Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG1989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een vraag. Ik zag net in mijn MSI afterburner te kijken en zag onderstaande.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1702/225437/xlVEyiBL.png

Klopt dit wel dat de memory clock helemaal max staat en de rest eigenlijk op minimaal?
Ik heb het idee dat mijn fans namelijk overuren aan het maken zijn en ben aan het proberen er achter te komen waar het door komt. Bijvoorbeeld ergens instellingen verkeerd ofzo waardoor hij als n malle aan het koelen is dmv de fans o.d.

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 20-02-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

WouterG1989 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:23:
Ik heb een vraag. Ik zag net in mijn MSI afterburner te kijken en zag onderstaande.

[afbeelding]

Klopt dit wel dat de memory clock helemaal max staat en de rest eigenlijk op minimaal?
Ik heb het idee dat mijn fans namelijk overuren aan het maken zijn en ben aan het proberen er achter te komen waar het door komt. Bijvoorbeeld ergens instellingen verkeerd ofzo waardoor hij als n malle aan het koelen is dmv de fans o.d.

Alvast bedankt!
Ja, het ziet er naar uit dat jouw kaart gelockt is, wss door je moederbord, waardoor je niet kan overclocken, wel underclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Topictitel even aangepast en de link naar je screenshot gefixed.

Uit je screenshot maak ik op dat je versie 4.2.0 van Afterburner gebruikt. De laatste versie is echter 4.3.0. Dat kun je dus eerst eens proberen. Mogelijk blijf je gelimiteerd in de opties, maar niet geschoten is altijd mis.

Als het je puur om de huidige geluidsproductie gaat: misschien is de kaart van zichzelf wel gewoon luid. Sommige standaard luchtkoelers zijn dat nu eenmaal en dat ga je softwarematig niet veranderen. De enige oplossing is dan een aftermarket koeler erop zetten, of een andere kaart kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 20-02-2017 15:15 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Als je zowel Afterburner als AMD's driver suite actief hebt, heb je kans dat WattMan en Afterburner aan het stoeien zijn. Je zou even kunnen kijken of je in AMD's eigen tool meer opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG1989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-11-2024
@Rone, bedankt voor je tips. Ik heb zelf de Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 in mijn kast zitten. Zal eens zoeken wat er over de geluidsproductie hiervan word gezegd,

@Twam Ga ik eens naar kijken. Bedankt!