat voor goede werking (collision avoidance) de clients elkaar ook allemaal moeten kunnen horen, anders gaan ze door elkaar praten (hidden node issues). Je wilt je cellen dus juist zo klein mogelijk houden om een stabiele verbinding te houden en dat komt vooral neer op geen dragende muren of vloeren penetreren, maar gewoon een AP aan beide kanten ervan.
De router-fabrikant weet van te voren niet wat belangrijk is voor jou.
Nee, maar dat is juist de input die je zelf moet leveren op moment dat je plant welke AP's je waar neerzet. Ook een managed network of mesh is afhankelijk van waar jij de apparaten hangt. Als je te weinig apparaten neerzet of de verkeerde locaties pakt kan de beste management in de wereld er nog geen goed functionerend netwerk van maken.
Daarom zit ik ook op Google Wifi te wachten, want ik heb zelfs op vol vermogen een dekkingsprobleem... maar nog steeds kan niemand me vertellen wanneer dat apparaat hier in Europa te verkrijgen is ;-)
Je hebt gewoon meer AP's nodig. Dat hoeft niet via mesh en dus niet via zo'n Google WiFi. Sterker nog, als je nu al problemen hebt om bepaalde locaties te bereiken, hoe zie je het voor je dat een Google mesh node daar aan goede backhaul komt? Dat moet gewoon via draad...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
dion_b schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Je hebt gewoon meer AP's nodig. Dat hoeft niet via mesh en dus niet via zo'n Google WiFi. Sterker nog, als je nu al problemen hebt om bepaalde locaties te bereiken, hoe zie je het voor je dat een Google mesh node daar aan goede backhaul komt? Dat moet gewoon via draad...
Dat is het mooie van Google Wifi en Linksys Velop. Daar zit een een nieuwe chipset in van Qualcomm, waardoor de systemen zowel met wired backhaul als wireless backhaul een gecombineerde cloud kunnen maken. Deze chipset maakt het mogelijk om 802.11s in te zetten en seamless handover tussen de APs mogelijk te maken. Dit alles zonder dat de eindgebruiker daar heel veel tijd en moeite in hoeft te steken. Zie bv https://blog.google/produ...ree-wi-fi-network-assist/

En ja, ik heb al meerdere APs in mijn huis... En het probleem daarbij is, dat de meeste devices, zoals bv Android dingetjes moeite hebben met het loslaten van het ene AP om daarna over te stappen naar het andere AP, dit ondanks dat ik overal dezelfde SSID gebruik. Daarbij varieert het signaal nog wel eens, mede als gevolg van de signalen van buren. Dus kun je op dezelfde plek verschillende snelheden hebben. Ik wil dus 4-5 APs in huis zetten en daar 1 grote wolk, met seamless roaming/handover tussen de devices. Dat kan ik helaas vergeten meerdere APs als die dingen niet een beetje samenwerken. En dus iets met een Qualcomm IPQ4019 SoC. https://www.qualcomm.com/products/features/wi-fi-son (of Ubiquiti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raindeer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:23:
[...]

