Toon posts:

Welke kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil mijn laptop graag aansluiten op mijn smarttv. De laptop heeft usb en vga. De tv heeft usb en HDMI. Nou zie ik bij diverse bedrijven kabels te koop waar me je usb kan omzetten naar hdmi. Maar er zijn zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie en niet weet welke kabel voor mij de juiste is. Misschien kan iemand van jullie adviseren?

Met vriendelijke groet,
Sjaan Lieder

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Allereerst: heb je de forumregels gelezen? Zo nee, svp alsnog doen. Zo ja, svp naar handelen.

En ontopic:

USB naar HDMI-kabels lijken me zinloos. Dit zijn 2 heel verschillende protocollen. Het enige wanneer het zou kunnen werken, is wanneer je laptop een hdmi- of dvi-signaal via de usb poort uit weet te spugen maar aangezien je niet aangeeft welke laptop het is, is dit gissen.

VGA naar HDMI gaat ook niet zomaar. Dat signaal zul je moeten converteren, en dat kan niet alleen maar met een kabel. Er zal dan een apparaat tussen moeten.

Ergo: wat je wilt, kan niet met alleen een kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 20-02-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
USB naar HDMI kan. Dit is eigenlijk een soort van externe videokaart. Houd er wel rekening mee dat dit een extra belasting op je laptop oplevert, het beeld niet altijd even vloeiend is, en dat je soms wat gedoe met drivers kan hebben.

VGA naar HDMI omzetten kan ook, maar VGA is analoog en HDMI digitaal. Hier heb je dus een actieve oplossing voor nodig. Meestal in de vorm van een los kastje met een VGA ingang en een HDMI uitgang. Genoeg "goedkope" Chinese fabricaten hiervan op de markt. Deze dingen ondersteunen echter helaas niet altijd alle resoluties en frame rates. Ook moet je wel rekenen op 40-60 euro ex. kabels. Kan blijkbaar goedkoper...

[ Voor 3% gewijzigd door SuperKris op 20-02-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 20:38

Cassettebandje

SA-C90 TDK

"Deze VGA naar HDMI omvormer kunt u gebruiken om een HDMI scherm aan te sluiten op uw PC of notebook die niet voorzien zijn van een HDMI aansluiting, deze dient enkel een beschikbare VGA aansluiting te hebben."

Lijkt me een uitstekende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En daarmee kan dit topic dicht. Het mag voor zich spreken dat dit natuurlijk niet volstaat:
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:24:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
We verwachten hier aantoonbare eigen inzet zoals omschreven in de policy en het beleid, waarbij een duidelijke omschrijving van wat je zelf geprobeerd hebt toch wel het absolute minimum is.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.