Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch sorteren excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:15
Beste allemaal,

Ik zit met de volgende vraag. Ik heb een excelbestand gemaakt waarbij ik Kolom A automatisch sorteer op alfabet. Ik heb hiervoor de programmacode aangepast naar:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then

Range("A1:A10000").Sort Key1:=Range("A1"), _
Order1:=xlAscending, Header:=xlYes
End If
End Sub

Het nadeel hiervan is dat wanneer ik bijvoorbeeld nieuwe data toevoeg aan cel A11 dat deze automatisch naar bijvoorbeeld A5 springt als ik op tab druk. Mijn cursor verspringt dan gewoon naar B11 zoals normaal. Is deze code op een bepaalde manier te bewerken zodat wanneer ik in A11 op tab druk de cursor mee springt naar B5?

Ik heb al gevonden dat met 'Range(Target.Address).Select' de cursor op A11 blijft staan. Ik vermoed dat hier een variatie op mogelijk is die de cursor mee verplaatst naar B5

Alvast bedankt voor het antwoord

Alle reacties

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-11 07:44
Zonder het geprobeerd te hebben, Target.Address verwijst natuurlijk naar kolom A. (die had je immers geselecteerd) Als je dat vervangt door zoiets als dit:

Cells(Target.Row,2).Select

Waarbij 2 dan naar kolom 2 ( B ) verwijst.

Alleen vermoed ik dat de Target referentie niet wordt geupdate waardoor deze naar de oorspronkelijke rij zal blijven verwijzen. Hiervoor kan je proberen een match te gebruiken. Alleen hoop ik dat er geen duplicates inzitten dan :)

newrow = Application.Match(Target.Value, Sheet1.Columns(1), 0)
Cells(newrow ,2).Select