Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin15243
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 18:07
Hey iedereen, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en was benieuwd naar jullie ideeën. In het kort; ik heb nu een Asus Zenbook ux32vd 13,3' ultrabookje, maar die is aan vervanging toe.

Ik ben piloot, dus reis veel en vaak, maar moet (helaas) ook heel, heel veel wachten. (Bijvoorbeeld herpositioneringsvluchten als passagier, hotel overnachtingen, treinreizen van en naar het vliegveld toe, etc.). Portability, gewicht, uiterlijk en accuduur staan hoog op de prioriteitlijst. Het budget is vrij ruim.

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijks reizen ivm mijn beroep. Af en toe een film kijken, beetje internetten, en af en toe een casual game. Denk aan rocket legue, L4D2, age of empires, Borderlands 2. Een laag gewicht is een must, samen met een klein schermdiagonaal (13,3-14'). Dedicated GPU zou fijn zijn, maar snap dat ik concessies moet doen als ik een laag gewicht en klein formaat wil.

Wat is je budget?
Max 1600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Uiteraard.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Asus zenbook, en die bevalt tot dusver wel. Ik dacht zelf aan een Asus UX330, UX410 of UX430uq (dGPU!!). Ik kan niet echt kiezen tussen deze 3. Andere opties zijn o.a. de Dell XPS 13, maar ook de Dell XPS 15 heb ik overwogen. Deze is echter wel te duur en met 2kg relatief (te) zwaar. Ik heb de Razer Blade ook overwogen, dat is een perfect apparaat maar die vind echt te duur. 1,86kg is ook aan de zware kant. Andere opties zijn een Lenovo of een HP X360. Ik kan niet echt kiezen, dus vandaar; help please! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
dell xps 15 past nog wel in je budget en heeft momenteel 100 euro korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:16
Surface pro 4, tablet, laptop, fijn formaat en prima accudur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILIYASxNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-04-2020
Beste Robin,

Na een uur gezocht te hebben kom ik uit op deze MSI laptop.

MSI GS40 6QE - 037BE

Scherm - 14" 1920x1080 IPS Edge Lit MAT
CPU - Intel Core i7-6700HQ 3.5GHz Max
GPU - Geforce GTX 970M Deticated 3GB GDDR5
RAM - 16GB DDR4 Max 32GB
HDD - 1000GB 2.5" HDD 7200rpm
SSD - 256GB PCI-E M.2 SSD
Accu - 61Wh Ongeveer 5 uur levensduur tijdens het browsen of een film kijken. Gamen Max 60 Minunten ( Ziek Link voor meer info )
Gewicht - 1,6kg

PRIJS IS = €1599,-

Waar te koop ->https://www.bol.com/nl/p/msi-gs40-6qe-037be-gaming-laptop-azerty/9200000053103530/

Test resultaten - >http://www.techspot.com/review/1134-msi-gs40-phantom-6qe/page5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 15:44
Nu weet ik niet hoe het met deze msi zit. Maar ik heb gezworen nooit meer een msi te kopen voor een laptop die ik vaak mee moet nemen. Ik kocht een ge40 en dat ding was echt dramatisch slap gebouwd.

Xps15 of de asus zijn iig veel beter gebouwd.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin15243
Bedankt voor de goede tips iedereen. Een surface pro 4 had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik heb daar wel mijn twijfels mij, want wil toch wel een echte 'laptop' met solide toetsenbord. Het zal niet lang duren voor de Surface Pro 5 uit komt, misschien heroverweeg ik die dan nog eens.

De Dell XP 15 met 100 korting is echt een mooie.

De MSI GS40 komt er bij mij niet in, sorry. Ja; het is een powerhouse, maar het uiterlijk is voor mij echt een breekpunt. Een rode draak op de achterkant met 'gaming series', rode heat-vents, een rood toetsenbord en rode leds, nee bedankt.

Vanochtend kwam ik zelf de Lenovo 710s tegen. 13,3', lijkt verder erg veel op een aluminium XPS 13 qua gewicht en specs, maar is veel goedkoper. Ik twijfel nog tussen een Asus zenbook, Dell XPS 13/15, en een Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Veel Dell's, waaronder volgens mij ook de XPS13, zijn verkrijgbaar met UTRAN/LTE en worldwide NBD, wat mij essentieel lijkt in jouw geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 20-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 08:05
De nieuwe XPS15 is interessanter dan de XPS 13 voor jou, gezien je wat wil kunnen gamen ook. De behuizing van de XPS15 is trouwens een 14" formaat door de erg smalle bezels. Je loopt qua grootte dus niet met een 15,6" formaat rond, terwijl het scherm dat wel is.

