Macbook pro 2011 Early upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo iedereen, ik wil graag mijn macbook pro uit 2011 (early) upgraden.
Dit omdat hij erg traag is geworden nadat ik een update had uitgevoerd naar MacOS Sierra.

Ik wil graag een SSD erin zetten maar ik weet niet welke? welke raden jullie aan
En ik wil de RAM geheugen upgraden, op dit moment heb ik 4GB aan RAM geheugen.
Welke RAM geheugen raden jullie aan?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.bol.com/nl/p/...51857/?s2a=#product_title
Wat vinden jullie van deze SSD? is het geschikt voor de macbook?

Alvast bedankt
mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Gaat het om een 13 of 15 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
13inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Elke 2,5" SATA SSD zal werken. Kijk voor de beste prijs even hier in de pricewatch. Bol is nogal duur doorgaans.

Voor geheugen moet je 1333MHz DDR3 SODIMM hebben.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor uw antwoord!

Ik heb nog wel een vraag over de geheugen. Volgens deze site is het maximaal geheugen 8GB, ik denk eraan om 16GB te nemen, is dat mogelijk?

Tevens heb ik net even gekeken naar Ram en ik vind er veel die 1600MHz hebben, die is niet geschikt?

https://support.apple.com/kb/sp619?locale=en_US

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Apple geeft aan max 8, maar onofficieel werkt 16 prima
Ik heb zelf de Macbook 15" late 2011 officieel alleen 1333mhz maar ik werk al jaren met 1600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik type hier van een Macbook Pro 15" met 16GB memory. Ik heb hele harde pieptonen uit mijn Mac horen komen toen ik geen Apple-certified geheugen er in propte. Technisch hetzelfde, maar er was toch iets anders aan de chips zodat het moederbord niet door de boot cyclus heen kwam. Advies: hoop geheugen met een Apple label er op. Dat koste mij destijds 1 of 2 euro meer.

Ik heb een Sandy Bridge chipset erin. Dat kan tot 16GB mem hebben met 2 chips. Je zegt 13"... volgens mij ging dat niet met die, maar je moet het even opzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PyCQM7F.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e7P0cQc.png

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster!
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 23:16
Elk geheugen zou in principe moeten werken. Heb mijn eigen MacBook toen ook geüpgraded met 8gb. 16gb geheugen kan ook, maar wordt officieel niet ondersteund. Sneller geheugen kan ook, maar de MacBook schakelt automatisch terug naar 1333Mhz. Qua SSD zou ik gewoon de goedkoopste pakken en je Mac draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:51:
En ik wil de RAM geheugen upgraden, op dit moment heb ik 4GB aan RAM geheugen. Welke RAM geheugen raden jullie aan?
Deze zijn perfect geschikt voor jouw MBP:
pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:51:
Ik wil graag een SSD erin zetten maar ik weet niet welke? welke raden jullie aan?
Bijvoorbeeld zoiets:
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Ik heb onlangs mijn MBP 13" early 2011 MC724LL verruild voor een MB 12" 2016 M5. De MBP gaf ik aan een neefje die ging studeren. Deze heb ik in de loop der jaren upgraded met de volgende onderdelen:
- Een Samsung SSD 256GB 850 PRO en de HDD heb ik in de plaats van de dvd-drive middels een bay;
- De 4GB (2 SODIMMS) verruild voor 2 x 4GB DDR3 PC3-10600 en
- de bluetooth / Wifi module vervangen door een nieuwere die Handoff ondersteuning biedt.
Met deze configuratie draait de MBP als een zonnetje onder Sierra :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ik heb mijn macbook early 2011 ook vergelijkbaar geüpgraded. Er zat 2 *2 gb ram in. Ik heb er 1 keer 8 bij geprikt dus heb nu (8+2) 10 gb aan RAM. Daarnaast een Kingston SSD van 240 GB er in gezet. Wereld van verschil.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met hetzelfde probleem, zat stiekem te kijken naar evt een nieuwe macbook pro, maar als ik het hier zo lees kan ik wellicht eerst proberen of nieuwe ram + ssd weer het 'nieuwe laptop' gevoel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:27
nieuwe koelpasta, 16gb en een crucial erin en je mac draait weer een paar jaar. Voor diegene die het te lastig vinden stuur mij een berichtje, upgrade wekelijks macs:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Vergeet trouwens niet om na de upgrade met een SSD, TRIM aan te zetten in MacOS: *linkje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

silverspeed schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 04:51:
nieuwe koelpasta, 16gb en een crucial erin en je mac draait weer een paar jaar. Voor diegene die het te lastig vinden stuur mij een berichtje, upgrade wekelijks macs:)
Eens. Maar 8GB is waarschijnlijk meer dan voldoende :) Ik kan me moeilijk voorstellen waarvoor je op deze machine 16GB nodig zou hebben (Sandy Bridge, USB 2.0, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
gewoon omdat het kan en meteen klaar voor de aankomende 3-4jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister maar meteen me SSD ingebouwd, had er nog eentje liggen. Moet ik ineens een kleine torx schroevendraaier hebben o.O Op en neer naar de lokale bouwmarkt en de laptop werkt weer als een beest :)
Wellicht upgrade ik de RAM nog, zit momenteel 8gb in maar wist niet dat 16 mogelijk was.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
*snip* andermans topic kapen met een rant is niet de bedoeling.

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 23-02-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:00:
Hartelijk bedankt voor uw antwoord!

Ik heb nog wel een vraag over de geheugen. Volgens deze site is het maximaal geheugen 8GB, ik denk eraan om 16GB te nemen, is dat mogelijk?

