Toon posts:

Thermaltake klachten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel eens weten hoe groot nu eigenlijk het probleem van het plaatsen van een thermaltake koeler op een T-bird processor is.
Ikzelf heb mijn eerste AMD processor gemold toen ik de copper orb erop zette. (zonder kracht overigens). :( stukje van de core afgebroken, overleden :'( Ik heb toch redelijk wat ervaring in het in elkaar zetten van comps. Maar het ligt gelukkig niet helemaal aan mij want Comptechworld zegt dat het hun ook vaak genoeg gebeurd (vooral bij haast haast.)
Dus hoe slecht is eigenlijk het ontwerp van die orbjes? Of is de handleiding (welke :? ) van thermaltake niet goed genoeg?

Welke behandeling hebben jullie gehad toen bleek dat de core was afgebrokkeld en overleden? Garantie of vette pech?

Verwijderd

Ik had laatst ook een ORB kreeg ik van MyCom een complete handleiding van de ThermalTake site erbij.

"zodat je je core niet breekt" was het commentaar. Die ORB's zijn zwaar k*t met plaatsen, ze zitten onder een nogal grote kracht tegen de processor geplaatst waardoor een zwakerre core gewoon breekt.

Overigens was ik niet tevreden met de Mini Super ORB en hep em dus terug gebracht en een mooie Coolermaster gekocht. Maakt iets meer herrie maar is wel 10graden koeler :) :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De grote fout die heel veel mensen maken bij het plaatsen van een (Super) Orb, is dat ze bij het plaatsen op de CPU op de koeler zelf duwen. FOUT. Het is de bedoeling dat je het clipje over de socket heen duwt en van de koeler zelf afblijft. Je krijgt 'm er wel op door hard op de Orb te drukken, maar daarbij moet je zoveel kracht zetten dat je gemakkelijk je core cruncht. Ik heb m'n Super Orb redelijk vaak eraf gehaald en er weer opgezet, en m'n core is nog puntgaaf. Gewoon alleen aan de clip onder de Orb komen, en van de Orb zelf afblijven als je 'm aan het monteren bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 07:48
Ik heb een chrome orb op een duron en het was het makkeleijkste koeler om erop te zetten. Maar Exirion heeft inderdaad gelijk je moet niet op de koeler zelf drukken. Ik vrees alleen dat heeeeeeeel moeilijk wordt om mijn koeler eraf te halen..

Verwijderd

Heeft het monteren van de Volcano II ook een groot risico of geldt dat alleen voor de Orb's?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 15:28 schreef Perseus het volgende:
Ik had laatst ook een ORB kreeg ik van MyCom een complete handleiding van de ThermalTake site erbij.

"zodat je je core niet breekt" was het commentaar. Die ORB's zijn zwaar k*t met plaatsen, ze zitten onder een nogal grote kracht tegen de processor geplaatst waardoor een zwakerre core gewoon breekt.
He das appart! ik had mijn koeler ook bij Mycom vandaan, maar ik kreeg geen handleiding!
Mag ik vragen wanneer je die koeler met handleiding kocht?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik begrijp het echt niet hoor. Elke keer weet een topic over afbrokkelnde cores door het plaatsen van orbs. Ik heb er ondertussen twee gehad en die heb ik vanwege het potloodtreepjesfenomeen er _erg vaak_ op en af gehad (tb800 op a7v) en ik heb _nog nooit_ enige problemen ondervonden.
Het was veel moeilijker om die stomme coolermaster eraf te krijgen...

Alle mensen met afbrekende cores zijn blijkbaar niet in staat fatsoenlijk een cooler te plaatsen. Gewoon wat minder lomp doen en ff nadenken voordat je als een gek op die cooler gaat staan duwen. |:(

Dat clipje... Dat werkt echt prima...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mister Edge, zo dacht ik er dus ook over... Het zullen wel onhandige lomperds zijn.

Totdat ik een tijdje terug mijn SuperOrb van mijn PIII haalde. Uiteraard zeer voorzichtig, maar ja hoor!!! Randje afgebrokkelde core ook bij mij. Gelukkig niet ernstig, de CPU doet het nog steeds prima, maar ik heb er mooi het boxed coolertje op gezet.

Scheelt maar liefst 20 graden op 100% load en een heel stuk stiller!

SuperOrb... het ziet er mooi uit, maar het doet mij veel te weinig.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Alle koelers zijn goed te plaatsen zonder dat de core verneukt word. Bij ons op de TD gebeurt het eigenlijk nooit dat iemand een AMD verkracht door de koeler te plaatsen, terwijl de koeler er zeker wel een keer of 10 op en af gaat per dag....

Zal wel veel commentaar komen, maar dit is mijn ervaring...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 06:19
Op dinsdag 03 juli 2001 15:36 schreef Exirion het volgende:
De grote fout die heel veel mensen maken bij het plaatsen van een (Super) Orb, is dat ze bij het plaatsen op de CPU op de koeler zelf duwen. FOUT. Het is de bedoeling dat je het clipje over de socket heen duwt en van de koeler zelf afblijft. Je krijgt 'm er wel op door hard op de Orb te drukken, maar daarbij moet je zoveel kracht zetten dat je gemakkelijk je core cruncht. Ik heb m'n Super Orb redelijk vaak eraf gehaald en er weer opgezet, en m'n core is nog puntgaaf. Gewoon alleen aan de clip onder de Orb komen, en van de Orb zelf afblijven als je 'm aan het monteren bent.
Precies, ik heb het zelf ook vaak zat gedaan. Je moet alleen niet als je je nieuwe spul net hebt meteen alles ff snel in elkaar willen zetten want dan gaat er vast wel een klein dingetje mis.

