Aankoopadvies AV Receiver icm gebruik huidige boxen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnnederweert
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-01-2021
Mijn vraag
Ik kan een Bose lifestyle 38 versie 1 overnemen. Ik wil deze graag updaten en daarvoor heb ik met Bose gebeld en dat kan. Nu heb ik gekeken naar AV Receivers en kan ik geen keuze maken...
Wat voor mij belangrijk is dat hij toekomst bestending is dus 4k hdr ondersteund en ik mooi naar de formule 1 kan kijken en het dus beleef. Maar ook in de keuken zitten boxen(zone2) die ik wil gebruiken voor radio en evt tv geluiden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel de Bose lifestyle set 38 versie 1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet de volgende intressante AV Receivers bekeken, maar wat de beste is kwa prijs/kwaliteit, toekomst bestendig en zone 2/3 weet ik niet. Iets met teveel keuze / te weinig kennis.
Gevonden:
Denon AVR-X3200
Denon AVR-X3300
Sony STR-DN1070
Yahama RX-V581
Yahama RX-V781
Yahama RX-A2050
Yahama RX-A3050

Alvast dank :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Je kan die Bose Lifestyle overnemen of je hebt die reeds gekocht?

Het nut van die Lifestyle systemen is het totaalplaatje, de luidsprekers op zich stellen niet zoveel voor.
Als je toch al kijkt naar een losse receiver, dan kan je evengoed kwalitatieve luidsprekers overwegen?

Overigens heb je een grote range aan producten in jouw zoektocht daar! Een benodigde receiver koop je op basis van gewenst vermogen, maar ook om bepaalde functies (multiroom, EQ, spotify, airplay, kwaliteit stereo, Surround DSP).

Van jouw hele lijst is er maar eentje die echt HDMI 2.0b (4k HDR + Dolby Vision + HLG) compatibel is (zal worden): Denon X3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnnederweert
road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:25:
Je kan die Bose Lifestyle overnemen of je hebt die reeds gekocht?
Nee deze heb ik nog niet overgenomen.
Laatst ook met Bose gebeld en tot de conclusie gekomen dat ik beter alles nieuw kan kopen.
road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:25:
Van jouw hele lijst is er maar eentje die echt HDMI 2.0b (4k HDR + Dolby Vision + HLG) compatibel is (zal worden): Denon X3300.
Is dit de enige die zone 2 en/of 3 ondersteund?
Dit is namelijk ook belangrijk voor de keuken en eventueel buiten.

Mij leek de Denon 3300 of de Yahama 2050 de meest ideale.
Maar ben benieuwd naar jou antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Zone 2 doen ze -denk ik- wel allemaal. Zone 3 dat is al zeldzamer, de A3050 doet het dat weet ik. De rest niet denk ik. Als je even de moeite neemt om 5minuten op de respectievelijke websites van denon en yamaha te gaan dan weet je het 100% zeker.

Wil je voor Bose Lifestyle, dan zou ik het product als geheel laten. Wil je naar losse componenten, dan kan dat met een van de hoger vermelde receivers met een 5.1 setje compacte luidsprekers. (Monitor Audio, Kef, Dali, Canton hebben kant en klare sets die qua looks aankomen op Bose maar de kwaliteit overstijgen en aan schappelijke prijzen).

[ Voor 41% gewijzigd door road rebel op 21-02-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnnederweert
Dat is idd ook een mooie :) prijs het zelfde als de 2050 maar wat meer aansluitingen.
road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:41:Als je even de moeite neemt om 5minuten op de respectievelijke websites van denon en yamaha te gaan dan weet je het 100% zeker.
Ik ga zo nog even speuren, en morgen eens bellen met beide.
road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:41:Wil je naar losse componenten, dan kan dat met een van de hoger vermelde receivers met een 5.1 setje compacte luidsprekers. (Monitor Audio, Kef, Dali, Canton hebben kant en klare sets die qua looks aankomen op Bose maar de kwaliteit overstijgen en aan schappelijke prijzen).
Ik ga dan wel voor een nieuwe set boxen. Even wat vergelijken :)
Thanks voor je meedenken!