Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvanwijngaarden
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 17:32
Er is een nieuwe versie van de Samsung Disk Magician uit, versie 5.0.0. Een nieuwe versie van een programma verschijnt wel vaker. Maar hier gebeurde mij iets opmerkelijks. Met de oude versie (4.9.0) controleerde ik regelmatig op firmware updates voor de Samsung 840 , Die bleken er niet te zijn. Ik installeerde de nieuwste versie van dit programma op mijn nieuw samengestelde desktop en die meldde mij onmiddellijk dat een firmware update beschikbaar was. Ook op de laptop met dezelfde ssd de oude gedeïnstalleerd, en de nieuwe versie geinstalleerd. De nieuwe versie gaf ook onmiddellijk aan dat een firmware update beschikbaar was, versie DXT0AB0Q. De nieuwe firmware lijkt aanmerkelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52
Komisch. Volgens de Samsung website is de nieuwste firmware niet DXT0AB0Q maar EXT0DB6Q. Ik heb ook net even bij mij gekeken. Mijn magician is ook 5.0.0, en die zegt gewoon dat ik met EXT0DB6Q
up-to-date ben.

EDIT: Ik ging er blindelings vanuit dat het om de 840 Evo ging. De vanilla, geen idee.Ik heb wel dit artikel erover gevonden.

[ Voor 39% gewijzigd door Nat-Water op 20-02-2017 10:23 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
voor de duidelijkheid, we hebben het hier over de vanilla 840 en niet de 840 pro of 840 evo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvanwijngaarden
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 17:32
Mijn SSD is de 840 zonder verdere toevoegingen, dat was destijds een voordelige SSD.
De EVO versie was sneller. Voor de zekerheid heb ik het nog eens gecheckt. De firmwareversie is inderdaad DXT0AB0Q