Verwijderd

en de kant die als 1e achter die haakjes van je socket moet er GOED opzetten en zorgen dat je de core niet raakt tijdens die handeling (mijn ervaring) nog nooit 1 vermoord toch al 10x ofzo eraf gehaald..

tis gewoon geduld hebben en idd al1 aan de clip zitten

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 22:07

Nessuno

io sono nessuno

helaas zijn de plaatjes al weg maar ik wil het jullie toch niet onthouden [topic=109753]

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 16:47 schreef Mr Edge het volgende:
Alle mensen met afbrekende cores zijn blijkbaar niet in staat fatsoenlijk een cooler te plaatsen. Gewoon wat minder lomp doen en ff nadenken voordat je als een gek op die cooler gaat staan duwen. |:(

Dat clipje... Dat werkt echt prima...
Je moet dus beter lezen :(
Ik gebruikte geen kracht! Was eerste keer en was dus blijkbaar niet goed op de hoogte van de valkuilen.
Ik vind alleen dat je door de fabrikant (in dit geval thermaltake) hier op gewezen moet worden. En dat gebeurt gewoon niet :(

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Vreemd eigenlijk dat ze bij de Super Orbs e.d. niet hetzelfde systeem hebben gebruikt als bij de Golden Orb. Beugeltjes er op, kwartslag draaien en hij zit. :)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 16:37 schreef wiki het volgende:

[..]

He das appart! ik had mijn koeler ook bij Mycom vandaan, maar ik kreeg geen handleiding!
Mag ik vragen wanneer je die koeler met handleiding kocht?
Vorige maand bij de MyCom aan de Kinkerstraat in Amsterdam.

Je kan natuurlijk ook zelf ff kijken bij thermaltake. lamar keb een urlletje ff voor je gezocht. http://www.thermaltake.com/techsupport.htm

Suc6

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> PM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Deze move begrijp ik niet helemaal. Niets specifieks aan. Maar goed het zij zo.

• Dark_Star
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03-2025
Persoonlijk vind ik die ORB's gewoon ondingen, die gekocht worden omdat 'ze er zo leuk uitzien'. Het koelend vermogen is niet zo spectaculair, je kunt voor hetzelfde (of minder) geld een betere koeler krijgen.
Het probleem wat ontstaat bij het bevestigen van de ORB's is, dat als er niet genoeg plaats is rondom de processorsocket, mensen het ding erop 'wringen' en zodoende de core beschadigen.
Afgelopen zaterdag had ik weer een core met afgebroken hoek, en die man vertelde me dat hij precies op dezelfde manier zijn ORB bevestigd had. Leek me niet waarschijnlijk aangezien een paar condensatoren een beetje in de weg zaten en zijn (afgebroken) TBird 1400-core niet meer werkte.
Verder was die koelpasta ook een probleem (mensen maakte de hele processor wit !) maar die is inmiddels gelukkig vervangen door fragtape.
In de CopperORB zit een ontwerpfout, het ding heeft een hele mooie koperen kern onder de ventilator, maar de bestiging van de alu-vinnen heeft op de manier zoals het gedaan is, niet zo gek veel nut. De geleiding van het koper naar het aluminium zal verre van optimaal zijn. De prestaties van het ding zijn wel aardig, hij kan een 1333 TBird rond de 60 C houden. Die Volcano II (geeen ORB, wel een Termal Take) vind ik ook nog niet zo goed presteren, ik zie dan liever een CoolerMaster (4 C koeler dan een Volcano II op een vol belastte 1333 TBird-core).
Zelf heb ik een GlobalWin-koeler, koelt goed, maakt alleen nogal wat lawaai (TBird 1333 komt niet boven 54 C uit met omgevingstemperatuur van 32 C).

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Thermal-Break Super"heater"orbs?

Tjah.. heb er stuk of 15 gemonteerd, nooit wat gemold.. maare.. tis wel kut, en worden heet ook .. nix niet goeie koelers.. bweehh

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

die orb is een K@T-ding je kan zo voorzichtig doen als je wil maar`t gaat gewoon een keer fout,erop geen probleem, eraf core kassie6!!!!!
en dat gelul van"moet je minder lomp doen is bullshit, ik bouw al zo`n 8 jaar systemen en t`is me nog nooit gebeurt,met een ander merk spire bv.
t`heeft mij ruim 700 piek gekost,want meneer bolder van harware.nl vond het niet nodig om hem te vervangen,aangezien het mijn eigen schuld was:( tuurlijk.......hij had er al genoeg vervangen zei hij en`t moest maar eens afgelopen zijn gelukkig kreeg ik van mycom (waar ik dat stuk onheil vandaan had)een nieuwe proc binnen 2dagen:)oh ja ik kon bij hardware.nl wel een nieuwe bestellen werd er verteld............ongelovelijk...:(
Pagina: 1