Tevens heb ik net even gekeken naar Ram en ik vind er veel die 1600MHz hebben, die is niet geschikt?

https://support.apple.com/kb/sp619?locale=en_US

Hartelijk bedankt!
Hier een MBP 13" early 2011 met 16GB RAM, 240GB SSD en een 750GB HDD op de plek van de superdrive, al sinds het begin overigens. Draait nog steeds als een zonnetje, alleen de battery moet ik eens vervangen denk ik.

Ga je veel plezier van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste hartelijk bedankt voor alle reacties.

Voor nu heb ik een Samsung 850 evo ssd gekocht, ik twijfel nog voor de ram geheugen.
Ik heb vernomen van verschillende mensen dat de RAM geheugen je macbook niet sneller maakt maar je dan alleen meer verschillende programma's kan openen? Kunnen mensen dit bevestigen?

> Is de TRIM? echt nodig?

Ik wil nu gaan voor de 8GB RAM mijn oog is gevallen voor corsair (kost rond de 75 euro)
maar ze hebben 2 verschillende types: 1 met zwarte sticker en 1 met blauwe
Weten jullie het verschil?
https://www.alternate.nl/...NPvuojrq9ICFRAW0wod2ZoOQg

http://shop.sww.nl/corsai...c&utm_campaign=pricewatch
silverspeed schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 04:51:
Wat bedoel je met koelpasta?

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
die pasta wilt nog wel eens uitdrogen na verloop van jaren en scheelt soms 15-20graden onder full losd dus is die 10mij extra werk zeker waard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb net mn SSD geupgraded, maar het rare is dan alles van safari het zelfde is gebleven?
Alles in de leestlijst staat er nog dit vind ik erg raar, terwijl er gewoon een nieuwe hardschijf in de laptop zit maar alle gegevens van safari zit er nog wel in?:O

Weet iemand hoe in in OS Sierra safari opnieuw instelt aangezien die functie verdwenen is?;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Toch even eerst een paar vragen:
Maak je gebruik van icloud, waarin dit is opgeslagen?
Heb je een clone gemaakt van je hardeschijf?

Je kunt via sneltoetsen tijdens het opstarten, booten zonder OS. Dan kan je MacOS opnieuw installeren en dan ben je alles kwijt. Je moet dan wel eerst geduld hebben en een upgrade pad uitvoeren via de appstore, voordat je weer bij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

robster! schreef op maandag 20 februari 2017 @ 02:35:
Elk geheugen zou in principe moeten werken. Heb mijn eigen MacBook toen ook geüpgraded met 8gb. 16gb geheugen kan ook, maar wordt officieel niet ondersteund. Sneller geheugen kan ook, maar de MacBook schakelt automatisch terug naar 1333Mhz. Qua SSD zou ik gewoon de goedkoopste pakken en je Mac draait weer als een zonnetje.
Been there, done that, got the "bleep-bleep-bleep, bleep-bleep-bleep"...

De grootste schrik in mijn level kreeg ik toen ik technisch volledig compatible geheugen in mijn Mac had geprikt en het waagden om aan te zetten. Directe afstraffing op maximaal volume van de speakers met 2x een drie-werf "bleep". Na een swap met Apple certified geheugen ging het met 16GB goed.

Ik denk dat men er geen last van heeft als je exact hetzelfde merk en type geheugen er in prikt met of zonder Apple labeltje. Maar pak je een merk buiten die Apple-gebruiksreeksen, dan krijg je dit. Allemaal schadeloos en eenvoudig op te lossen. Destijds was het Apple geheugen 5 euro duurder op de total 16GB aankoop. De laptop en het geheugen doen het nog prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 15:39

jopieteams

Lets make it a habit!

Nu zijn er mensen die beweren dat een Sandisk sneller is in een MAC dan een vergelijkbare Samsung ed. echter dit kan eraan liggen dat deze niet automatisch de TRIM enabled is. Ook kan je nog extra snelheid behalen door daarna de PRAM en SMC te resetten.

In mijn review heb ik ook verschillende ingrepen van mijn macbook bijgevoegd.
productreview: Apple MacBook Pro 13" 2.3GHz (voorjaar 2011) review door jopieteams

JOPIETEAMS - It's the hottest fire that makes the hardest steel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:58:
Uhm ik heb net mn SSD geupgraded, maar het rare is dan alles van safari het zelfde is gebleven?
Alles in de leestlijst staat er nog dit vind ik erg raar, terwijl er gewoon een nieuwe hardschijf in de laptop zit maar alle gegevens van safari zit er nog wel in?:O

Weet iemand hoe in in OS Sierra safari opnieuw instelt aangezien die functie verdwenen is?;/
Dit is een cloud functie van macOS/safari; als je ingelogd bent op iCloud/via je AppleID worden de gegevens die je noemt (en ook vele andere als je wil) gesyncd met andere apparaten waarop je ingelogd bent. Inderdaad favo's, leeslijsten, bladwijzers etc.
Zie voor een beknopt maar uitgebreider overzicht deze pagina van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

(oeps)

[ Voor 98% gewijzigd door VisionMaster op 25-03-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streverke007
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Dag,

Wou ook eens werk maken om MacBook Pro 15 inch van early 2011 met een SSD quo te graden.
Welke zijn op dit moment de beste opties?
Er zit reeds 8gb ram in.

Had gehoord dat je een SSD + een case of zo moest kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Streverke007 Iedere SATA SSD past er in. Wat ik voor alle upgrades koop die ik doe zijn de Crucial MX500 versies. Prima schijven voor een nette prijs.
Pagina: 1