Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23
Sinds dit weekend ben ik samen met mijn vrouw overgegaan naar Het Family Ruim 4G van Ziggo. Wij allebei hadden het Ruim 4G abonnement van Ziggo. We hebben nu 3 weken in februari gehad. Op mijn telefoon heb ik de app Ziggo Mobiel staan om te een beetje te monitoren wat het dataverbruik is.

Per maand hebben wij een tegoed van 3000MB aan dataverkeer. Nu staat er in de app van Ziggo Mobiel dat we nog ruim 1000MB over hebben. Als ik echter kijk in onze beide telefoons wat we aan data verbruiken (dus gewoon onder de instellingen van telefoon zelf) komen we met ons beiden aan maximaal 500 MB? De app geeft echter aan dat we 2000MB verbruikt zouden hebben?

Net gebeld met de klantenservice van Ziggo, maar zij zeggen dat dit ligt aan de telefoons en dat de gegevens van de telefoon zelf niet betrouwbaar zijn? Zij zeggen dat ze bij de telefoon van mijn vrouw pieken in verbruik zien?

Wie/wat moet ik geloven? Wat is waar?

Ik gebruik een Samsun Galaxy S& edge en mijn vrouw heeft een HTC Mini2 (beiden met de latest firmware)

Beste antwoord (via rens-br op 21-02-2017 10:22)

• Tegels
Ik denk dat ik er achter ben gekomen, niks geen technische problemen; alleen een administratieve...
Mijn abonnement Family Ruim 4G is gisteren ingegaan. Ongeveer op 2/3 de deel van de maand februari, dus hebben ze ook ongeveer 2/3de deel aan verbruik alvast afgetrokken. Ik houd het de maand maart in de gaten!
Thnx iig voor het meedenken en reageren!!

Alle reacties

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:02
Er zal ongetwijfeld verschil in de manier van tellen zitten, per 100kb of per 1kb, per sessie etcetc (per 1kb dus, volgens Voor alle gesprekken geldt: de eerste minuut wordt afgerond en daarna betaal je per seconde. Data wordt verrekend per kB.). Ze geven zelf trouwens aan dat je hun app moet gebruiken. https://www.ziggo.nl/klan...ent/verbruik-en-limieten/

Je bent niet de enige met een groot verschil als ik Google mag geloven.

[ Voor 20% gewijzigd door DutX op 20-02-2017 14:16 ]

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Misschien staan er ergens instellingen niet goed.
Denk hierbij aan de datum waarop de maandelijkse cyclus ingaat. Standaard wil dit nog wel eens verkeerd staan; op bijvb. datum van installatie app.

Daarnaast zou je een 3th party app kunnen installeren.
Deze gebruik ik zelf en komt vaak overeen met de standaard (verborgen) app
https://play.google.com/s....android.g3watchdog&hl=nl

[ Voor 24% gewijzigd door Purehz op 20-02-2017 14:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Tegels
Ik denk dat ik er achter ben gekomen, niks geen technische problemen; alleen een administratieve...
Mijn abonnement Family Ruim 4G is gisteren ingegaan. Ongeveer op 2/3 de deel van de maand februari, dus hebben ze ook ongeveer 2/3de deel aan verbruik alvast afgetrokken. Ik houd het de maand maart in de gaten!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tegels schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:22:
1 ding. Je app is leidend. Wat je telefoon aangeeft bij dataverbruik is voor Ziggo irrelevant.