Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget pc 400eu

Pagina: 1
Acties:

• lvl21magikarp
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden voor mijzelf een game pc samengesteld met onderandere de hulp van tweakers en heb toen alle onderdelen besteld via afuture.com, voor deze pc had ik toen een groter budget en koos ik er daarom voor om alles los te bestellen via de bovenstaande website.

Deze computer is mij super goed bevallen en nu heeft een vriend van mij gevraagd of ik voor hem een computer kan samenstellen, nu is het budget hiervan niet super groot maar hij heeft ook niet alteveel eisen. De eisen zijn dan ook: csgo op lage settings en tegelijkertijd een ander klein spelletje op de achtergrond (runescape in dit geval lol), naast deze grafische eisen wil hij ook tijdens het gamen gewoon op youtube enzo dus vandaar dat ik hierbij zou ik zelf kiezen voor een i3 of -5 processor maar aangezien het budget niet al te groot is en ik bang ben dat dit een overkill zal zijn heb ik gekozen voor een AMD FM2 A8-7600 Quad core 3,1 GHz.

Een ander ding is dat ik er in dit geval voor gekozen heb om een andere website te gebruiken dan die ik zelf heb gebruikt, hierbij heb ik gekozen voor ' gamepc.nl' en zij hebben eenmaal een klein aanbod aan processoren (en alleen amd voor dit budget) maar ik heb gehoord dat amd nou eenmaal snel verouderd en weet ik dus niet precies wat ik hiermee moet doen.

Hierbij het lijstje van samengestelde componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 77,20€ 77,20
1Asus A68HM-Plus€ 51,50€ 51,50
1XFX AMD Radeon R7 240D 600M 2GB€ 54,99€ 54,99
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 49,99€ 49,99
1Sharkoon VG4-W Rood€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,63

Hierbij mist de koeling, voeding (450w), geheugenkaart, geluidskaart, dvd brander en internet nog maar hierbij heb ik gekozen voor de 'standaard varianten' die de website biedt (er staat niet aangegeven welke deze zijn maar ze zijn dus wel aanwezig) geheugenkaart is 4gb trouwens.

Graag hoor ik of er verbeteringen zijn of dat er iets mist :)

De persoon waar het over gaat bezit trouwens ookal over: Windows, beeldscherm, toetsenbord en muis dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden

En met de totale kosten kwam ik uit op 419 euro dus als er misschien een overkill tussenzit (in vergelijking met de eisen van de persoon natuurlijk ;) ) hoor ik dit ook graag

Mvg, niels

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor 400 euro is dit op dit moment echt geen interessante build meer. Waarom per se gamepc.nl?

[ Voor 61% gewijzigd door br00ky op 19-02-2017 21:28 ]

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Kunt beter 400 euro deels nieuw en deels 2de hands uitgeven en nooit die oude AMD cpu's, die zijn ruk.

• lvl21magikarp
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
br00ky schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:27:
Voor 400 euro is dit op dit moment echt geen interessante build meer. Waarom per se gamepc.nl?
ja weet niet was beetje aan het zoeke op het internet had 2 anderen gevonden die geen standaard videokaart meegaven en op een of andere reden werden ze vrij duur vergeleken die ik nu heb gekozen terwijl er vrij weinig verschil in de rest zat. Als je een andere website aanraadt hoor ik het graag

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05
Lees dit (ietwat verouderde) advies eens door: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Of andere topics hier op het forum. Voor dit geld is wel iets beters in elkaar te zetten.

don't mind me

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
lvl21magikarp schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:31:
[...]

ja weet niet was beetje aan het zoeke op het internet had 2 anderen gevonden die geen standaard videokaart meegaven en op een of andere reden werden ze vrij duur vergeleken die ik nu heb gekozen terwijl er vrij weinig verschil in de rest zat. Als je een andere website aanraadt hoor ik het graag
Ik zou 3 kanten op kunnen (mijn verwachting van sneller naar trager):
  • Alles 2de hands : 1150 socket quadcore cpu en degelijke gpu
  • Deels 2de hands 1150 socket quadcore cpu en gpu; Nieuw: voeding en case
  • Deels 2de hands (gpu) en deels nieuw (voeding/case/cpu)
Dus wil je zoveel mogelijk nieuw, wil je alles nieuw of wil je gedeeltelijk 2de hands en beste bang4buck?

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 19-02-2017 21:41 ]

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 09:36
Ik zou hier even kijken voor een in elkaar gedraaid systeem: https://www.dragoncomputers.eu/gamerPCs
Daar staan voor 400 euro al fatsoenlijke quads met grafische kaartjes in.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan mag jij vertellen welke van die pc's die daar genoemd worden nou echt interessant zijn (zelfs voor het beperkte budget) ;).

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 11:01
Losse onderdelen is dit keer geen optie, daarom beperk je jezelf tot sites met matige prijs/kwaliteit?
Pagina: 1