Dat is het mooie van Google Wifi en Linksys Velop. Daar zit een een nieuwe chipset in van Qualcomm, waardoor de systemen zowel met wired backhaul als wireless backhaul een gecombineerde cloud kunnen maken. Deze chipset maakt het mogelijk om 802.11s in te zetten en seamless handover tussen de APs mogelijk te maken. Dit alles zonder dat de eindgebruiker daar heel veel tijd en moeite in hoeft te steken. Zie bv https://blog.google/produ...ree-wi-fi-network-assist/
Qualcomm-Atheros maakt prima chips, maar zo wereldschokkend is het niet. Dit is dezelfde IPQ401x die in al die nieuwe golf van mesh-apparaten zit. Mooi geintegreerd en op layer 2 erg slim, maar het kan layer 1 problemen niet oplossen. De beste chip kan nog geen signaal door een gewapend betonnen vloer of een metalen isolatielaag heen toveren. Dat is waar je in NL last van hebt en daar helpt geen mesh tegen.
En ja, ik heb al meerdere APs in mijn huis... En het probleem daarbij is, dat de meeste devices, zoals bv Android dingetjes moeite hebben met het loslaten van het ene AP om daarna over te stappen naar het andere AP, dit ondanks dat ik overal dezelfde SSID gebruik. Daarbij varieert het signaal nog wel eens, mede als gevolg van de signalen van buren. Dus kun je op dezelfde plek verschillende snelheden hebben. Ik wil dus 4-5 APs in huis zetten en daar 1 grote wolk, met seamless roaming/handover tussen de devices. Dat kan ik helaas vergeten meerdere APs als die dingen niet een beetje samenwerken. En dus iets met een Qualcomm IPQ4019 SoC. https://www.qualcomm.com/products/features/wi-fi-son (of Ubiquiti)
1) als je al overal bedrade backhaul hebt, heb je helemaal geen mesh nodig. Als je al iets op dat vlak zoekt is het betere client management.
2) begin wederom op layer 1. Gezien je opmerkingen hierboven vermoed ik dat je al die AP's maximaal laat uitzenden waardoor er enorme overlap van cellen is. Signaalsterkte zodanig verlagen dat je minimale overlap hebt (en evt 2.4GHz niet op alle AP's activeren, aangezien cellen daarmee doorgaans groter zijn) en je maakt het werk voor je clients een stuk makkelijker.

Controleer ook of je overal naast zelfde SSID ook zelfde PSK, zelfde encryption en zelfde security option hebt staan. Clients vertikken het om te roamen als iets in die laatste twee anders staat. En als je de optie hebt, stel een minimaal RSSI in voor clients op de AP's (of nog beter: stel een minimale link rate in van >24Mbps)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
dion_b schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:43:
[...]

1) als je al overal bedrade backhaul hebt, heb je helemaal geen mesh nodig. Als je al iets op dat vlak zoekt is het betere client management.
2) begin wederom op layer 1. Gezien je opmerkingen hierboven vermoed ik dat je al die AP's maximaal laat uitzenden waardoor er enorme overlap van cellen is. Signaalsterkte zodanig verlagen dat je minimale overlap hebt (en evt 2.4GHz niet op alle AP's activeren, aangezien cellen daarmee doorgaans groter zijn) en je maakt het werk voor je clients een stuk makkelijker.

Controleer ook of je overal naast zelfde SSID ook zelfde PSK, zelfde encryption en zelfde security option hebt staan. Clients vertikken het om te roamen als iets in die laatste twee anders staat. En als je de optie hebt, stel een minimaal RSSI in voor clients op de AP's (of nog beter: stel een minimale link rate in van >24Mbps)
Ad 1. Ze doen Mesh en beter client management. Ik wil het primair voor het betere client management maar secundair zou een Mesh optie niet onaardig zijn, omdat ik op 1 plek boven om een blok beton heen moet schieten en daar geen dekking heb.

Ad2. Ik heb nu twee access points, boven en beneden. Die moeten beide ongeveer 100 vierkante meter dekken. Beneden heeft het gemakkelijker, omdat de betonnen constructie meer opengewerkt is. Boven heeft leuke betonnen vakjes. Zachter zetten betekent minder dekking. Ik kan natuurlijk nog twee AP's erbij gooien (boven en beneden) en die in Bridge modus zetten. Maar ja, dan heb ik meer signaal maar geen handover. Dan kan ik nog met kanalen gaan klooien, dan kan ik nog dit en dat.

Ad2b. Zelfde SSID (ook hoofd en kleine letters), zelfde wachtwoord. zelfde encryptie. Dat gaat helemaal goed.. RSSI/Linkrate kun je niet instellen op de meeste tablets/foons, noch op Linksysjes en Arcadyans.

Het is wel opvallend hoe in het Ubiquiti Unifi draadje er continu gesproken wordt over het gebrek aan enterprise features en het genot dat mensen hebben van de Unifi-AC-X APs, terwijl als er over consumenten varianten als Linksys Velop, Google Wifi etc gesproken wordt, geeks massaal gaan uitleggen waarom je dat niet nodig zou hebben. Nerds, als het niet moeilijk is, dan is het niet de moeite waard :P

En ja, ik zit ook heel serieus te kijken naar Ubiquiti Unifi.. maar door de combo van Mesh en wired backhaul leek Google Wifi me een stuk eenvoudiger en praktischer in mijn huis. Unifi heeft overal wired backhaul en PoE nodig. En ik heb natuurlijk 1 plek in huis, waar ik met een Mesh oplossing om een hoekje beton heen dacht te kunnen. Scheelt me gedoe en overleg. Dus 3X bedraad, 1x mesh omdat het kan.