De Lenovo is veel goedkoper, maar een volledig andere vergelijking tussen de XPS15 en Lenovo. XPS15 heeft dedicated grafische kaart, betere en recentere processor, meer upgrademogelijkheden, snellere RAM, meer batterij,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Clifdon schreef op maandag 20 februari 2017 @ 06:41:
Nu weet ik niet hoe het met deze msi zit. Maar ik heb gezworen nooit meer een msi te kopen voor een laptop die ik vaak mee moet nemen. Ik kocht een ge40 en dat ding was echt dramatisch slap gebouwd.

Xps15 of de asus zijn iig veel beter gebouwd.
MSI zou ik ook niet meer kopen (dacht voorheen dat dit wel een goed merk was). Ik en mijn vrouw hadden beiden zo'n 13" model. Na 3 jaar zijn bij beide laptops de accu's waardeloos, en verder was de scherm connectie kapot, een toetsenbord kapot (aanslagen werden niet geregistreerd) andere laptop zaten twee toetsen los, wifi kapot. En die stonden eigenlijk altijd gewoon op tafel (of die van mij, die van mijn vrouw heeft nog wel serieuze reizen gemaakt). Is wel een andere prijsklassse, misschien dat dit veel verschil maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 20-02-2017 17:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:24
Marzman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:52:
[...]
MSI zou ik ook niet meer kopen (dacht voorheen dat dit wel een goed merk was). Ik en mijn vrouw hadden beiden zo'n 13" model. Na 3 jaar zijn bij beide laptops de accu's waardeloos, en verder was de scherm connectie kapot, een toetsenbord kapot (aanslagen werden niet geregistreerd) andere laptop zaten twee toetsen los, wifi kapot. En die stonden eigenlijk altijd gewoon op tafel (of die van mij, die van mijn vrouw heeft nog wel serieuze reizen gemaakt). Is wel een andere prijsklassse, misschien dat dit veel verschil maakt.
Dat de accu na 3 jaar slechter is, is normaal. En het gaat er natuurlijk ook om hoe je met een laptop omgaat. (je hebt namelijk wel opmerkelijke klachten)
ILIYASxNL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 03:01:
Beste Robin,

Na een uur gezocht te hebben kom ik uit op deze MSI laptop.

MSI GS40 6QE - 037BE

Scherm - 14" 1920x1080 IPS Edge Lit MAT
CPU - Intel Core i7-6700HQ 3.5GHz Max
GPU - Geforce GTX 970M Deticated 3GB GDDR5
RAM - 16GB DDR4 Max 32GB
HDD - 1000GB 2.5" HDD 7200rpm
SSD - 256GB PCI-E M.2 SSD
Accu - 61Wh Ongeveer 5 uur levensduur tijdens het browsen of een film kijken. Gamen Max 60 Minunten ( Ziek Link voor meer info )
Gewicht - 1,6kg

PRIJS IS = €1599,-

Waar te koop ->https://www.bol.com/nl/p/msi-gs40-6qe-037be-gaming-laptop-azerty/9200000053103530/

Test resultaten - >http://www.techspot.com/review/1134-msi-gs40-phantom-6qe/page5.html
toon volledige bericht
Je hebt serieus een uur lopen zoeken voor iemand anders, waarbij je eindigt op deze MSi? :X

@robin15243 Wat vind je dan van de nieuwe Macbook Pro 13" (met touchbar)? Die kun je geseald aanschaffen via V&A voor rond de 1700.

Daar kun je prima de games op spelen die je opnoemde. De Intel Iris 550 doet het best goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Devaqto op 20-02-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43

ralpje

Deugpopje

robin15243 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:31:
Bedankt voor de goede tips iedereen. Een surface pro 4 had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik heb daar wel mijn twijfels mij, want wil toch wel een echte 'laptop' met solide toetsenbord. Het zal niet lang duren voor de Surface Pro 5 uit komt, misschien heroverweeg ik die dan nog eens.
Als het je daarbij met name om het typen te doen is: daar is de typecover van de SP4 echt prima voor. Ik merk dat ik op kantoor zelfs liever de typecover gebruik dan het toetsenbord dat aan m'n dock hangt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 15:44
Karizma schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:28:
[...]

