Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 20:00
Goedemiddag,

Ik ben weer wat actiever gaan gamen en merk dat met de nieuwe generatie games mijn 8GB RAM geheugen ternauwernood voldoet. Nu wil ik dit gaan uitbreiden naar 16GB zonder een complete 16GB set te hoeven kopen. Ik heb namelijk nu de https://tweakers.net/pric...nce-cmz8gx3m2a1866c9.html en deze voldoen uitstekend. Echter zijn deze nergens meer te verkrijgen... Alles is uitverkocht.

Nu wil ik dus geen compleet nieuwe set kopen, maar wel een upgrade uitvoeren. Ik zit te kijken om simpelweg een ander merk toe te voegen. Zelfde specificaties, ander merk. https://tweakers.net/pric...black-hx318c10fbk2-8.html

Mijn vraag; gaat dit goed komen als ik de keuze maak? Het is niet het mooiste of meest ideale... Maar om €120,00 uit te geven voor een nieuwe set vind ik overbodig.

Edit: huidige setup van mijn PC:
MSI Z97 Gaming 5
Intel Core i7-4790K Boxed
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Samsung 850 EVO 250GB
OCZ ModXStream Pro 500W

Ik verneem graag jullie reactie.

Calvin

[ Voor 23% gewijzigd door CalvinD op 20-02-2017 13:02 ]

Beste antwoord (via CalvinD op 20-02-2017 20:37)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Als ik het voltage, caslatency, Ghz gelijk hou, dan kom ik op de onderstaande lijst uit.

categorie: Geheugen intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Waarschijnlijk werkt het, als je niruw koopt, heb je 14 dagen retour recht, dus mocht het niet werken...
Ik zou dan wel bij een bekende partij kopen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:36
CalvinD schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:53:
Nu wil ik dus geen compleet nieuwe set kopen, maar wel een upgrade uitvoeren. Ik zit te kijken om simpelweg een ander merk toe te voegen. Zelfde specificaties, ander merk. https://tweakers.net/pric...black-hx318c10fbk2-8.html
Deze dimms hebben een andere CAS en dan je huidige dimms. Dit zal mogelijk problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
a.boogerd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Deze dimms hebben een andere CAS en dan je huidige dimms. Dit zal mogelijk problemen opleveren.
Okay, dus als ik de CAS gelijk breng dan is er eigenlijk geen argument waarom het niet zou werken?

Dan kan ik de lijst uit onderstaande quote aanhouden en deze bestellen;
pricewatch: Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/8
govie schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:04:
Als ik het voltage, caslatency, Ghz gelijk hou, dan kom ik op de onderstaande lijst uit.

categorie: Geheugen intern

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar gebruikt V&A aangeboden: Corsair Vengeance 2x4GB DDR3 1866Mhz Red Used. Kost bijna de helft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
Ha, bedankt! Ik kon geen V&A topics vinden maar er zit natuurlijk verschil in qua kleur...

Ik zal de verkoper eens vragen of hij ze nog heeft, mocht dit niet het geval zijn kan ik altijd nog andere gaan bestellen.
Pagina: 1