Maar mocht iemand nog een release date weten, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Op Amazon.com zijn ze nu beschikbaar voor Prime-customers (daar kun je een gratis 30 dagen free trial voor nemen), 3 AP's voor $299, exclusief verzendkosten. Ze versturen wel naar Nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Frank S schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:16:
Op Amazon.com zijn ze nu beschikbaar voor Prime-customers (daar kun je een gratis 30 dagen free trial voor nemen), 3 AP's voor $299, exclusief verzendkosten. Ze versturen wel naar Nederland/
Ik ben zo gek geweest om ze te bestellen :-) Scheelt nog steeds aanzienlijk ten opzichte van Linksys Velop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Velop set nieuw gekocht voor 349,- euro voor 2. Is in de aanbieding bij een PC Webwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsteensma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 14:22
Raindeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Ik ben zo gek geweest om ze te bestellen :-) Scheelt nog steeds aanzienlijk ten opzichte van Linksys Velop.
Hoe zit het met de stekkers? Zitten er alleen Amerikaanse varianten bij? Of ook Europese stekkers die wij kunnen gebruiken?

Heb je de set al binnen trouwens? Zo ja, (hoe) bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
dsteensma schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Hoe zit het met de stekkers? Zitten er alleen Amerikaanse varianten bij? Of ook Europese stekkers die wij kunnen gebruiken?

Heb je de set al binnen trouwens? Zo ja, (hoe) bevalt het?
Amerikaanse stekkers, maar USB-C, dus of je zet een europese USB-C er op, of je doet een EU naar US stekker conversie.

Ik heb de set niet binnen.... Onze auto had een onverwacht en ongepland reparatiegebeuren nodig en ipv het spaargeld aan te spreken, heb ik het nerdgeld aangesproken... :'( Amazon had pech dat ze het na 4 dagen nog niet verscheept hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb half december 2 exemplaren a 129 dollar aangeschaft via Amazon USA
Door zeer beperkte voorraad pas half februari gearriveerd.
Maar werkt echt super, razendsnel nu door het hele huis, terwijl er vroeger nogal wat deadspots waren. En inderdaad zeer eenvoudig te installeren.
Na vele eerdere pogingen om goed WiFi te krijgen nu eindelijk doel bereikt.
Groet, Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-B
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:54
Raindeer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:08:
[...]
Unifi heeft overal wired backhaul en PoE nodig. En ik heb natuurlijk 1 plek in huis, waar ik met een Mesh oplossing om een hoekje beton heen dacht te kunnen. Scheelt me gedoe en overleg. Dus 3X bedraad, 1x mesh omdat het kan.
Niet waar. Heb zelf een set unify ap Ac lite gekocht juist vanwege het feit dat deze een wireless backhaul heeft. Omdat ik naar zolder geen kabel heb liggen wilde ik hem perse laten meshen.
Daarnaast krijg je bij elke Ap een adapter welke via de utp stroom geeft aan het appraat, (de lite doet niet aan echte poe via switches) waardoor ik er nu 1 compleet stand alone via wireless backhaul op zolder heb liggen. En mocht ik in de toekomst een kabel op zolder hebben kan ik hem er zonder problemen in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsteensma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 14:22
Ik hoop het echt ja! Laten we hopen dat 6 april ook geldt voor Nederland en dat we het kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 15:37

jrn

Het lijkt me niet dat hij beschikbaar is ondertussen (in UK)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrn schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:46:
Het lijkt me niet dat hij beschikbaar is ondertussen (in UK)?
Helaas zie ik em ook niet in NL... heb al iemand gevraaagd om er eentje mee te nemen vanuit VS. weer het gekloot met stekkers enzo -_-
Pagina: 1