Dat de accu na 3 jaar slechter is, is normaal. En het gaat er natuurlijk ook om hoe je met een laptop omgaat. (je hebt namelijk wel opmerkelijke klachten)

[...]

Je hebt serieus een uur lopen zoeken voor iemand anders, waarbij je eindigt op deze MSi? :X

@robin15243 Wat vind je dan van de nieuwe Macbook Pro 13" (met touchbar)? Die kun je geseald aanschaffen via V&A voor rond de 1700.

Daar kun je prima de games op spelen die je opnoemde. De Intel Iris 550 doet het best goed.
toon volledige bericht
Mijn ge40 dragoneyes ging echt op de meest bizarre plekken kapot. De eerste dag brak het klepje van mn dvdspeler kapot. Gaf niet want daarna heb ik daar een ssd in gezet. Maar sinds die dag heb ik de laptop met fluwelen handschoenen behandeld. Toch zitten er scheuren in beide scharnieren. En zit er een scheur in het plastic naast de powerknop.

De laptop is wel 2 jaar meegenomen naar studie. Daar kwam hij zeker niet elke dag uit zn hoes.

Ik zeur best op producten. Als iets kapot gaat omdat het gevallen is oid. Hoor je mij niet klagen. Maar deze laptop van pak hem beet 1300 euro destijds was gewoon zeer slecht gebouwd.

Uit ervaring die ik recent heb op gedaan met laptops van mensen om mij heen zou ik voor een Asus gaan. Al is de support daar schijnbaar niet zo goed. Die gok zou ik nemen. Ik heb mn hele leven nog nooit iets aan support van fabrikanten gehad.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Je geeft aan dat je op een macbook pro kan gamen met de intergraten nou ik kan je het nu vertellen dat ging echt niet..

Anoniem: 888629

robin15243 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:31:

De Dell XP 15 met 100 korting is echt een mooie.

De MSI GS40 komt er bij mij niet in, sorry. Ja; het is een powerhouse, maar het uiterlijk is voor mij echt een breekpunt. Een rode draak op de achterkant met 'gaming series', rode heat-vents, een rood toetsenbord en rode leds, nee bedankt.

Vanochtend kwam ik zelf de Lenovo 710s tegen. 13,3', lijkt verder erg veel op een aluminium XPS 13 qua gewicht en specs, maar is veel goedkoper. Ik twijfel nog tussen een Asus zenbook, Dell XPS 13/15, en een Lenovo.
Welke wireless kaart gebruikt de Dell? Als er namelijk geen Intel dualband kaart in zit, dan niet doen. Ik las namelijk elders op dit forum dat de XPS WIFI connectie problemen vertoont omdat er een Broadcom 1830 3x3 kaart in zit.

Persoonlijk zou ik voor de Asus gaan, en dat heeft te maken met het moederbord, want de moederborden van Asus zijn echt hoogwaardig.

Mensen vergeten daar nog wel eens op te letten, en zo ineens werkt dan een usb poort niet meer, of een HDMI uitgang omdat de laptop een totaal onbekend merk moederbord schijnt te hebben. Let dus niet alleen op het design en gewicht, maar ook zeker op de aanwezige hardware.

Lees dit ook maar eens: http://www.windowscentral.com/upgrade-wifi-dell-xps-15

Marzman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:52:
[...]
Wat hebben jullie in godsnaam uitgespookt met die laptops? Ik heb gebruik namelijk al ettelijke jaren MSI laptops en heb nog nooit de klachten gehad die jij nu beschrijft.

Hoelang gaat een auto accu mee...maximaal 5 jaar? 3 jaar is namelijk een hele goede levensduur voor een laptop accu. Je maakt mij echt niet wijs dat die laptops alleen op tafel hebben gestaan en dat een schermconnectie zo ineens kapot is of de wifi. Toetsen los...aanslagen worden niet meer geregistreerd? Heb je ooit iets gemorst op het toetsenbord? Het moet haast wel, en wellicht zijn tijdens het schoonmaken toetsen los geraakt?

MSI is een topprodukt, net als Asus ROG overigens, en je maakt mij echt niet wijs dat jullie voorzichtig om zijn gegaan met de MSI laptops. Ik heb zelf net (weer) de nieuwste MSI gekocht:
pricewatch: MSI GT73VR 7RE-412NL (Titan)

Zou ik die kopen als ik de afgelopen 5 jaar problemen zou hebben gehad met mijn vorige MSI...welke ik zelfs nog voor een mooie prijs door heb kunnen verkopen aan een collega? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 23-02-2017 07:59 ]

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:47
Ik doe hetzelfde werk en ben al tijden een tevreden gebruiker van een MacBook sinds kort het 2016 pro model (13'). Ik sleep het ding letterlijk overal mee naar toe, past makkelijk in de tas en ideaal gezien de batterij, compactheid en duurzaamheid (aluminium). En ook niet geheel onbelangrijk de speakers zijn van redelijke kwaliteit altijd handig voor op de hotelkamer ;)

Ik weet niet bij welke airline je vliegt maar wij krijgen korting bij Apple op de aankoop van nieuwe producten, hiervoor moet je alleen even je paspoort en company ID meenemen naar de store (USA/JPN) dan krijg je de laptop belasting vrij en 8% korting.

[ Voor 9% gewijzigd door jwtje op 23-02-2017 09:54 ]

• robin15243
Die macbook's zijn inderdaad echt perfecte machines. Geweldige bouw kwaliteit, goede accuduur, licht, stevig, dun etc etc etc.

1 ding, ik ben alleen totaal geen fan van Apple en iOS. Als er toch een Windows laptop was die kon tippen aan een MB Pro... Dan kom ik zelf toch snel uit bij de XPS 15. Er zijn niet bijster veel laptops die kunnen tippen aan de kwaliteit van een Macbook.

Nogmaals, de MSI komt er niet in.

@Tusa, wat voor Asus zou je aanraden dan? Ik dacht dat er binnenkort wat nieuwe modelletjes uitkomen. UX410 en UX430

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
Ook ik zou je een MS Surface Pro 4 adviseren - met maar 1 nadeel. De accuduur. Ik heb de versie met i7 en sinds ik die heb, staat mijn MBpro 15" stof te happen. Het toetsenbord bevalt me uitstekend, alleen het touchpad is vergeleken bij de MBpro behelpen. Werk dus veel met externe muis.

Alleen de accu is voor mij na 4-5 uurtjes werk wel op. Nu schijn ik veel open te houden (3 browsers, tientallen tabbladen, diverse 'office app's'), maar je leest het vaker. Zou je kunnen overbruggen met een losse externe accu, maar ik geef toe - het is niet zo fijn als m'n MBpro die praktisch een werkdag met 1 acculading toe kon.

Verder issie licht, mooi scherm, verkrijgbaar met prima hardware, snel en het pennetje / tablet gedeelte is prima bruikbaar (maar windows 10 is geen iOS).

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

robin15243 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:59:
Die macbook's zijn inderdaad echt perfecte machines. Geweldige bouw kwaliteit, goede accuduur, licht, stevig, dun etc etc etc.

1 ding, ik ben alleen totaal geen fan van Apple en iOS. Als er toch een Windows laptop was die kon tippen aan een MB Pro... Dan kom ik zelf toch snel uit bij de XPS 15. Er zijn niet bijster veel laptops die kunnen tippen aan de kwaliteit van een Macbook.

Nogmaals, de MSI komt er niet in.

@Tusa, wat voor Asus zou je aanraden dan? Ik dacht dat er binnenkort wat nieuwe modelletjes uitkomen. UX410 en UX430
In jouw geval zou ik deze kiezen aangezien jij toch geen zware games wilt spelen, en hij is lekker compact:

pricewatch: Asus Zenbook 3 UX390UA-GS073T

De XPS 15 ziet er inderdaad mooi uit, maar schijnt verbindingsproblemen te vertonen m.b.t. WIFI omdat Dell een Broadcom 3x3 kaart hiervoor gebruikt. Mocht je dus echt willen gaan voor de XPS, informeer dan eerst eens welk type draadloze netwerkkaart deze laptop heeft. ;)

http://www.windowscentral.com/upgrade-wifi-dell-xps-15

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 23-02-2017 20:21 ]

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016

Ik denk dat dit een mooie optie is, ik geloof dat hij nog niet is genoemd hier.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Stufferdt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:22:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016

