Werkgeheugen (RAM) lezen en schrijven monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ik wil inzien welke processen op mijn systeem het meeste lezen en schrijven naar het RAM geheugen.
In Windows taakbeheer heb ik alleen de optie om pagefaults en het geheugen gebruik in te zien.

Ik wil echter ook zien hoeveel er gelezen / geschreven is in bytes of megabyte, sinds het proces is gestart of in de afgelopen seconde.

Waarom wil ik dit weten? Om applicatie configuraties te kunnen tweaken en om een indicatie te hebben van applicaties die mogelijk baat hebben bij sneller RAM geheugen.

Zijn hier wellicht tools voor die dit kunnen? Of zie ik een optie in Windows taakbeheer / perfmon over het hoofd?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Applicatie Profiler misschien? Ik weet dat sommige ontwikkeltools dit kunnen. Maar verder stoeien met perfmon moet ook werken, mits je de juiste counters selecteert.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.