Zoals de titel suggereert ga ik over 1,5e week verhuizen. Natuurlijk zijn er een hoop zaken waar je rekening mee moet/kan houden vooraf maar laten we het even op het "Tweakers-gebied" houden.
Van mijn huidige huis (1e huis, zelf gekocht) heb ik een hoop dingen geleerd wat ik straks natuurlijk beter wil doen, zoals:
- Desktop niet meer op de grond
- Kabels weg werken
- Betere Wifi dekking (Wifi AP/router niet meer in meterkast)
- Managed Switches > Unmanaged
Nou wil ik het natuurlijk ook niet gaan overdrijven met bijvoorbeeld een patchkast in de meterkast en een patchpaneel is wat mij betreft ook niet echt nodig maar ik ben benieuwd wat voor goede tips/suggesties jullie nog kunnen geven.
Huidige ICT-infra bestaat nu uit:
- 1x Ziggo Ubee modem (bridge)
- 1x TP-Link Archer C7 router (v1)
- 3x unmanaged 8 ports Gigabit switches
- 1x simpel 802.1n AP (TP-Link, weet het model even niet uit m'n hoofd).
Nieuwe huis bestaat uit 3 etages:
Dus puur uit nieuwsgierigheid: wat zouden jullie anders doen? Of hebben jullie wellicht nog andere adviezen of tips?
Van mijn huidige huis (1e huis, zelf gekocht) heb ik een hoop dingen geleerd wat ik straks natuurlijk beter wil doen, zoals:
- Desktop niet meer op de grond
- Kabels weg werken
- Betere Wifi dekking (Wifi AP/router niet meer in meterkast)
- Managed Switches > Unmanaged
Nou wil ik het natuurlijk ook niet gaan overdrijven met bijvoorbeeld een patchkast in de meterkast en een patchpaneel is wat mij betreft ook niet echt nodig maar ik ben benieuwd wat voor goede tips/suggesties jullie nog kunnen geven.
Huidige ICT-infra bestaat nu uit:
- 1x Ziggo Ubee modem (bridge)
- 1x TP-Link Archer C7 router (v1)
- 3x unmanaged 8 ports Gigabit switches
- 1x simpel 802.1n AP (TP-Link, weet het model even niet uit m'n hoofd).
Nieuwe huis bestaat uit 3 etages:
- Meterkast (Begane grond): Hier komt uiteraard de Ziggo Modem. Ik wil m'n (Wifi) router niet in de meterkast hangen om zodoende betere dekking te realiseren. Eventueel hang ik hier wel een router maar dan puur router zonder wifi (Ubiquiti Edge Router? Wel of geen PoE?)
- Begane Grond: Woonkamer. TV, Receiver, PS4 en HTPC hebben netwerk nodig. Hier wil ik een 8 ports managed Gigabit switch neerzetten.
- 1e Etage: 3 slaapkamers. 1 TV met vaste netwerkaansluiting nodig en simpele wifi voor de mobiele devices. Hier wilde ik een 8 ports managed gigabit switch neerzetten + een simpel AP.
- 2e Etage: Mijn domein. Hier komt m'n bureau voor 1 desktop + 1 laptop. 8 ports gigabit switch + simpel AP (802.1ac AP niet noodzakelijk, belangrijke zaken worden bekabeld gedaan). Desktop wil ik van de grond af hebben en kabels netjes weg gewerkt (tips?). Tevens de apparaten als de switch, AP en stroomvoorziening onder/tegen het bureau aan verwerkt. Oftewel: zo min mogelijk op de grond en in het zicht.
Dus puur uit nieuwsgierigheid: wat zouden jullie anders doen? Of hebben jullie wellicht nog andere adviezen of tips?
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL