Toon posts:

Probleem XP+KT7-Raid+Sblive retail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik ben nu reeds 4 maanden aan het spelen met Windows xp beta's (nu RC1) en heb geconstateerd dat ik een probleem heb wat ik echt niet uit de wereld kan helpen.
Voorafgaand aan het probleem moet ik kwijt dat ik echt bijna alle goede sites met tips over dit probleem heb afgelopen en alle geposte trucs van 'ervaren' tweakers heb geprobeerd.

Sites zoals: viahardware.com, icrontic.com, neoplanet, windowsxp.nu en diverse forums zijn bekent en heb ik grondig doorgespit voor oplossingen. (natuurlijk alles geprobeerd)

Het probleem:
Krakend geluid bij alle xp versies behalve de 2476 die ik met pijn en moeite na diverse drivers en livewares aan de praat heb gekregen.
Zelfs als je een normaal audio cdtje erin stopt en via wmpxp dan kraakt het geluid !?
Gaat hij mijn audio cd via wav omzetten alvorens het af te spelen ????
Een digitale audio van dvdrom naar sblive hoort toch geen krakend geluid te geven bij het opstarten van applicaties of muis bewegingen ?
Natuurlijk heb ik bijna alle audio en mp3 afspeel applicaties gebruikt om tekijken of het niet aan de apps lag.

Ligt de oplossing aan het vrijmaken van een irq speciaal voor mijn sblive retail(nee het is geen player of 1024) ?
Of moet ik mijn acpi disabelen ?

Please help !!! mail maar naar mijn e-mail adres de oplossingen
Mocht een van jullie oplossingen werken dan post ik die gelijk verder op andere forums en newsgroepen waar veel mensen ook hetzelfde probleem hadden.

Overigens moet ik kwijt dat win2k, me , 98 het perfect doen met de onderstaande configuratie.

AMD Athlon Thunderbird 900
ABIT KT7-Raid
500 MB Sdram 133 mhz
Geforce 2 GTS PRO 32mb Creative met de nieuwste win2k 12.40 nvidia driver
12x dvd aopen
12x aopen brander
maxtor udma 100 20 gb 7200 rpm
Seagate udma 66 10 gb 7200 rpm
Sblive retail, dus die versie met digitale output en spdif in en uitgang insteek kaartje
3Com pci netwerk kaart
usb scanner
microschoft muis