Ik denk dat dit een mooie optie is, ik geloof dat hij nog niet is genoemd hier.
Deze zit €400,00 boven het budget van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste TS, wellicht is dit iets voor jou? Is wel 15 inch, maar mijn vrouw heeft deze nu ook, en hij bevalt haar uitstekend. Ze kan er tevens heerlijk mee gamen van tijd tot tijd. De barebone bestaat uit 100% aluminium, en dus is het een hele degelijke en vooral stevige laptop. Ideaal om mee te reizen dus. Tevens zit er een uitstekende wireless Killer kaart in. ;)

Er zit een verlicht toetsenbord in, welke een mooi helder wit licht weer kan geven waardoor je s'avonds bij weinig licht toch fijn kunt werken. Je kunt deze verlichting echter ook uit uitschakelen of naar wens dimmen.

pricewatch: MSI PX60 6QE-254NL

Voor specs e.d. bekijk dit: YouTube: MSI PX60 Prestige Series Laptop Review/Features/Specs/Benchmarks

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 24-02-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Anoniem: 888629 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 02:05:
Beste TS, wellicht is dit iets voor jou? Is wel 15 inch, maar mijn vrouw heeft deze nu ook, en hij bevalt haar uitstekend. Ze kan er tevens heerlijk mee gamen van tijd tot tijd. ;)

pricewatch: MSI PX60 6QE-254NL
LOL, wat een bakbeest. Dit gaat toch nergens over? ;)
Deze zit €400,00 boven het budget van TS.
Het budget is 1600 euro, staat in de openingspost. Deze Yoga 900 valt er met 1550 euro dus nog net binnen. Ik zou hem alleen zelf niet nemen vanwege het spiegelende scherm.

De enige die ik zelf zou nemen met een spiegelend scherm is deze: pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB282T => Die heb ik in het echt gezien bij de MM en hoewel het op papier een spiegelend scherm is, heeft deze nauwelijks reflectie. Het heeft eigenlijk de voordelen van een mat en glossy scherm in 1. Het sprong er echt uit tussen alle andere laptops die er stonden. Echt supermooi en krachtige hardware en veel opslag.

Of anders deze pricewatch: Asus ZenBook UX510UW-CN077T (de HDD kan je ook nog vervangen door een SSD, ook al zit er al een 128GB SSD in die handig is voor je Windows partitie).

Of anders de Dell XPS http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9560-laptop/pd?ref=PD_OC ja (die van € 1599,- is al okee), of misschien wel een passief gekoelde Dell XPS 13 2-in-1 http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9365-2-in-1-laptop/pd (Die van € 1599,- staat er sinds vandaag in. Al weet ik niet of die Core M genoeg is voor al je games, voor AoE is dat het wel, en helemaal geluidloos is ook wel wat waard lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuses betreffende de Yoga, ik heb het niet goed gezien. Ben het met je eens dat ik ook niet zou kiezen voor de Yoga. Ik ben sowieso niet gecharmeerd van flip-over laptops, en zie er ook geen meerwaarde in.

Ook aan jou de vraag slingeraap2, welk merk wireless kaart zit er in de Dell XPS?

Lees dit maar eens:

Ik ben overigens wel benieuwd naar de reactie van TS op de suggesties die tot dusverre zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Anoniem: 888629 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:59:
Ook aan jou de vraag slingeraap2, welk merk wireless kaart zit er in de Dell XPS?
Lees dit maar eens:
Persoonlijk zou ik daar niet wakker van liggen, want ik gebruik zelf geen bluetooth en powersave. Ik heb altijd geklooi met bluetooth gehad zoals wegvallende muizen enzo. Daarom gebruik ik dat niet meer. Ik gebruik gewoon altijd een draadloze Logitech muis met unifier (ook handig want op mijn bureau staat mijn draadloze toetsenbord die daarbij hoort). En mijn laptop start in 5 seconden op, en ik hou niet van een flets scherm, dus ik heb ook geen powersave. Als ik hem niet gebruik zet ik hem altijd helemaal uit. Dus ik schat in dat in mijn geval de wifi probleemloos werkt. :)

Ik heb ook eens een keer zo'n losse Intel wifi kaart gekocht bij de aanschaf van een nieuwe HTPC. Want de wifi van die htpc zou niet goed zijn. Nou, de wifi was perfect en de losse Intel wifi kaart heb ik op marktplaats te koop gezet. :)
Pagina: 1